العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 26-11-2012, 06:02 PM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of
افتراضي Re: تقسيط مباشر من شركة رينو

يا شباب من الاخر روح لرينو و قله عايز اقسط حيطلع لك ابليكشن بتاع كونتكت عشان تملاه و الى حيعمل مقابله او استعلام هو بتاع كونتكت رينو مش بتقسط و النظام اى كنت عايز اعمل عليه الى هو النظام المرن من غير تامين كانت الفايده 11.25 تقريبا
غير ان فى مصاريف اداريه زى اى بنك و اعتقد لزم يكون فى حساب بنك فى سى اى بى او بنكين تانين عشان تحط فيهم القسط

موضوع اتفاقهم مع كونتكت ان فى مندوبين لكونتكت فى توكيلات السيارات منهم رينو عشان يسهلم
الموضوع و الافراج الاجمركى للعربيات الى جايه رينو بتتطلع باسم
كونتنت لعملاء التقسيط
بس ده كل الموضوع
قديم 26-11-2012, 06:49 PM
محمد_ الليثى محمد_ الليثى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محلل فنى

محمد_ الليثى is on a distinguished road
افتراضي رد: Re: تقسيط مباشر من شركة رينو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة linatrix مشاهدة المشاركة

يا شباب من الاخر روح لرينو و قله عايز اقسط حيطلع لك ابليكشن بتاع كونتكت عشان تملاه و الى حيعمل مقابله او استعلام هو بتاع كونتكت رينو مش بتقسط و النظام اى كنت عايز اعمل عليه الى هو النظام المرن من غير تامين كانت الفايده 11.25 تقريبا
غير ان فى مصاريف اداريه زى اى بنك و اعتقد لزم يكون فى حساب بنك فى سى اى بى او بنكين تانين عشان تحط فيهم القسط

موضوع اتفاقهم مع كونتكت ان فى مندوبين لكونتكت فى توكيلات السيارات منهم رينو عشان يسهلم
الموضوع و الافراج الاجمركى للعربيات الى جايه رينو بتتطلع باسم
كونتنت لعملاء التقسيط
بس ده كل الموضوع
شاكر لاهتمامك بالرد
افهم من كلامك انه بيبعلى كلام فى نقطه ان القسط بس هو اللى همضى عليه ومفيش اى مصاريف مستخبيه زى ما قالى ؟!
قديم 26-11-2012, 07:02 PM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of
افتراضي Re: تقسيط مباشر من شركة رينو

بص هو مفيش اى زياده غير الى متفق عليه و فى ميزه انك ممكن تدفع اى مبلغ متوفر معاك لو عايز تنجز طبعا و فى الحاله دى يا اما يشيل الفلوس الى دفعتها من الاقساط من الاخر او يعيد حساب الاقساط من تانى
هم احسن من البنك فى النقطه دى
و بعدين انت مش حتمضى على شيكات بعدد الاقساط كل 6 اقساط ليهم شيك يعنى لو حتقسك على 5 سنوات يبقى 10 شيكات
قديم 26-12-2012, 04:48 PM

افتراضي رد: تقسيط مباشر من شركة رينو

السلام عليكم..
فى اتصال تليفونى دار بينى وبين فرع رينو مصر الجديده قالى ان تقسيطهم بيكون مع شركة كونتكت فعلا

السؤال هنا .. هل استمر فى حجز العربيه ولا اعمل ايه لانى فهمت عن تجربه من ناس قبلى ان فى حالة الحوادث لا قدر الله بدفع المبلغ كله من جيبى بعد كده بحاسب كونتكت وبيكون فى مماطله فى السعر وميعاد الدفع ده غير الروتين ؟!!!

برجاء الافاده سريعا لو سمحتوا لان المفروض هيكون عندى ميعاد معاه يوم الاحد القادم وحابب يكون معايا المعلومه كامله قبل ما اقابله منعا انه يبعيلى اى كلام!
قديم 26-12-2012, 04:49 PM

افتراضي رد: تقسيط مباشر من شركة رينو

السلام عليكم..
فى اتصال تليفونى دار بينى وبين فرع رينو مصر الجديده قالى ان تقسيطهم بيكون مع شركة كونتكت فعلا

السؤال هنا .. هل استمر فى حجز العربيه ولا اعمل ايه لانى فهمت عن تجربه من ناس قبلى ان فى حالة الحوادث لا قدر الله بدفع المبلغ كله من جيبى بعد كده بحاسب كونتكت وبيكون فى مماطله فى السعر وميعاد الدفع ده غير الروتين ؟!!!

برجاء الافاده سريعا لو سمحتوا لان المفروض هيكون عندى ميعاد معاه يوم الاحد القادم وحابب يكون معايا المعلومه كامله قبل ما اقابله منعا انه يبعيلى اى كلام!