العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 03-08-2012, 12:00 PM
رباب جاد رباب جاد غير متواجد حالياً

رباب جاد will become famous soon enoughرباب جاد will become famous soon enough
افتراضي رد: اريد qq

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fineart607 مشاهدة المشاركة

لا حول ولا قوة الا بالله الأسبرانزا ما هى الا موديلات حديثة للشيرى

المهم ربنا ييسر لكم الحال وتبيعوها ويبارك للى هياخذها وربنا يبدلكم خير منها
طبعا الأسبرانزا هى اختها الكبيرة وحضرتك ادخل على مواقع السيارات المستعمله وشوف بيبيعوها وهى لسه جديده يعنى قعدت معاهم سنتين او تلاته حتلاقى 2010 و2011و2008 هى اخرها 3 سنين لو زيرو وبعد كده تغلب صاحبها ربنا يهدينا لما فيه الخير والصواب
قديم 03-08-2012, 02:17 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رباب جاد مشاهدة المشاركة

صحيح كنت عايزه ابدلها بزيرو بس التوكيل قال كلام مبالغ فيه اوى عايز ياخد العربيه وانا لسه جايباها بقالى شهرين ب 25 الف والباقى تقسيط كل شهر 800 على 5 سنوات حسيت انه مبالغ فيه جدا العربيه موديل 2006 وعامله 4000 الف كيلو يعنى المفروض حالتها جيد جدا واستعمال سيده اول يد العربيه من اقل مشوار بتسخن جدا ونشوفها طلعت دخان طبعا لازم تقف حتى لو على كوبرى وطبعا دى كانت مشكله ورحنا ل 3 ميكانيكى صينى وماعرفوش فيها ايه وطبعا غيرنا فيها حاجات ب 500 و600 جنيه وده بالنسبه لى مصاريف كتيير وبعدين بحثت فى الموقع هنا ولاقيت واحد اسمه المهندس شريف شغال فى الصينى ورحنا له وطلع بيشتغل فى الأسبرانزا بس وقال انه مش بيشتغل فى الشيرى لأن مشاكلها كتيير المهم بالمناقشه قبلها برضه بتسخن جامد جدا وهى عنده واتحرق وش السلندر المهم استلمناها امبارح بعد ما دفعنا 600 جنيه وقال انها تمام دلوقتى طبعا انا خايفه اركبها تانى عموما احنا بنوضبها علشان تدخل الفحص الأسبوع اللى جاى ونجدد الرخصه وبعدين ان شاء الله حنعرضها للبيع ادعوا لى بالتوفيق انا حاسه انى فى كابوس
قدر الله وما شاء فعل

خـــــــــــــير

ولا كابوس ولا حاجة

عندى إن شاء الله إللى يشتريها

بعد الترخيص

--

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 05-08-2012, 10:18 PM
رباب جاد رباب جاد غير متواجد حالياً

رباب جاد will become famous soon enoughرباب جاد will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhamdy75 مشاهدة المشاركة

قدر الله وما شاء فعل

خـــــــــــــير

ولا كابوس ولا حاجة

عندى إن شاء الله إللى يشتريها

بعد الترخيص

--
بجد والله ياريت عموما انا عملتلها كل حاجه من ميكانيكا للكهرباء بتاعة الشباك والباب والمرايات والسمكره والدهان وفاضل بس الفوانيس جبتها جديده وحتتركب يوم الثلاثاء ان شاء الله وبعدين ندخل الفحص نجدد الرخصه .......بس انا من الأسكندرية؟؟؟؟؟؟؟