العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 19-05-2011, 04:33 PM
shehataeltahan shehataeltahan غير متواجد حالياً

shehataeltahan is on a distinguished road
افتراضي رشه نظافه او رشه دواخل

معذرة هذه اول مشاركه مكتوبه لى فى هذا المنتدى الرائع انا متصفح جيد لمنتداكم الجميل خاصة ال بى واى دى
اقرأ كثيرا عن سيارات عندما تباع تكون رشه نظافه او رشه دواخل ولا افهم الفارق ارجو الافادة
قديم 19-05-2011, 08:04 PM
مينتشو مينتشو غير متواجد حالياً

مينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the rough
افتراضي رد: رشه نظافه او رشه دواخل

السلام عليكم - انا مش متخصص - بس اللى انا اعرفه ان اللى رشه نظافه يعنى - رشه من الخارج يعنى حزام او رفرف او باب او اجزاء منهم ودى بتتعمل عشان شكل العربيه الخارجى - من حكه او خبطه بسيطه - اما رشه دواخل - يعنى من داخل السيارة من بطن السيارة بجانب المانور والشنطه من الداخل او الرفارف من الداخل بجانب كاوتش السيارة - وده بيتعمل لما تكون السياره عامله حادثه جامده لا قدر الله عشان تتدارى اماكن الحادث - والله اعلى واعلم - والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
قديم 19-05-2011, 09:02 PM
ابو حسين ابو حسين غير متواجد حالياً

ابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رشه نظافه او رشه دواخل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مينتشو مشاهدة المشاركة

السلام عليكم - انا مش متخصص - بس اللى انا اعرفه ان اللى رشه نظافه يعنى - رشه من الخارج يعنى حزام او رفرف او باب او اجزاء منهم ودى بتتعمل عشان شكل العربيه الخارجى - من حكه او خبطه بسيطه - اما رشه دواخل - يعنى من داخل السيارة من بطن السيارة بجانب المانور والشنطه من الداخل او الرفارف من الداخل بجانب كاوتش السيارة - وده بيتعمل لما تكون السياره عامله حادثه جامده لا قدر الله عشان تتدارى اماكن الحادث - والله اعلى واعلم - والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته