العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > مازدا MAZDA

قديم 21-06-2011, 11:46 AM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقرير و تجربة و تقييم للسيارة مازدا 3 2010 (الجزء الثالث )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bahi مشاهدة المشاركة

الأوكتافيا استهلاك بنزينها أعلى من المازدا3 يا على باشا وكمان أتقل فى السحب حتى من العربيات اللى فيها نفس موتورها بالظبط زى الفولكس الجيتا والبورا ودة لأنها أتقل فى الوزن منهم بالرغم من أن الشاسية A4 واحد والموتور واحد والجيربوكس كمان.
استاذ هشام و حشتنا و الله ايه الغيبه الكبيره دى و ياريت نشوفك ان شاء الله فى مقابله عيد الميلاد القادم ان شاء الله

كريم على
قديم 21-06-2011, 01:06 PM
عمرو سيف عمرو سيف غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا عاشق BMW
التخصص العملى: بكالوريوس تجارة - جامعة طنطا
هواياتي: السواقة

عمرو سيف is a glorious beacon of lightعمرو سيف is a glorious beacon of lightعمرو سيف is a glorious beacon of lightعمرو سيف is a glorious beacon of lightعمرو سيف is a glorious beacon of light

متشكرين ياأستاذ علي على التقرير الجميل ده وربنا يبارك فيها ويكفيك شرها , أنا عن نفسي جربتها كانت موديل 2007 بصراحة عربية سحبها حلو جدا بس في المجمل ماعجببتنيش أوي , اللي بصراحة عجبتني وكنت حخلص فيها مازدا 6 بس ماكنش في نصيب , المشكلة المازدا هنا في السعودية لما بتتباع تخسر أوي , وده بصراحة السبب برضوا اللي قلقني منها ,

وحش الأسفلت
قديم 21-06-2011, 07:03 PM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

شكرا على التقرير الرائع و ده مش جديد عليك
و ربنا يعطلك فى أولاد الحلال و يبعد عنك أولاد الحرام (غبور)
قديم 24-06-2011, 11:54 AM
الصورة الرمزية alymonir
alymonir alymonir غير متواجد حالياً

من انا؟: مصري مسلم
التخصص العملى: مهندس سلامة مهنية بشركة بترول
هواياتي: لا يوجد حاليا

alymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو سيف مشاهدة المشاركة

متشكرين ياأستاذ علي على التقرير الجميل ده وربنا يبارك فيها ويكفيك شرها , أنا عن نفسي جربتها كانت موديل 2007 بصراحة عربية سحبها حلو جدا بس في المجمل ماعجببتنيش أوي , اللي بصراحة عجبتني وكنت حخلص فيها مازدا 6 بس ماكنش في نصيب , المشكلة المازدا هنا في السعودية لما بتتباع تخسر أوي , وده بصراحة السبب برضوا اللي قلقني منها ,
الله يكرمك
بس ليه معجبتكش أوي ؟ على فكرة المقاييس في الخليج غير مصر
و مصر برضه إعادة البيع مش قد كدة لحد دلوقتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Toyota Corolla مشاهدة المشاركة

شكرا على التقرير الرائع و ده مش جديد عليك
و ربنا يعطلك فى أولاد الحلال و يبعد عنك أولاد الحرام (غبور)

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ragy/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/IMG]