العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 27-10-2014, 08:01 AM
tamer_fawzy tamer_fawzy غير متواجد حالياً

tamer_fawzy is on a distinguished road
افتراضي اجيب صينى ولا ابعد عن الشر

انا عاوز اجيب عربية فى حدود 40 الى 45 مش هى الاساسية بس لمشاوير الشغل والسوق وتكون مع زوجتى تقريبا 25 كيلو مشاوير فى اليوم وكنت عاوز عربية صغير فكنت بفكر a113 حاجة تكون حالة كويسة بس فى ناس قلولى عربية وحشة وبلاش والعفشة وحشة جدا واى عربية احسن منها وناس شكرت فيها
وفى زميل ليا شارى qq11 عربية اكنها زيرو بس العربية هبلاة من كتر التصليح هى زيها ولا مختلفة
فكت عاوز اعرف اجيها ولا اية لان شكلها عجبنى وكمان الموتور قوى والتكيف عامل اية فى الزحمة واية المشاكل الى فيها
ياريت الاجابة ضرورى لان قدامى عربية وكمان واحد جبلى سوزوكى سوفت حالة كويسة جدا وكذا ميكانيكى قلولى السوفت برقبة a113 كفاية مشكلة العفشة فيها فانا مستغرب لان فرق السنين 15 سنة وهى على 33 الف
فارجو الرد للاهمية
قديم 27-10-2014, 11:08 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اجيب صينى ولا ابعد عن الشر

عرف الميكانيكيه بيقولوا ليه كده على الصينى ..لانهم فشله ومش عارفين يتعاملوا مع عربيات فيها كنترول يونيت وموتور 16 صباب وباور استيرنج ونظام فرامل ABS
قديم 27-10-2014, 05:30 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

عربية ممتازة وهى من نجاح الى نجاح

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 27-10-2014, 06:28 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

اسبيرانزا a113 من افضل ما انتجته شركة شيرى ( اسبيرانزا )

نصيحة تبقى تحاول تدور على موديل 2007 لانها تقفيل بلادها ( تقفيل صينى ) بعكس موديلات 2008 وحتى الان تجميع مصرى

قديم 27-10-2014, 07:17 PM
tamer_fawzy tamer_fawzy غير متواجد حالياً

tamer_fawzy is on a distinguished road

على فكرة العربية عجبانى بس انا بقول الى بسمعة من الناس فقلت اسئل اصحاب العربية عليها لانهم اكتر خبرة
بس انا لاحظت من المواضيع نشوفية العفشة فكنت عاوز اعرف الموضوع دة اية اخبارة وكمان كنت عاوز استفسر عن قوة الموتر مع التكيف فى الزحمة وايضا الثبات ( انا مبحبش ازود عن 120 ) ولما اجبها ان شاء اللة اشوف موديل كام واكشفها فى التوكيل ولا اشوف ميكانيكى