العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 05-12-2010, 07:01 PM
ahmedelshhabiy ahmedelshhabiy غير متواجد حالياً

ahmedelshhabiy is on a distinguished road
افتراضي رد: اخر سؤال وان شاء الله هخلص في.......

شكرا للردود والتجاوب السريع
فيرنا ولا لوجان انا محتار خلقة وبعدين انا سئلت لاقيت مفيش لوجان فول اوبشن الوان مفيش غير الابيض بس وبقيت الالوان متوافرة في الهاف اوبشن والعادية بدون اوبشن ولما اتقست لاقيت معلومة غريبة شوية ومش متأكد من مصدقيتها ان فعلا مفيش فول اوبش علشان حصل تغير في الفول اوبشن ومش هينزل قبل منتصف شهر يناير لان الي موجود كان مخزون ياتري حد سمع الموضوع دا
اه صحيح التغير هيكون في مكان زراير الزجاج هتبقي في الابواب والكلاكس في التارة وفي مفاجات تانية
قديم 05-12-2010, 08:06 PM
bekeat bekeat غير متواجد حالياً

bekeat is a splendid one to beholdbekeat is a splendid one to beholdbekeat is a splendid one to beholdbekeat is a splendid one to beholdbekeat is a splendid one to beholdbekeat is a splendid one to behold
افتراضي رد: اخر نسؤال وانشاء الله هخلص في.......

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedelshhabiy مشاهدة المشاركة

ايه مفيش حد يرد عليا انا حاسيس اني اتسرعت لما بعت 128 وفكرت في اللوجان
بجد عايز ردود علشان احجز ان شاء الله
الشاهين ممتازة ومريحاني
قديم 05-12-2010, 08:17 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

فيرنا ..... أو لانوس
الافضل لك

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 05-12-2010, 08:23 PM
الصورة الرمزية samehsaeed
samehsaeed samehsaeed غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير إلى الله
التخصص العملى: مبرمج دوت نت
هواياتي: القرآة والتعلم

samehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of light

بص الفيرنا تكييف وركب عليه عربية وهي عربية معقولة وقطع غيارها على الرصيف وتاخد منها كفائة على قد فلوسها بس مش معنى كده إنها وحشة لأ هي ممتازة بس ما تفكرش إنك ركبت هوندا اي حرف الياء ده فارق كتير بين (هوندا و هيونداي)
اللوجان اسمع إنها كويسة بس هي مشكلة الرينو في مصر قطع غيار غالية نوعا وغير متوفرة أحيانا سعر إعادة البيع في الأرض واسأل أسحاب الميجان كمان تقيلة جدا في البيع وفين وفين على ما تتباع بس أنا ما عنديش لوجان ولا ركبتها ممكن أصحاب العربية يفيدوك أكتر انا بقولك الكلام اللي أعرفه بس

اللهم إنك عفو كريم تحب العفو فاعف عنّا

قديم 05-12-2010, 08:42 PM
corsair
Guest

اللوجن مميزاتها في علوها ووسعها من جوه في قعدتها وشنطتها الكبيرة

لو الكلام ده مش فارق معاك وعايز عربية شبابية وسحبها روعه يبقي كدا هات الفيرنا بدون تفكير عربية انا اشهدلها بانها عربية ممتازة بمعني الكلمة ولو انها بتضايقني حتة انها واطية لكن ده بيفرق معايا في ثباتها في السرعات العالية وهيه عربية وحش علي الطريق لقوة ماتورها وخفة وزنها