العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 06-02-2012, 11:06 PM
drpepo drpepo غير متواجد حالياً

drpepo is just really nicedrpepo is just really nicedrpepo is just really nicedrpepo is just really nicedrpepo is just really nice
افتراضي سؤال عاجل بخصوص صيانة ال 5000 ياريت الرد

مساء الخير
انا باذن الله العداد عامل 5980 كم
والمفروض حجزت لصيانة ال 5000 يوم الاربع القادم
ولازم بكرا اسافر اسيوط ضرورى جدا
يعنى العداد هيعدى 6500 مستريح
فهل دا هيضر الموتور ؟
هل بتوع الصيانة هيكون ليهم اى تعليق ؟
قديم 07-02-2012, 04:05 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال عاجل بخصوص صيانة ال 5000 ياريت الرد

هو بالنسبه للتوكيل مش هيعلق وملوش دعوه بس اهم حاجه تروح عشان ميجييش عليك ميعاد صيانه ال 10000 وبالنسبه للموتور مفيش اي مشكله بس المشكله في غيار الزيت
قديم 07-02-2012, 04:09 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

غيار الزيت بمعني انك لو من القاهره وهتروح اسيوط وترجع ده لوحده 800 كيلو فبنصحك تغير زيت بره ممكن تحط موبيل الابيض تمنه 75 جنيه كحل مؤقت تسافر بيه وترجع تغيره عادي في التوكيل ده لو انت من النوع المحافظ اووي
قديم 07-02-2012, 03:09 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

انا كنت بعمل صيانة ال 5000 امبارح في التوكيل اللي في القطامية
ولعلمك انا سئلتهم ينفع اغير زيت برة التوكيل فالي مينفعش ولو غيرت هاتخرج من الضمان تحت اي ظرف
بس نصيجة لوجة الله حاول تروح قبل العداد ما يجيب كيلو الصيانة عشان في قطع غيار ليها عدد كيلو معين في الضمان ولو روحت بعدها هيقولك تغيرو على حسابك عشان عديت الضمان... انما لو هتعمل الصيانة العادية محدش هيقولك حاجة ... وربنا يوفقك
على فكرة انا دفعت 270 جنيه (زيت + فلتر+ترصيص+زوايا+تربيط عفشة)