العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > هوندا Honda

قديم 06-09-2013, 04:12 PM
ceezax ceezax غير متواجد حالياً

ceezax is on a distinguished road
رأى نصيحة : اشد العربية قبل ما ابيعها ولا ابيعها كده

السلام عليكم جميعا

انا عندي Civic 96 فتحة سقف, جنوط اسبور 16 , فابريكة جوة والسقف. المهم بافكر ابيعها ...انا الصراحة معرفش تعملها كام دلوقتي...هيا فيها شغل سمكرة وبوية وعايزة كام حاجة في العفشة وشوية كماليات.

السؤال بقى...اشدها الاول وبعدين اعرضها للبيع ولا اعرضها علطول مع العلم ان زمايلي بيقولوا لو شدتها مش حتجيب همها اوي بس الواحد مش عايز يخسر فيها كتير

ولو حد يقدر يفيدني سعرها الطبيعي كام ولو بعدتها من غير شد تعملها كام
قديم 16-09-2013, 11:04 PM
الصورة الرمزية tefa_memo
tefa_memo tefa_memo غير متواجد حالياً

tefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to behold
افتراضي رد: نصيحة : اشد العربية قبل ما ابيعها ولا ابيعها كده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ceezax مشاهدة المشاركة

السلام عليكم جميعا

انا عندي Civic 96 فتحة سقف, جنوط اسبور 16 , فابريكة جوة والسقف. المهم بافكر ابيعها ...انا الصراحة معرفش تعملها كام دلوقتي...هيا فيها شغل سمكرة وبوية وعايزة كام حاجة في العفشة وشوية كماليات.

السؤال بقى...اشدها الاول وبعدين اعرضها للبيع ولا اعرضها علطول مع العلم ان زمايلي بيقولوا لو شدتها مش حتجيب همها اوي بس الواحد مش عايز يخسر فيها كتير

ولو حد يقدر يفيدني سعرها الطبيعي كام ولو بعدتها من غير شد تعملها كام
بيعها علي حالتها لان ممكن تصرف كتير وف الاخر انت ليك سعر السوق هو اللي بيحكم ده غير ان الـ 93 بياعة اكتر من الموديل ده اكتر حاجة مطلوبة في الموديل ده الـ sir وده بيبقي نادر استوك
قولي مانيوال ولا اتوماتك وكل مواصفاتها واللي فيها عاوز شغل وانا اقول سعرها كام

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
اللهم اني استغفرك من كل ذنب اذنبته
...........
سبحان الله وبحمده ... سبحان الله العظيم
...........
سبحان الذي سخر لنا هذا وما كنا له مقرنين وانا الي ربنا لمنقلبون

قَالَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
(( الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ لَا يَظْلِمُهُ وَلَا يُسْلِمُهُ وَمَنْ كَانَ فِي حَاجَةِ أَخِيهِ كَانَ اللَّهُ فِي حَاجَتِهِ وَمَنْ فَرَّجَ عَنْ مُسْلِمٍ كُرْبَةً فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ كُرْبَةً مِنْ كُرُبَاتِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِمًا سَتَرَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ))
قديم 17-10-2013, 11:51 PM
ceezax ceezax غير متواجد حالياً

ceezax is on a distinguished road

شكرا على الرد

هيا اتوماتيك فتحة سقف فواتيس لينسز , الموتور كنت جيبت واحد استيراد عادي مش SIR عشتن القديم كانت مشاكلة كتيرة.

هيا محتاجة حبة سمكرة ووش بوية . والسقف فابريكة
قديم 19-10-2013, 04:00 AM
الصورة الرمزية tefa_memo
tefa_memo tefa_memo غير متواجد حالياً

tefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ceezax مشاهدة المشاركة

شكرا على الرد

هيا اتوماتيك فتحة سقف فواتيس لينسز , الموتور كنت جيبت واحد استيراد عادي مش SIR عشتن القديم كانت مشاكلة كتيرة.

هيا محتاجة حبة سمكرة ووش بوية . والسقف فابريكة
طيب الماتور حالته ايه وكابسه كام وهتحتاج تغير عافشة ولا نظامهم ايه والسمكرة عبارة عن ردود ولا هتدخل في 4 ابواب وشنطة وكابوت واكصدامات ورفارف وحاله الصالون
كل ده اذكره وانا احاول افيدك ان شاء الله
الماتور 1500 ولا ايه
وهي lxi ولا exi
وباور ولا منغير لان ال 96 فيه بباور ومن غير باور وفيه ابشن وفيه من غير اوبشن
الاختيارات كلها متاحة ليك اما تشدها وعمال ما تخلص تبيع ع الصيف عشان السوق بيريح في الشتا والاسعار بتنزل واما تضحي وتبيع دلوقتي كل الاختيارات متاحة حسب ظروفك وامكانياتك
بس اعمل حسابك في كام الف لان العربية لما بتيجي تشدها بتلاقيها فتحت بقها يعني يظهر حاجات تانية
عموما
ابعت لي رقم تليفونك علي الخاص وانا اعرفك كل حاجة فيها وانا تحت امرك في اي استفسار

بالتوفيق ان شاء الله

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
اللهم اني استغفرك من كل ذنب اذنبته
...........
سبحان الله وبحمده ... سبحان الله العظيم
...........
سبحان الذي سخر لنا هذا وما كنا له مقرنين وانا الي ربنا لمنقلبون

قَالَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
(( الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ لَا يَظْلِمُهُ وَلَا يُسْلِمُهُ وَمَنْ كَانَ فِي حَاجَةِ أَخِيهِ كَانَ اللَّهُ فِي حَاجَتِهِ وَمَنْ فَرَّجَ عَنْ مُسْلِمٍ كُرْبَةً فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ كُرْبَةً مِنْ كُرُبَاتِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِمًا سَتَرَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ))

التعديل الأخير تم بواسطة tefa_memo ; 19-10-2013 الساعة 04:11 AM