العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 13-09-2010, 09:01 PM
blacklist002 blacklist002 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب تكاليف

blacklist002 is on a distinguished road
افتراضي رد: سؤال لمالكى النو اكسنت المحترفين

حرام عليك العربية انت كدة بتحرق علي الغيار وبتحرق بنزين كتير والعربة عالية مش تعبانة علشان تحرق علي الغيار انت اخرق 2.5 او 3 بالكتير وهتلاقي العربية ادائها حلو مش ضعيف
قديم 14-09-2010, 06:16 AM
الصورة الرمزية dragon
dragon dragon غير متواجد حالياً

dragon has a spectacular aura aboutdragon has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOTOR HEAD مشاهدة المشاركة

انا مش عارف اشكر حضرتك ازى على المعلومات الجامده و المهمه
الحمد لله ان حد محترف فهمنى فعلا جبت من الاخر شكرا
فعلا فكرت اركب فلتر و جنوط اسبور بس 16 ولاه حضرتك رأيك ايه
اسف على التأخير اصلى كنت مسافر مكنتش هنا بقى كل سنة وانتة طيب
لا شكر على واجب كلنا هنا اخوات وبنفيد بعضانا شوف ياسيدى الجنوط ال 16 حيكون شكلها حلو بس فيها ضرر لحضرتك وللعربية يعنى انتة لو عجبك الشكل وضحيت برحتك جوة العربية والعفشة بتاعت العربية انا شخصيا حقولك حرام عليك ال 15 مناسب ليها جدا وشكلة جميل فيها ومش بيضر حضرتك ولا العربية فى حاجة خالص لائن ال 16 حينشف العربية خالص بقى حيخليك لو معدى على لبانة تحس بيها وحتلاقى مع الواقت ومش حيكون كتير العفشة بيظهر فيها مشاكل معاك وعلى اية كل دة الانش دة يعنى مش هوة الى حيفرق معاك فى الشكل الوهمى لاكن مع العربية حيفرق فى كل حاجة فخليك فى المضمون ودة فى كل حاجة مش بس الجنوط فى كل حركة بتعملها وانتة سايق خليك فى المضمون يعنى متكونش عاوز تاخود غورزة وعشان معاك صحابك ولا الموزة بتاعتك ومش عاوز شكلك يكون وحش قدامهم انك رجعت فى كلامك ومدخلتش تاخودة فقولت يلا بقى وزى متيجى تيجى معلش دة كدا اسمة غشم مش حيحصل حاجة لما مخدش الغرزة دى وبعد كدا اخود 7000 واحدة تانية بس وانا مطمن ان همة زى الفل ومفهومش اى ريسك
وحط فى الاعتبار بقى ان الجرى اكتر من 110 حتحرق بنزين اكتر انتة هنا ليك حرية الاختيار فى الموضوع دة عاوز تجرى متجيش تقول العربية بتحرق بنزين كتير يعنى انا لما بمشى عادى ومش بجرى ودة من النادر العربية بتودينى اسكندرية بربع التنك لاكن لما بجرى 200 العربية بتحرق 3/4 التنك وبيفضل ربع التنك بس ونفس الموضوع فى نقل الغيارات لو انتة طول مشيك حرق حرق حرق حرق طبيعى انك حتحرق بنزين اكتر خلى الحرق يكون لية وقتة مش فى اى وقت مش تفضل ماشى عامل على بطال بتحرق كدا وخلاص يعنى خليك فى الطبيعى الى هوة 3.5 او 4 بالكتير اوى عاوز تحرق بقى يبقى من 4.5 لحد 6.5 كفاية اووووووى مش محتاج اكتر من كدا انا و انا راجع من بورسيعد فى عربية فيرنا الى بيقولوا عليها مفيش عربية بتطلع منها انا مركب عندى فلتر اسبور لما حرقت مع الواد وانا جمبة كدا الواد لقتة بيبصلة جامد اوى كدا من الخضة يعينى وبعد كدا كونت شايف واحد بيقلب نور كدا فى المراية و بيدينى انتزار عشان اركن واكلموا بيقولى انتة عامل اية فى العربية قولتلة ولا اى حاجة عامل شاى قلى ازاى طلعتى منى انا راكب فيرنا قولتلة هوة انتة راكب فرارى وانا معرفش وبعدين السواقة ملهاش دعوة بالعربية المهم الى بيسوق وللعلم يلا بينا نطلع مع بعض ونشوف مين حيطلع من التانى قالى الفيرنا طبعا انتة بس عشان كنت بتجرى جامبى قولتلة تانى ههههههههههههههههههههه ماشى ياعم يلا لما نشوف الامبورجينى الى معاك دى حتعمل بيها اية المهم طلعنا جمب بعض ولا فى الدماغ عربيتة طلعت جمبى ولسة المعلم جاى يطلع منى لقانة قدامة وبلعبلة اشراتى وفين ويجعك بقى لحد مكان حيدخل فى تريلة قولت حرام افكنى منة روحت جارى جامد لحد مقلب نور تانى وانتزار روحت منفضلة ومكمل انا بقى
بالنسبة للنور القوى بقى وحوراتة الكتير الى انا واحد من الناس الى اتمرمت فيها لحد موصلت لحل جامد والحمد لله فى ناس جربتة وشكرت فية انك اول حاجة تحطها فى دماغك كدا انا مش حركب زينون لائنة بيلمع وبيوجع العين لاكن مش بينور كويس ولا لية اى لازمة خالص وكل الانواع الى هنا مضروبة ومغشوشة وانا ركبت 3 اطقم زينون ورمتهوم فى الزبالة فى الاخر
ادخل اتفرج على الموضوع دة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=33891
ولو فى اى حاجة انا فى الخدمة

التعديل الأخير تم بواسطة dragon ; 14-09-2010 الساعة 06:32 AM
قديم 14-09-2010, 05:53 PM
الصورة الرمزية MOTOR HEAD
MOTOR HEAD MOTOR HEAD غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد يوسف
التخصص العملى: فى كليه هندسه
هواياتي: العربيات طبعا

MOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blacklist002 مشاهدة المشاركة

حرام عليك العربية انت كدة بتحرق علي الغيار وبتحرق بنزين كتير والعربة عالية مش تعبانة علشان تحرق علي الغيار انت اخرق 2.5 او 3 بالكتير وهتلاقي العربية ادائها حلو مش ضعيف
thnxxxx 3l ma3loma w heya a5rak de shteema wlaa asdak el nehaya ya3ny????hhhhhhh
قديم 14-09-2010, 06:33 PM
الصورة الرمزية MOTOR HEAD
MOTOR HEAD MOTOR HEAD غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد يوسف
التخصص العملى: فى كليه هندسه
هواياتي: العربيات طبعا

MOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really niceMOTOR HEAD is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dragon مشاهدة المشاركة

اسف على التأخير اصلى كنت مسافر مكنتش هنا بقى كل سنة وانتة طيب
لا شكر على واجب كلنا هنا اخوات وبنفيد بعضانا شوف ياسيدى الجنوط ال 16 حيكون شكلها حلو بس فيها ضرر لحضرتك وللعربية يعنى انتة لو عجبك الشكل وضحيت برحتك جوة العربية والعفشة بتاعت العربية انا شخصيا حقولك حرام عليك ال 15 مناسب ليها جدا وشكلة جميل فيها ومش بيضر حضرتك ولا العربية فى حاجة خالص لائن ال 16 حينشف العربية خالص بقى حيخليك لو معدى على لبانة تحس بيها وحتلاقى مع الواقت ومش حيكون كتير العفشة بيظهر فيها مشاكل معاك وعلى اية كل دة الانش دة يعنى مش هوة الى حيفرق معاك فى الشكل الوهمى لاكن مع العربية حيفرق فى كل حاجة فخليك فى المضمون ودة فى كل حاجة مش بس الجنوط فى كل حركة بتعملها وانتة سايق خليك فى المضمون يعنى متكونش عاوز تاخود غورزة وعشان معاك صحابك ولا الموزة بتاعتك ومش عاوز شكلك يكون وحش قدامهم انك رجعت فى كلامك ومدخلتش تاخودة فقولت يلا بقى وزى متيجى تيجى معلش دة كدا اسمة غشم مش حيحصل حاجة لما مخدش الغرزة دى وبعد كدا اخود 7000 واحدة تانية بس وانا مطمن ان همة زى الفل ومفهومش اى ريسك
