العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 25-02-2015, 01:00 AM
Ahmed Kabil Ahmed Kabil غير متواجد حالياً

Ahmed Kabil will become famous soon enough
استفسار اشتريت شيفرولية لانوس 2015

بعد اذنكم جميعا ... انا اشتريت انهردا الحمد لله شيفرولية لانوس 2015 الكاملة
والحمد العربية زى الفل و تمام التمام
عندى بس استفسار بسيط ...... انا بعد ما اشتريتها و انا مروح زودت بنزين بس و روحت ركنتها ف البيت لحد ما ارخصها ....... عاوز اعرف بس ايه ال ممكن اعمله و اظبطه فيها لحد ما تترخص و اقدر اتحرك بيها بصورة طبيعية ..... كان ناس قالتلى اظبط ضغط الهوا و الكاوتش و كدا و كذا حاجة تانية ... ف انا محتار اعمل ايه لان دى اول مرة اشترى عربية و محتار ..... برجاء المساعدة
وشكرا جزيلا للكل
قديم 25-02-2015, 01:44 AM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اشتريت شيفرولية لانوس 2015

أولاً مبروك عليك العربيه وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها
طبعاً بعد ما تفول العربية الجديدة بنزين خش على واحد بتاع كاوتش كويس عنده نيتروجين وغير الهواء الموجود فى الكاوتش الى نيتروجين ( الفرده 5 جنيه )
ومافيش حاجة تانيه تعملها غير إنك تراقب سير العربيه فى الألف الأولى ودون ملاحظاتك عليها لغاية ماتروح الصيانه الأولى المجانية وهمه هايغيروا لك الزيت وتقولهم على أى حاجه أنت إكتشفتها فى العربيه

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية
قديم 25-02-2015, 02:00 AM
mezat2020 mezat2020 غير متواجد حالياً

mezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to behold

أولاً مبروك عليك العربيه وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها

طبعاً بعد ما تفول العربية الجديدة بنزين خش على واحد بتاع كاوتش كويس عنده نيتروجين وغير الهواء الموجود فى الكاوتش الى نيتروجين ( الفرده 5 جنيه )

ومافيش حاجة تانيه تعملها غير إنك تراقب سير العربيه فى الألف الأولى ودون ملاحظاتك عليها لغاية ماتروح الصيانه الأولى المجانية وهمه هايغيروا لك الزيت وتقولهم على أى حاجه أنت إكتشفتها فى العربيه

وربنا يجعلها وش الخير ويكفيك شرها
قديم 03-03-2015, 12:55 PM
Ahmed Kabil Ahmed Kabil غير متواجد حالياً

Ahmed Kabil will become famous soon enough

الف شكر لحضراتكم و ربنا يجازيكو خير و يسترها معانا جميعا
شكرا لحضرتك يا أ/نبيل وشكرا لحضرتك يا mezat
قديم 11-03-2015, 12:27 PM
waelgad84 waelgad84 غير متواجد حالياً

waelgad84 is on a distinguished road

مبروك عليك السيارة وربنا يسترها عليك
هاعلق على بعض الكماليتا والرفاهيات
بعد ماتعمل صيانة الألف حاول تظبط فرش للأرضية والكراسى (كسوة) علشان تفضل زيرو وعمرها الافتراضى يطول
ممكن تركب حساسات ركن وقربة زى بتاعت السنتر على الشنطة وتخلى الشنطة تفتح بالريموت (وية دلع)
وفيه سطر ليدات (4لمبات) ممكن تركبهم فوق الفوجات على الفبرة السوداء بس يتلزقوا كويس
انا عامل كل الحركات دى عندى وحاول تجيب الكافرات الفضية للمرايات علشان ماتتخربشى
وربنا يحميك ويباركلك فى عربيتك