العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 10-06-2010, 08:22 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الشكمان الى بيطلع صوت مفزع دة

والله يا أخى أنا مش فاهم دماغ الشباب مع إنى منهم ليه عايز عربيتك يبقى صوتها عالى كان فيه شاب معاه هوندا سيفيك قديمة 93 مركب الديفل ده الصوت عنده زبالة طبلة وندى أتخرمت وملوش فايدة غير تعب العربية الحاجات دى يا باشا للعربيات القديمة اللى أصلا صوتها معفن و صاحب العربية عايز يقنع الناس إن صوتها رياضى

قديم 10-06-2010, 08:37 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

معظم اللى بيركب الحاجات دى مش فاهم هو وحظة اللى فى اكتر الاوقات مش ملائم لسيارتك طبعا لو معندكش علم بالموضوع لازم تعرف اكتر والاكترية بتعملها عن جهل يعنى على سبيل المثال لازم تكون سعة الشكمان مش اقل من 7 اضعاف سعة المحرك دى معلومة محدش يعرفها والا سرعة التفريغ بتتأثر بالسلب لو اقل وبيؤدى الى اجهاد حرارى وسخونة المحرك واهلاك المحرك بالتالى
لافضل اداء اقتصادى وعمر تشغيل مديد وهدوء واقل تلوث التزم بمواصفات صانع سيارتك الاصلى والا انت ممكن تاخد فايدة مقابل عدة سلبيات مش تحس بها الا لما تكون وخيمة العواقب ومعظم اللى بيعملوا كدة انا اسف بيكونوا اصحاب 128 والسيارات التى لا فائدة منها ومفيش خوف اساسا عليها ممكن تلحق تلمها ب 500 جنية لكن لو عربيتك تستحق الاعتبار يبقى حرام وشكرا لك ودمت سالما
قديم 07-12-2010, 10:28 PM
الصورة الرمزية venom_2400
venom_2400 venom_2400 غير متواجد حالياً
من انا؟: MARWAN EL KELANY
هواياتي: CARS-DRIFT RACING-ALL THING ABOUT CARS

venom_2400 is on a distinguished road

بس يا باشا عندك أنواع علب شكمان ذي jasma -hks-5zign-borla-invidia-rsr وأنواع غيرها كتير وبتفرق في الأداء بس غير مواسير الشكمان لأوسع وركب هديرز بس ماركه أستنلس علشان يبرد بسرعة والماسير توسع علي حسب عربيتك مثلآ لو 1600 يبقي 2 بوصة لو 2000 يبقي 2.15 بوصة وهكذا وحكايت الصوت دي بفبتفرق من عربية للتانية بس لو عاوزه عالي شيل كل العلب الف النص وخلاص علي كده مع الماسير هتحس بفرققق كبيرررر
قديم 10-12-2010, 10:03 AM
ahmedtuning ahmedtuning غير متواجد حالياً
من انا؟: FOX
التخصص العملى: CIVIL ENGEENIRING
هواياتي: FOOT BALL

ahmedtuning is a jewel in the roughahmedtuning is a jewel in the roughahmedtuning is a jewel in the roughahmedtuning is a jewel in the rough

يا جماعة الموضوووووع بسيط لو انت عايز اداء يبقي كيت عاادم كامل من اول الهيدر لحد العلبة الاخيرة وهتلاقي صوت بردو وصوت حلو جدا مش مزعج لانك لما تمشي في طرق واسعة و طويله سفر يعني و انت مركب علبة تعبانة هاتكره نفسك بجد