وحط فى الاعتبار بقى ان الجرى اكتر من 110 حتحرق بنزين اكتر انتة هنا ليك حرية الاختيار فى الموضوع دة عاوز تجرى متجيش تقول العربية بتحرق بنزين كتير يعنى انا لما بمشى عادى ومش بجرى ودة من النادر العربية بتودينى اسكندرية بربع التنك لاكن لما بجرى 200 العربية بتحرق 3/4 التنك وبيفضل ربع التنك بس ونفس الموضوع فى نقل الغيارات لو انتة طول مشيك حرق حرق حرق حرق طبيعى انك حتحرق بنزين اكتر خلى الحرق يكون لية وقتة مش فى اى وقت مش تفضل ماشى عامل على بطال بتحرق كدا وخلاص يعنى خليك فى الطبيعى الى هوة 3.5 او 4 بالكتير اوى عاوز تحرق بقى يبقى من 4.5 لحد 6.5 كفاية اووووووى مش محتاج اكتر من كدا انا و انا راجع من بورسيعد فى عربية فيرنا الى بيقولوا عليها مفيش عربية بتطلع منها انا مركب عندى فلتر اسبور لما حرقت مع الواد وانا جمبة كدا الواد لقتة بيبصلة جامد اوى كدا من الخضة يعينى وبعد كدا كونت شايف واحد بيقلب نور كدا فى المراية و بيدينى انتزار عشان اركن واكلموا بيقولى انتة عامل اية فى العربية قولتلة ولا اى حاجة عامل شاى قلى ازاى طلعتى منى انا راكب فيرنا قولتلة هوة انتة راكب فرارى وانا معرفش وبعدين السواقة ملهاش دعوة بالعربية المهم الى بيسوق وللعلم يلا بينا نطلع مع بعض ونشوف مين حيطلع من التانى قالى الفيرنا طبعا انتة بس عشان كنت بتجرى جامبى قولتلة تانى ههههههههههههههههههههه ماشى ياعم يلا لما نشوف الامبورجينى الى معاك دى حتعمل بيها اية المهم طلعنا جمب بعض ولا فى الدماغ عربيتة طلعت جمبى ولسة المعلم جاى يطلع منى لقانة قدامة وبلعبلة اشراتى وفين ويجعك بقى لحد مكان حيدخل فى تريلة قولت حرام افكنى منة روحت جارى جامد لحد مقلب نور تانى وانتزار روحت منفضلة ومكمل انا بقى
بالنسبة للنور القوى بقى وحوراتة الكتير الى انا واحد من الناس الى اتمرمت فيها لحد موصلت لحل جامد والحمد لله فى ناس جربتة وشكرت فية انك اول حاجة تحطها فى دماغك كدا انا مش حركب زينون لائنة بيلمع وبيوجع العين لاكن مش بينور كويس ولا لية اى لازمة خالص وكل الانواع الى هنا مضروبة ومغشوشة وانا ركبت 3 اطقم زينون ورمتهوم فى الزبالة فى الاخر
ادخل اتفرج على الموضوع دة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=33891
ولو فى اى حاجة انا فى الخدمة
كل سنة و انت طيب و مفيش تاخير و لا حاجة
فعلا عندك حق .شكراااا عل معلووومة , لو هحت جنط 15 نوعه ايه ؟؟؟
و الحمد لله انك رفعت راسنا قدام الفيرنا و علمته الادب
و انا قريت الموضوع بتاع الفليبس رالي و هو فعلا موضوع مميز
شكراااااااااclapcla p
قديم 14-09-2010, 06:49 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

شوف يا برنس ..

حاول فى سواقتك العادية الـ RPM ميزدش عن 4000 ولو عايز تغرز ممكن توصل 5000 لفة بس حاول متزودش عن كده وتجنب نهائيا انك توصل للمنطقة الحمرا ...

عموما كل ما سواقتك تهدا كل ما عمر الموتور يطول معاك ..