العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 09-11-2010, 10:50 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هذة اول عربية اشتهريها اجيب الشفرولية لانوس ولا الرينو لوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RENAULT 18 مشاهدة المشاركة

يا باشا أحنا بنقول الحق ......... دا أنت لو روحت لمنصور شيفروليه و قولتله لوجان ولا لانوس هيقولك لوجان .......... حاليان اللوجان و الساجا و الفيرنا وبس ..........

مع العلم أن الدايو لانوس أحسن من الشيفروليه لانوس

حضرتك ممكن تزور قسم المقارنات و الريفيوهات هتلاقى الأغلبية للوجان

تقبل تحياتى ،،،،،،،،،،،،،
<!-- / message -->
الكلمتين دول تستحق جايزة نوبل فى العربيات عليهم اسمحلى احييك عليهم وكمان هى المنافسة بقت شرسة بين اللوجان والفيرنا اللوجان بعفشتها ووشعها وشكلها والفيرنا بمحركها وانتشارها فشكرا ليك
قديم 09-11-2010, 10:53 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

الكلمتين دول تستحق جايزة نوبل فى العربيات عليهم اسمحلى احييك عليهم وكمان هى المنافسة بقت شرسة بين اللوجان والفيرنا اللوجان بعفشتها ووشعها وشكلها والفيرنا بمحركها وانتشارها فشكرا ليك
العفو يا باشا ............ دا من ذوق حضرتك<!-- / message -->

That is My Renault

قديم 10-11-2010, 12:42 PM
مندوووووو مندوووووو غير متواجد حالياً

مندوووووو will become famous soon enough

يا جماعة انا والله مقصد ححاجة انا عارف انكم بتقولوا الحق وبتراعوا ضميركم لان دى فلوس ناس وهتجرى على الطريق انا اقصد انه يروح هناك برضه ويسمع كلامهم علشان يعرف عيوب ومميزات كل واحدة وتقبلوا اسفى لو كلامى فهمتوه غلط او انا عبرت غلط

ليا بقى عندك سؤال هل رينو 2011 الى موجودة فى التوبيك ده نزلت مصر ولا لسه الف شكر ليك بس شوف الموضوع ده وقولى لو سمحت هل دى الى نزلت مصر موديل 2011 ولا الى موجودة هنا هى هى 2010 وياريت حد يفهمنى يعنى ايه مفتاح تسخين الزجاج الامامى الى موجود فىا لتابلوه لانى بجد مش عارف وظيفته هل ده بتاع الرشاشات بتاعة الميه ولا ايه وشكراhttp://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=33015

التعديل الأخير تم بواسطة مندوووووو ; 10-11-2010 الساعة 12:50 PM
قديم 10-11-2010, 12:47 PM
مندوووووو مندوووووو غير متواجد حالياً

مندوووووو will become famous soon enough

وكمان والله يا جماعة انا بحب اللوجان لانها جديدة ومختلفة بس يمكن لان الدايو لانوس اول عربية اركبها واسوقها فى حياتى فده مقربها منى شوية
قديم 11-11-2010, 05:29 AM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

يا جماعة انا والله مقصد ححاجة انا عارف انكم بتقولوا الحق وبتراعوا ضميركم لان دى فلوس ناس وهتجرى على الطريق انا اقصد انه يروح هناك برضه ويسمع كلامهم علشان يعرف عيوب ومميزات كل واحدة وتقبلوا اسفى لو كلامى فهمتوه غلط او انا عبرت غلط

ليا بقى عندك سؤال هل رينو 2011 الى موجودة فى التوبيك ده نزلت مصر ولا لسه الف شكر ليك بس شوف الموضوع ده وقولى لو سمحت هل دى الى نزلت مصر موديل 2011 ولا الى موجودة هنا هى هى 2010 وياريت حد يفهمنى يعنى ايه مفتاح تسخين الزجاج الامامى الى موجود فىا لتابلوه لانى بجد مش عارف وظيفته هل ده بتاع الرشاشات بتاعة الميه ولا ايه وشكراhttp://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=33015
يا باشا أنا فاهم قصدك شوية ،،،،،،،، و أنا آسف إذا كان كلامى بين لحضرتك أن أحنا مغلطينك .... حضرتك مش غلطان و ربنا يديم المعروف

بص يا باشا ............ خلاصة الموضوع :

فى مصر : لوجان 2011 = لوجان 2010

بره مصر : لوجان 2011 حاجة أجمد من 2010 ...... تم تعديل مكان الكلاكس و زراير الزجاج الكهربى ......... يعنى العربية اللى فى الموضوع بتنزل بره مصر .........

لكن دا ميمنعش إن العربية ممكن تنزل مصر السنة الجاية أو اللى بعدها ........ الله أعلم

بالنسبة لسخان الزجاج دا بيبقى فى الزجاج الخلفى عشان لو فى بخار ماء على الزجاج الخلفى تدوس الزرار الميه تروح من الزجاج

شكرا يا باشا

That is My Renault