العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 24-01-2012, 05:05 PM
الصورة الرمزية hhhesham
hhhesham hhhesham غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام
التخصص العملى: ضابط شرطه
هواياتي: اقفل العدادات

hhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud of
افتراضي رد: هى proton Gen 2 ............ولا اه ه ه ه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة screamseko مشاهدة المشاركة

الاسعار دي انا معنديش اي خلفيه ليها بس بالنسبه لهنا في اسكندريه انت مش حتلاقي الاسعار دي نهااائي
ليه يعنى ؟؟؟؟؟؟؟؟

Hesham Samir
قديم 24-01-2012, 05:14 PM
الصورة الرمزية hhhesham
hhhesham hhhesham غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام
التخصص العملى: ضابط شرطه
هواياتي: اقفل العدادات

hhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud of

بصيت عليها النهارده عند ABAZA وكانت اوسع مما كنت متخيل بكتير مع العلم ان طولى 198 cm المهم العربيه حلوه وفيها اوبشن كتير وحلو بس فيها شوية عيوب شخصيا معجبتنيش
1-الفتيس و الهاند مش جلد مع انى كنت بشوفهم جلد فى كذا عربيه !!!!!
2-السمعات الى وره مش فى الباب حطينهم وره فوق الشنطه كده .
3- مطلعش فيها مثبت سرعه زى ما كنت بسمع.
4- الكراسى مش جلد
5- الاستبن مش جنط سبور اسود عادى
طبعا ده فى الاتوماتيك يعنى اعلى حاجه بس مقابل السعر الى لما سمعتو استغربت جدا جداجدا جدا مش وحشه خاااااالص بل روعهههههههههه السعر كان 92,000 بس تخيلو

Hesham Samir
قديم 24-01-2012, 05:29 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hhhesham مشاهدة المشاركة

بصيت عليها النهارده عند ABAZA وكانت اوسع مما كنت متخيل بكتير مع العلم ان طولى 198 cm المهم العربيه حلوه وفيها اوبشن كتير وحلو بس فيها شوية عيوب شخصيا معجبتنيش هي واسعه جدااا فعلا
1-الفتيس و الهاند مش جلد مع انى كنت بشوفهم جلد فى كذا عربيه !!!!!

اللي كانت معانا مكانتش جلد بس شيك

2-السمعات الى وره مش فى الباب حطينهم وره فوق الشنطه كده .
عايز اقولك انه ساوند سيستم جاامد جدااا والسماعات الليفي الشنطه بتعمل شغل عالي اوي
3- مطلعش فيها مثبت سرعه زى ما كنت بسمع.
لا مفيهاش بس ممكن يتركب

4- الكراسى مش جلد
لا بس مريحه جداا وسبووور وشيك اوي

5- الاستبن مش جنط سبور اسود عادى
عملنا حوار في التامين وجبلنا جنط اصلي من نفس النوع ^^
طبعا ده فى الاتوماتيك يعنى اعلى حاجه بس مقابل السعر الى لما سمعتو استغربت جدا جداجدا جدا مش وحشه خاااااالص بل روعهههههههههه السعر كان 92,000
بس تخيلو
سعر روعه طبعا لعربيه زي دي زي مقولتلك والمانوال كنا جايبنها ب84 بس الكلام ده 2009
بس ياريت تنزل تلف لفه كده في صلاح الدين والفراهده والحرفيين علي قطع الغيار وتشوف الاسعار وتتاكد بنفسك انها موجوده

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 24-01-2012, 06:28 PM
hamaad hamaad غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم والقراءة

hamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة screamseko مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههههههههههه ههههه
ياتش حرام عليك كل يوم بقرار لعربيه شكل
الجين توعربيه جميله جدااااااااااااااااااااا ومتينه جداااا وصعب انك تلاقي الكماليات اللي فيها والامان اللي فيها في اي عربيه تانيه في فئتها
بس مشكلتها حاجه واحده
قطع الغيار بتاعتها نااااااااار
لان عز العرب محتكر قطع غيارها
قالك ارخص العربيه وكده كده حتحتاجني في قطع الغيار
عايز تجيبها لازم تامن عليها ودي نصيحه بجد
لان صاحبي بعيدا عن السامعين قلب بيها مرتين عالساحل وتصليحها في التوكيل تبع التامين اتكلف 101 الف يعني اغلي من تمنها

بس كل اللي فيها طلعوا سلام الحمد لله وده دليل ان العربيه ماشاء الله عليها مفيش قايم فيها اتعوج
بس بجد عربيه عمري محركب عربيه في الفئه دي بالروعه دي بجد ماشاء الله عليها
نصيحة اخ حتجيبها يبقي تامن عليها ولو تلاحظ انها اغلي عربيه من حيث تأمينها بسبب قطع الغيار
وربنا يكتبلك اللي فيه الخير ان شاء الله
يا باشا ياريت تقولنا على تجربة صاحبك مع البرتون من فضلك
قديم 24-01-2012, 06:52 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

يا باشا ياريت تقولنا على تجربة صاحبك مع البرتون من فضلك
زي مقولت قبل كده العربيه جميله وميعبهاش اي شيء الا قطع الغيار فلو وجدت زي مهشام بيقول فده يخليها احسن عربيه في فئتها بدون منازع وعلي فكره التامين اخد العربيه وعطاله تعويض
ولغاية دلوقتي هو مش مقتنع باي عربيه تانيه وعايز يجيب جين تو تاني

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي