العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 03-11-2012, 09:33 PM
sarhanov sarhanov غير متواجد حالياً

sarhanov is on a distinguished road
افتراضي رد: جمال الستيب واى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايكل ذكرى مشاهدة المشاركة

انا كنت متأكد من ردك

لانى متابع مشاركاتك وعارف انك حابب الستب واى
قديم 03-11-2012, 09:36 PM
sarhanov sarhanov غير متواجد حالياً

sarhanov is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

انا من رايي اللوجان الاوتوماتيك افضل بكتير
شكرا ياباشا على ردك واهتمامك

بس كنت محتاج اعرف اية الاسباب اللى مخلياك عاجبك اللوجان اتوماتيك عن الستيب واى

على فكرة نقطة 16 صباب والستيب واى 8 صباب مش هتفرق معاى قووى لان مش همشى ولا هسافر كتير بالعربية كل فين وفين واخرى فى السواقة عند السفر 120 كيلو ومعظم سواقتى هتكون داخل البلد

والاوتوماتيك فى ناس مش بتشكر فية بالنسبة للوجان
قديم 04-11-2012, 02:37 AM
كريم الطناوى كريم الطناوى غير متواجد حالياً

كريم الطناوى will become famous soon enoughكريم الطناوى will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sarhanov مشاهدة المشاركة

جزاك الله خيرا يا كريم باشا

طيب كويس قووى انك معاك الستيب واى

وانت راكبها حاسس انك راكب حاجة عالية يعنى مش واطية ذى الفرنا كدة والعربيات العادية
صوت الماتور هل هو فعلا عالى جدا ولا اية

انا حابب اللون الفضى فيها لون وقور ومبين الاكسسوارات بتاعة العربية - اية رأيك
حقيقى العربية ماشاء الله عالية عن الأرض ودة شئ ملحوظ وباين أوووى فيها وطبعا مفيش مقارنة فى الأرتفاع مابينها وبين الفيرنا واللانوس خالص وأنا داخل العربية وباقى العربيات جامبى فى فرق فى الأرتفاع واضح أووى وبالنسبة للماتور فعند تشغيل الماتور فى الأول عند فترة التسخين وبالذات فى أول اليوم يكون صوت الماتور عالى بس وش إلى عالى أوووى ودة بيكون شئ طبيعى وبعدين بيقل كل شوية لغايت أما العربية تسخن كويس وكمان أنا قبل أما أشترى العربية أتصلت بخدمة عملاء رينو وسألتهم على علو صوت الماتور وكان ردهم أن عند زيارة التوكيل عند صيانة ال5000 سوف يقل صوت الماتور عن الأول بكثير وأنا ولاهى بالنسبالى مبحسش أوووى بصوت الماتور والحمد الله.
وبالنسبة طبعا للون فدة طبعا أذواق وثلاث ألوان حقيقى جمال جدااا أنا عن نفسى أخترت اللون النبيتى معأن أنا وش من المحبين لهذا اللون بس بصراحة اللون النبيتى عليها أكثر من رائع لأنة موضح اللون الفضى للمرايات وعتب الباب والروف والأكصدام الأماى والخلفى وباقى الالوان جميلة فعلا والفضى عموما من أحلى الألوان وهو فعلا هيكون مبين العربية عشان الأكسسوارات الداخلية ليها لونها فضى .
ملحوظة:اذا كان فى أمكانية تشوف اللون على العربية فى الطبيعة هيكون أوقع وأفضل وأحسن لحضرتك فى أختيار اللون.
ولو فى أى سؤال أنا تحت أمر جضرتك فى أى وقت انشاء الله.
وربنى يوفقك.
قديم 09-11-2012, 11:06 PM
a_a_3antar a_a_3antar غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مدير تنفيذي في مصنع قوالب
هواياتي: الجيمز و السواقه و السفر

a_a_3antar will become famous soon enougha_a_3antar will become famous soon enough

والله يا باشا انا كنت نازل النهارده عند سمير الريان اجيب لوجان اوتوماتيك فيراني بس قولت ابص علي جيلي الجديده وعلي الستيب واي عجبتني الستيب واي اوي اوي اوي اوي اوي :joy 23: لدرجه اني كنت عايز اخد اللي مركونه قدام المعرض و دفعت العربون وان شاء الله هيجيب الورق و هدفع بقيت الفلوس يوم الأحد ان شاء الله وهستلم الفضي و ماشاء الله جميل اللون جدا. صلي استخارة وتوكل علي الله و مبروك مقدما
قديم 10-11-2012, 02:16 AM
كريم الطناوى كريم الطناوى غير متواجد حالياً

كريم الطناوى will become famous soon enoughكريم الطناوى will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a_a_3antar مشاهدة المشاركة

والله يا باشا انا كنت نازل النهارده عند سمير الريان اجيب لوجان اوتوماتيك فيراني بس قولت ابص علي جيلي الجديده وعلي الستيب واي عجبتني الستيب واي اوي اوي اوي اوي اوي :joy 23: لدرجه اني كنت عايز اخد اللي مركونه قدام المعرض و دفعت العربون وان شاء الله هيجيب الورق و هدفع بقيت الفلوس يوم الأحد ان شاء الله وهستلم الفضي و ماشاء الله جميل اللون جدا. صلي استخارة وتوكل علي الله و مبروك مقدما
ألف مبروك مقدما ياباشا وأنشاء الله تكون خير عليك وربنى يحفظهالك ويبعد عنك شرها وحقيقى أنا سعيد علشانك.