العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > جولف GOLF

جولف GOLF من أنجح موديلات الشركة الألمانية بدأ إنتاجها عام 74 و بيع منها أكثر من 25 مليون نسخة حتى الآن

قديم 07-01-2013, 11:20 PM
حمدى مخترع مانيوال بدون د حمدى مخترع مانيوال بدون د غير متواجد حالياً
من انا؟: فنى ميكانيكا السيارات
التخصص العملى: لم يحالفنى الزمن لاتمام الدراسة
هواياتي: اى حاجة فيها فكر ومنطق

حمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اصلح و لا اغير المتور جولف 76 ارجو المساعده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamed2020 مشاهدة المشاركة

يا جماعه انت مش بتردو ليه ما اكيد كلكم بردانين و قعدين بالابتوبات علي السراير مش معقوله محدش موجود
اوعى تجيب نص ولاعفش ولا غيرو كل الى فعربيتك انك لازم تغير كل حاجة كاوتش سواء فالعفشة او فالمتور مثل اولسيهات الصباب او اولسيهات الماتور كامل بالفتيس حتى كوتش الكوبلن او المقصات او كاوتش المساترالخاصة بالفرامل كاملة عمومى وفرعى حتى الكوتش الى شايل الشكمان وكوتش العربية الخمس فرد لائن كل ده صلاحيتو انتهت نتيجة للزمن والمساعدين باظت نتيجة لائنتهاء صلاحيت الاولسيهات الخاصة بها ده كل الى فعربيتك ولا تجيب نص ولاربع ولاعفشة غير كل حاجة كوتش فعربيتك فقط 17سنة كتيروممكن تدى شنبر نضافة متورك مش هتعرف تجيب زيو تانى وشكرا

قديم 07-01-2013, 11:35 PM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الهولندى الطائر مشاهدة المشاركة

طول بالك شوية انت قلقان قوى ليه

كله بالعقل والمنطق

لو موتورك ( بنت بنوت ) ألمانى
لم تلمسه اصبع من قبل

نصف عمرة عند ميكانيكى حسن السير والسلوك
وهيبقى موتورك ( كريستيانو رونالدو )

انما لو الموتور مش فابريكة او متأكل او معيوب

يبقى زى ما قالك الباشمهندس هشام الجزار Mr.Hisham al Gazzar
نص وركب واركب وطير

الفيصل عندك فى القرار حاجتين

الموتور اتفتح قبل كده ولا لأ

التكلفة

وانا أميل الى الرأى الاول لان التكلفة هتكون مقبولة - مقدور عليها
انما لو كشفت على المكنة ولقيتها متهالكه يبقى قدامك تجيب موتور استيراد وتريح دماعك

اول الخيط

تروح لميكانيكى مضبوط

ومنه هتحدد قرارك ؟

ربنا يوفقك ويسترها معاك ومعانا

المكنه متفتحتش و لا عمره ولا غيره
العربيه اما كلمه البنزين قطعت الرجل طلعها قالي دي الماني مش يغسلافاي زي ما انت جايبها مش نعمل فيها ايه كده و نركبها تاني رحنا عملناها و شلتها احتياطي

بس المتور بيدخن و 3 ميكانكيه قالو طقم شنبر و كلو بظبط و المكنه قالو خفيفه شويه لكن انا معملتش كبس متور

الفكره الي مخليني عايز اغير ماتور
1 - عن كلام ناس معاهم جولف في ما بينهم اتفاق ان مكنه الجولف متتفتحش لانها لو اتفتحت مش هتبطل طلبات و مش هترجع تاني بالعكس دا لو جبت نص هيكون ارخص
2- ان العربيه مش بتعد 100 بالعفيه و بتطلع الكوبري بزقه

بس عموما انا متفق معاك بعد الامتحنات هروح للميكانيكيه بتوع الحرفين و جسر السويس و اشوف ايه النظام انا معرفهمش بس اعرف ان كلهم جامدين

وربنا يسهل
قديم 07-01-2013, 11:39 PM
الصورة الرمزية hamed2020

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدى مخترع مانيوال بدون د مشاهدة المشاركة

اوعى تجيب نص ولاعفش ولا غيرو كل الى فعربيتك انك لازم تغير كل حاجة كاوتش سواء فالعفشة او فالمتور مثل اولسيهات الصباب او اولسيهات الماتور كامل بالفتيس حتى كوتش الكوبلن او المقصات او كاوتش المساترالخاصة بالفرامل كاملة عمومى وفرعى حتى الكوتش الى شايل الشكمان وكوتش العربية الخمس فرد لائن كل ده صلاحيتو انتهت نتيجة للزمن والمساعدين باظت نتيجة لائنتهاء صلاحيت الاولسيهات الخاصة بها ده كل الى فعربيتك ولا تجيب نص ولاربع ولاعفشة غير كل حاجة كوتش فعربيتك فقط 17سنة كتيروممكن تدى شنبر نضافة متورك مش هتعرف تجيب زيو تانى وشكرا
ان افعلا جبت 5 فرد جداد لكن الباقي و لا اعرفه
انا متشكر جدا لحضرتك بيتهيالي دا مجالك علي حسب توقيعك وانت ادري مني

التعديل الأخير تم بواسطة hamed2020 ; 07-01-2013 الساعة 11:48 PM
قديم 07-01-2013, 11:41 PM
الصورة الرمزية hamed2020

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhamdy75 مشاهدة المشاركة

طبعا نزل ماكينه وهاتبقى 1600

شكلها هترسي علي كده وده انا افضله بس متعررفش انوا ع ولا بكام
و عموما شكلها كده التكلفه الي هتحكم
قديم 08-01-2013, 02:28 AM
حمدى مخترع مانيوال بدون د حمدى مخترع مانيوال بدون د غير متواجد حالياً
من انا؟: فنى ميكانيكا السيارات
التخصص العملى: لم يحالفنى الزمن لاتمام الدراسة
هواياتي: اى حاجة فيها فكر ومنطق

حمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamed2020 مشاهدة المشاركة

ان افعلا جبت 5 فرد جداد لكن الباقي و لا اعرفه
انا متشكر جدا لحضرتك بيتهيالي دا مجالك علي حسب توقيعك وانت ادري مني
ايوا ده مجالى وتحت امرك فى اى وقت وما تغيرش حاجة فالعربية ولا متور ولاغيرو سبها على ابوها : 140109~347: