العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki > ماروتى MARUTI

قديم 16-12-2011, 11:52 PM
الصورة الرمزية momen_bondok
momen_bondok momen_bondok غير متواجد حالياً

من انا؟: أنا الفقيـرُ إلـى ربِّ السمـواتِ أنا المُسيكِينُ فى مجموع حالاتـي
التخصص العملى: فى مجال السياحه ( رحلات حج وعُمرة )
هواياتي: البرمجة , ما يخص السيارات , الكمبيوتر, الزراعة

momen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحمد لله جبت ماروتي جديدة

ربنا يبارك لك فيها ويقدرك على إستخدامها فى الطاعات

بسم الله الرحمن الرحيم
سؤال على بال كل شاب أو رجل يُريد أن يتزوج
كيف اختار الزوجة التي ستظل معي طوال العمر
اوووووووعة تفكر كتير شاهد هذة الحلقة وبأذن الله تأخذ القرار الأخير
وذلك مع فضيلة الشيخ أبي إسحاق الحوينى
الحلقة بجد راااااااائعة والله
طبعا الحلقة (مرئية) وبمساحة خيالية
قديم 17-12-2011, 07:53 PM
Amr2011 Amr2011 غير متواجد حالياً

Amr2011 will become famous soon enough

الف مبروك وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها

قديم 03-01-2012, 03:17 PM
Zazoksh Zazoksh غير متواجد حالياً

Zazoksh has a reputation beyond reputeZazoksh has a reputation beyond reputeZazoksh has a reputation beyond reputeZazoksh has a reputation beyond reputeZazoksh has a reputation beyond reputeZazoksh has a reputation beyond reputeZazoksh has a reputation beyond reputeZazoksh has a reputation beyond reputeZazoksh has a reputation beyond reputeZazoksh has a reputation beyond reputeZazoksh has a reputation beyond repute

على فكرة

أغلب الكلام إللى بيتقال على المصرية للسيارات صحيح

على الأقل حصل معايا ... لكن ربنا ستر

مندوب مبيعات عندهم (لا داعى لذكر أسمه) وهو عارف نفسه كويس ... كان حا يلبسنى فى الحائط

أتفقت معاها على شراء شيفروليه أفيو 2012 بـ 87000 جنيه كاش ... ولما سألته: هل يوجد إنذار فى السيارة ؟ ... أخبرنى : لا يوجد .. ولكن يمكنك تركيبه وأخذ ختم موافقة عليه من التوكيل لما تروح لهم فى صيانة الـ 1000 كيلو .. المهم هو كان عايزنى أشترى والسلام .. وإنشاء الله أولع أنا والعربية بعد كدة.

وطبعاً كلامه لم يقنعنى ... فأعتذرت عن الشراء فى نفس اللقاء ... ورجعت أتصل بالوكيل (المنصور للسيارات) وأخبرنى بما يلى:

(1) السيارة بدون إنذار
(2) نحن لا نركب إنذار (حتى ولو أوصوا لى بنوع معين أشتريه لهم)
(3) لو ركبت إنذار بمعرفتى ... ستخرج السيارة من ضمان الكهرباء (وما أدراكم ضمان الكهرباء ... فأغلب أعطال السيارات هى ميكانيكا و كهرباء) بالإضافة إلى أن الباور ستيرنج الخاص بالأفيو كهرباء وليس هيدروليك.

فحمدت الله أنى لم أتدبس وأشترى السيارة وركبت لها إنذار .. كان زمانى الآن بغنى ظلموه ... والبركة فى مندوب مبيعات المصرية للسيارات .

مع أطيب تمنياتى للجميع بالصحة والسعادة ،،،،،

Zazoksh - Cairo, EGYPT
قديم 31-01-2012, 03:54 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

فعلا يا جماعه علي الرغم ان المصريه للسيارت من افضل موزعي السيارات في مصر الا انها بيعيبها فعلا مندوبين المبيعات اللي بيشتغلوا فيها عشان هما فعلا مبيفهموش حاجه تحس انك بتتعامل مع شويه عيال بس بالرغم من ذلك انا اتعاملت مع تلك الشركه في شراء سيارتي والحمد لله طلعت تمام وسعرها اقل من السوق كمان في ذلك الوقت من شرائها وانا شايف المصريه افضل من السبع بمراحل انا بكلم عن فرع المنصوره عشان السبع حجزت عنده العربيه شهرين وفي الاخر اقلي العربيه زادت 3 الاف جنيه غير انه مشغل عنده ناس اي كلام فعلا وده حال معظم موزعين السيارات في مصر بس اللي بيميز المصريه ان لو فعلا السعر زاد بيبقي زاد في كل مصر يعني مش بمزاجهم بس المعامله فعلا مش قايمه علي المصادقيه وهذا ما يعيبها