العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 05-09-2012, 09:38 PM
محمد عبد الحليم 2012 محمد عبد الحليم 2012 غير متواجد حالياً

محمد عبد الحليم 2012 is on a distinguished road
Post انا نازل اشترى لادا 2107 بعد كام يوم. يرات لو تسعدونى الله يخليكم

سلام عليكم جميعا... انا نازل اشترى لادا 2107 ان شاء الله بعد كام يوم سمعت من بعض الناس انها بتسخن فى الصيف هل الكلام دة صحيح؟ ولو كدة يبقى الحل اية؟
يرات تشاركونى خبراتكم مع العربية دية.
قديم 05-09-2012, 11:29 PM
mira lada mira lada غير متواجد حالياً

mira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to behold
افتراضي رد: انا نازل اشترى لادا 2107 بعد كام يوم. يرات لو تسعدونى الله يخليكم

طول ما انت بتحافظ على دورة التبريد و بتستخدم مية زرقاء الخاصة بالراديرات مش حتحس بالمشكلة دى.
قديم 06-09-2012, 01:18 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

مبروك مقدما
نصيحة ليك
ما تسمعش كلام الميكانيكى لما يؤلك نشيل ثرموستات الكوعة عشان مياة التبريد تروح للردياتير على طول من اول ما تدور العربية وهاؤلك كدة هاتبرد احسن لانها مصنوعة فى روسيا وما تمشيش مع الجو بتعنا
خليها زى ماهى وبامر الله مش هاتسخن
ولا يؤلك نجيب ثرموستات بتاع الردياتير 80/62 عشان المروحة تشتغل بدرى
خليها على طبيعتها وبامر الله مش هاتسخن نهائى فى عز الصيف
وما تسمعش كلام الوكيل او اللى مكتوب فى الحوض ان زيت موبيل xhp هو المفضل ليها لانة زيت سىء جداااااااااااا وعبارة عن صفقات تجارية
لينها انت بس وتعاللنا واحنا نظبطلها الزيت بتعها

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 07-09-2012, 01:14 AM
mira lada mira lada غير متواجد حالياً

mira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

مبروك مقدما
نصيحة ليك
ما تسمعش كلام الميكانيكى لما يؤلك نشيل ثرموستات الكوعة عشان مياة التبريد تروح للردياتير على طول من اول ما تدور العربية وهاؤلك كدة هاتبرد احسن لانها مصنوعة فى روسيا وما تمشيش مع الجو بتعنا
خليها زى ماهى وبامر الله مش هاتسخن
ولا يؤلك نجيب ثرموستات بتاع الردياتير 80/62 عشان المروحة تشتغل بدرى
خليها على طبيعتها وبامر الله مش هاتسخن نهائى فى عز الصيف
وما تسمعش كلام الوكيل او اللى مكتوب فى الحوض ان زيت موبيل xhp هو المفضل ليها لانة زيت سىء جداااااااااااا وعبارة عن صفقات تجارية
لينها انت بس وتعاللنا واحنا نظبطلها الزيت بتعها
امال نستخدم زيت اية يا باشا دة انا مش بحط غير موبيل XHP من يوم ما جبت العربية.....ارجو الافادة.
قديم 08-09-2012, 09:29 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mira lada مشاهدة المشاركة

امال نستخدم زيت اية يا باشا دة انا مش بحط غير موبيل XHP من يوم ما جبت العربية.....ارجو الافادة.
الزيت دة سىء جدا جدا جدا لا يمشى مع لادا ولا غيرها
الزيت دة كويس اول 800 كيلو وبعد كدة معدل البخر بتاعة عالى اوى
لو عاوز زيت كويس ( من وجهه نظرى ومتجرب)
يبىقى تحط موبيل دلفاك ام اكس 3 + علبة زيت ابرو
وتعالى بعد الف كيلو نتكلم ونشوف هاتقول اية علية

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا