العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 22-04-2012, 08:19 PM
amgadshah amgadshah غير متواجد حالياً

amgadshah is on a distinguished road
افتراضي 128 مستعمل اوماروتى جديد..

اصدقائى ..انا فى حيرة دلوقتى..انا كان نفسى فى 128 مستعمله فى حدود 20000 جنيه بس مش لاقى حاجة عدله كل واحدة فيها مشكلة شكل..
دلوقتى عندى خيار تانى انى اقدم ال20000 مقدم فى ماروتى زيرو وادفع 500 جنيه شهريا..
طبعا عارف ان ال128 اعفى من الماروتى بس بصراحة انا معايا سيات 133من سنة 2007 توبتنى الصراحة فمعنديش استعداد اجيب حاجة تعدى من قدام الميكانيكى مش تروح تتصلح عنده بس.

وياريت لو سؤال بس هل الماروتى تقدر تسافر من اسكندرية للقاهرة او من اسكندرية لمطروح؟؟

وشكرا مقدما.
قديم 23-04-2012, 01:36 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: 128 مستعمل اوماروتى جديد..

بص حضرتك لو جبت 128 موديل 2008

برضوا لازم تكون مفرغ نفسك انك تعمل زيارات للدكتور الميكانيكى والكهربائى

وانا من رائى هات ب 20000 الف اللى معاك مازدا 323
و هاتها خليجى سيدان مش هاتش باك وسيارة عملية جدااا وحتى لو صلحت فيها حاجه بتعيش مش شهرين وتبقى عاوزه تتغير زى ال 128 غير كدا بقى عربيه عفيه يعنى مش كل شوية تروح عند عفشجى و سمكرى يلحملك الشاسيه بتاعها كل شوية وغير كدا الموديل الخليجى الى بقولك عليه موجود فيه تكيف وفى الاغلب بيبقى مش شغال علشان بيبقوا مهملين بيه فلو روحت تصلحه يبقى افضل وهيبقى معاك عربيه فيها تكيف يرحمك من حر الصيف اللى مبيرحمش بس لو جبت ماروتى اقل ما فيها مش هيبقى معاك تكيف وعربيه صغيرة غير كدا المصاريف اللى هتدفعها 500 جنية كل شهر هيبقوا حمل عليك بس لو جبت ماذدا اللى بقولك عليه اول 5 شهور تظبط الحاجات اللى صاحبها القديم كان مهمل فيها وبعد كدا تستريح من همها ويبقى مصاريفك عليها بعد كدا بنزين و زيت وفلاتر بس وربنا يوفققك للشىء الصالح

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 23-04-2012, 01:39 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

انت لو بتكلم على عربيتبن بسعر متقارب يبقى طبعا الماروتى وعلى فكره هى تقدر تسافر من القاهره لاسكندريه من غير ما تستريح

تقبل تحياتى
قديم 23-04-2012, 02:06 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

لو بتفكر فى الزيرو هات الماروتى

وسافر براحتك بس ماتدوسش فيها جامد

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 23-04-2012, 02:15 AM
amgadshah amgadshah غير متواجد حالياً

amgadshah is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed2077 مشاهدة المشاركة

بص حضرتك لو جبت 128 موديل 2008

برضوا لازم تكون مفرغ نفسك انك تعمل زيارات للدكتور الميكانيكى والكهربائى

وانا من رائى هات ب 20000 الف اللى معاك مازدا 323

و هاتها خليجى سيدان مش هاتش باك وسيارة عملية جدااا وحتى لو صلحت فيها حاجه بتعيش مش شهرين وتبقى عاوزه تتغير زى ال 128 غير كدا بقى عربيه عفيه يعنى مش كل شوية تروح عند عفشجى و سمكرى يلحملك الشاسيه بتاعها كل شوية وغير كدا الموديل الخليجى الى بقولك عليه موجود فيه تكيف وفى الاغلب بيبقى مش شغال علشان بيبقوا مهملين بيه فلو روحت تصلحه يبقى افضل وهيبقى معاك عربيه فيها تكيف يرحمك من حر الصيف اللى مبيرحمش بس لو جبت ماروتى اقل ما فيها مش هيبقى معاك تكيف وعربيه صغيرة غير كدا المصاريف اللى هتدفعها 500 جنية كل شهر هيبقوا حمل عليك بس لو جبت ماذدا اللى بقولك عليه اول 5 شهور تظبط الحاجات اللى صاحبها القديم كان مهمل فيها وبعد كدا تستريح من همها ويبقى مصاريفك عليها بعد كدا بنزين و زيت وفلاتر بس وربنا يوفققك للشىء الصالح
أولا شكرا للرد والاهتمام..
هو طبعا المازدا كعربية تضرب ال128 والماروتى طبعا..
بس مش منتشره عندنا فى اسكندرية ومش عارف ممكن اجيبها ازاى ولو لقيت حتكون حالتها ايه؟؟
حوار يعنى.