العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 20-09-2011, 09:53 PM
عماد ابو شوشة عماد ابو شوشة غير متواجد حالياً

عماد ابو شوشة is on a distinguished road
افتراضي رد: أنواع السائقين من خلال تصرفاتهم وقت القياده

القيادة فن وذوق واخلاق وياريت نلتزم كلنا بالصبر فى الطريق وبلاش نرمى الدلكسيون يمين او شمال قبل النظر فى المراة وشكرا

مركز شوشة لتعليم قيادة السيارات

طالبية - هرم

(التعليم وسط الزحام و الميادين العامة)

0104316102
0122456126
قديم 23-09-2011, 08:23 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

جزاك الله كل خير انت منستش حاجه يا باشا
قديم 23-02-2012, 02:46 AM
الصقر_الجارح الصقر_الجارح غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص حبوب ومُتسامح..أحب الخير لكل الناس..وأحب معرفة الناس
هواياتي: السيارات, الكمبيوتر والإنترنت

الصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to all
غاضب جدا رد: أنواع السائقين من خلال تصرفاتهم وقت القياده

والله يا استاذ سمير السواقة عايزة ان الواحد تكون أعصابه هادية وميهموش حاجة عشان ميبقاش سايق على أعصابه, وفي نفس الوقت يكون مركز ومنتبه للطريق ولا يتعدى على حقوق الاخرين.

ده مبدأي في السواقة, أنا عن نفسي غالبا لما بسوق بقفل السنتر والأربع شبابيك وبشغل التكيف لو الدنيا حر وبشغل الكاسيت واللي عايز يضرب كلاكس يضرب واللي يزعق يزعق و...الخ مع نفسو لأني لو ركزت معاهم هفقد أعصابي بسرعة وممكن اتخانق.

للأسف لما كنت شاري العربية جديدة كنت رايح أزور واحد صحبي في امبابة-القومية والحتة دي دايما تكون زحمة ومفيهاش مرور وفضى, المهم طبعا العربية لسا جديدة بتلمع ونا ماشي واحد من بتوع الموتسكلات(ربنا يريحنا منهم) قام طلعلي مرة واحدة معرفش منين قدامي ونا ماشي بسرعة(لأن الدنيا كانت فاضية على الصبح يوم العيد الكبير) وفضلت ماسك فرملة لأني كنت هشيله هوا الموتوسيكل المهم هو من الخضة قام وقع وقام من على الأرض بسرعة وطلع يجري ونا كان خلاص فاضلي كام سنتي وأدوس على الموتوسيكل, المهم هو اتكسرت عندو المراية وحاجات بسيطة كده لاتذكر, وقولنا الحمد لله على السلامة وكل واحد يروح لحالو, لسا بقول كده واتفاجئ بواحد سايق توك توك(ربنا يخدهم) قام لابس في العربية من ورا أنا قولت خلاص العربية اتدمرت من ورا المهم الحمد لله الإكصدام سليم وكل حاجة بس شالي حتة بوية كبيرة من الإكصدام أنا بقى من الصدمة لما سمعت صوت الخبطة وشوفت البوية اللي اتشالت(ااااااااه العربية كان لسا بقالها 15 يوم حسبي الله ونعم الوكيل) شديت معاه شوية وكان معايا صحبي ده وابن خالتي وقعد يقولي خلاص يا بيه ومعرفش ايه المهم انا كان في نيّتي اخد العربية وأمشي واستعوض ربنا على الخبطة دي وأرش الإكصدام مش مشكلة(كنت سامع إن الإكصدام بيترش عادي بدون مشاكل يعني ميقللش من تمن العربية) المهم لقيتو بدا يطول لسانه وراح شاتمني شتيمة بالأم مدريتش بنفسي إلا ونا نازل ضرب على وشو وكنت حالف ما هسبيو لحد ما لقيت الناس كلها اتلمت علينا وحاشوني عنه وقعدو يقولوي خلاص ياباشا النهارده عيد وكل سنة وانت طيب ومعرفش ايه المهم انا لسا كنت متنرفذ والواد كان خايف وكان بيبجح في الكلام بس مقدرش يشتم تاني المهم صليت على النبي وابن خالتي وصاحبي قعدو يقولوي اخزي الشيطان واركب العربية وفعلا ركبت العربية ورجعت على البيت(احنا كنا نازلين نتمشى عشان العيد وكده), بس بيني وبينك نفسي اتصدت في اليوم ده وكان عيد حزين عليا.

وفي الاخر ده اللي بتاخدو منه معلش يبيه ولا هيدفع لك تمن الخبطة ولا حاجة.

بس عموما الحمد لله على كل شيء وكويس انها جت في الحديد مجتش في حد فينا وربنا يستر طريقنا وطريقكم.

تحياتي,

قديم 25-02-2012, 06:54 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

موضوع اكثر من رائع تسلم الايادى

تقبل تحياتى
قديم 25-02-2012, 08:39 AM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

الله يخليك

مهندس : أيمن

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير