العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 14-02-2012, 09:32 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ليه مش عايزيين يبيعولنا بروتون ساجا ٢٠١٢

معلومة احب ان اوضحها الى جميع الاعضاء ال ذكرت ان البنك بيدفع الفلوس للمعرض وبعدين يقسط العربية للعميل
مفيش الكلام دة لا لو حصل الكلام دة يبقى كدة تقسيط اسلامى والبنوك جميعها فى مصر لا تعمل كدة
وانما ما يحدث انة بيدفعلة الفلوس بعد مكتون الرخصة بقت باسم العميل يعنى اصبح فى البيعة 3 اشخاص ودة الفرق بين البنك وبين التقسيط الاسلامى
ارجوا تحرى الدقة فى المعلومات
قديم 18-02-2012, 04:39 AM
الصورة الرمزية reda310
reda310 reda310 غير متواجد حالياً

reda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant future

العربية ب75 من شهر نوفمبر رسمى وفعلا الضغط على العربية كتير وخاصة الاوتو
الالوان مشكلة لانه بيبقى على حسب الدفعة اللى جاية مسلا انا كنت طالب ابيض او فضى وفى الاخر رست على اسود جامد جدا شكله فى الاسود زى متكون اسكودا المانول موجود بس مش عليه سحب كتير على فكرة العربية محترمة جدا لفاية متلين هتسحب بنزين بعد كدا عادى وربنا يكرم
قديم 18-02-2012, 08:56 AM
الصورة الرمزية fofoosoo2007
fofoosoo2007 fofoosoo2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: ده انا غلباااااااااااااااااااااااااااااااانه
التخصص العملى: لا اعمل
هواياتي: القرأه

fofoosoo2007 will become famous soon enough

والله انا اضايقتلك خالص ........يارب يوفقكم للخير
وان شاء الله الناس هنا تفيدك
ربنا معاكم
ابقي طمنينا
اختك وفاء

جودي حياتي
قديم 26-05-2012, 07:34 PM
reem mostafa reem mostafa غير متواجد حالياً

reem mostafa will become famous soon enough

معلومة احب ان اوضحها الى جميع الاعضاء ال ذكرت ان البنك بيدفع الفلوس للمعرض وبعدين يقسط العربية للعميل
مفيش الكلام دة لا لو حصل الكلام دة يبقى كدة تقسيط اسلامى والبنوك جميعها فى مصر لا تعمل كدة
وانما ما يحدث انة بيدفعلة الفلوس بعد مكتون الرخصة بقت باسم العميل يعنى اصبح فى البيعة 3 اشخاص ودة الفرق بين البنك وبين التقسيط الاسلامى
ارجوا تحرى الدقة فى المعلومات
استاذ سيف الدين الكلام اللي حضرتك قولته مش صح
انا جايبه عربيه تبع بنك فيصل الاسلامي والعربيه البنك فعلا هيدفع فلوسها كامله وبعيدن هيقسطلي لباقي ده بالعكس انا مش هستلم العربيه ولا هيديني الشيك في ايدي لا ده هيروح ويسلمه للمعرض ويسلمني العربيه في ساعتها
ده بنك اسلامي وكمان بنت خالتي البنك الاهلى المصري الراجل بعت الشيك للمعرض الاول وبعد كده المعرض هيسلمها العربيه
الحقيقه بردو انا مش فاهمه ليه دي مش ربا ولو قرض تبقى ربا بس اديني اخدت بالاسباب وعملت اللي الشويح بيقوله عليه مش حرام ولو اني مش فاهمه الفرق
قديم 26-05-2012, 08:16 PM
الصورة الرمزية كومندا
كومندا كومندا غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: بروفسير فى حتى
هواياتي: النت والسيارات

كومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond repute

من كلامك كده بتاع البنك ده عايز حاجه من الاتنين والله اعلم
1- ياخد منكم عموله من تحت التربيزه.
2- يجبها ليكم من معرض معين هوه متفق معاه ان كل عميل ياخد منه عربيه له عموله عليها .