العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 23-07-2009, 03:44 PM
الصورة الرمزية Nissan
Nissan Nissan غير متواجد حالياً
من انا؟: م/يونس حسين
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الرياضة القراءة الموسيقى السيارات

Nissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: موسوعة أعطال اللانسر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة imca مشاهدة المشاركة

استفسار بخصوص متسوبيشى لانسر المنوال glx موديل 2000
مواصفاتها ايه واين اكشف عليها واعمل لها صيانه وان من الاسكندريه
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=530
اللينك ده عليه العناوين لكل وكلاء الميتسوبيشى و كمان الموزعين المعتمدين للصيانة و بصراحة عربية جميلة جدا
و المحرك 1300 سى سى كربيراتير و معروه بتكيفها التلاجة و عفشتها المعمرة جدا

شارك دافع عن أفكارك
قديم 23-07-2009, 03:56 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

الله يخليك يا باشمهندس حكلمك علشان عاوز اعرف اسعار قطع غيار لانسر 98
سيور و فلاتر و كده لاني شاري واحده و عاوز اعملها صيانه

حـازم خـضـر

قديم 23-07-2009, 10:35 PM
الصورة الرمزية mahmoudnada80
mahmoudnada80 mahmoudnada80 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا سيارات

mahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nissan مشاهدة المشاركة

معظم مشاكل الانسر بتكون نتيجة إحتياج المجموعة ( الثروتل بادى ) للتنظيف و ضبط ال ساس مود بالجهاز ( إم يو تى)
ده بالإضافة للكشف على البوجيهات و الفلاتر
يعني ايه ال ساس مود يا بشمهندس

قديم 25-07-2009, 03:54 PM
nagyfayed nagyfayed غير متواجد حالياً

nagyfayed is on a distinguished road

انا عندى لانسر 1600 خليجى 2008 بحس انها بطيئة فى السحب بالزات على السرعة العالية و بتجيب 160 بالعافية ممكن اعرف دة طبيعى و لا لأ مع العلم انها اتوماتيك و بحط بنزين 95
قديم 31-07-2009, 11:41 AM
الصورة الرمزية محمد حنفى
محمد حنفى محمد حنفى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رسام كمبيوتر
هواياتي: حب السيارات

محمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond repute
رد: موسوعة أعطال اللانسر

السلام عليكم
انا عندى مشكلة فى السيارة لانسر الشكل الجديد هو ان سحبها مش حلو معايا فى المطالع وده حسيت بيه قوى وأنا مسافر اسكندرية بسبب ان الطريق إلى الاسكندرية صعود وفى نهاية الطريق حدث شئ غريب قبل وصولى إلى الاسكندرية وجدت ان اللمبة الصفراء بتاعة الفحص على العربية نورت والعربية ماشية على الهادى فقط ومش قابلة اى بنزين خالص فركنت على جنب وربنا ألهمنى أن أشيل كابل البطارية لمدة ثوانى معدودة وركبته تانى وأختفت لمبة الفحص وأشتغلت العربية تمام بس السحب مش عاجبنى ياترى فى حد عنده حل لهذه المشكلة السيارة اتوماتيك وبحطلها بنزين 92

التعديل الأخير تم بواسطة محمد حنفى ; 31-07-2009 الساعة 11:55 AM

الكلمات الدليلية
ميتسوبيشى لانسر, mitsubishi