العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 13-08-2012, 04:18 AM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار ضرورى يا شباب فى A5

102 على موديل 2008 وعداد الكيلو ده
يقلق ياباشا
اعرض عليه انك توديها التوكيل ولو محصلش نصيب تدفع له مبلغ كأنه ايجار مثلا
لاكن عربيه بعداد كيلو زى ده ومن معرض فعلا تقلق وما تزعل نفسك فيه عربيات اوكتافيا كتير وهتعجبك واصحابها هيوافقوا انك توديها التوكيل

قديم 13-08-2012, 04:19 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOSTAFA_AHMED مشاهدة المشاركة

يا شباب انا دورت فى كام موقع اللى فهمته ان الكشف برة التوكيل بيكشف على الشاسيه من برة ومن جوة وكفاءة الموتور وتيست درايف انما التوكيل كفاءة موتور وفتيس وكهربا وشاسيه وتيست درايف وكفاءة كماليات العربية باور وتكييف وكدة فاللى انا حعمله حكلم الراجل تانى احاول معاه هو يعنى واحد عايز يبيع والعربية بقالها عنده شهر المفروض يبقى عايز يبعها فلو فضل برضه على كلامه تبقى فعلا العربية فيها حاجة ومش حاخدها
يا فندم لو العربية معروضة للبيع في معرض وواقفة بقالها فترة كبيرة معناه ان فيها مشكلة
لو حالتها حلوة كانت اتباعات في وقت قليل

نصيحة ابعدعن العربية ديه

يا عم هقولك ايه بس انا لبست في عربيات كتير ومش عايزك تغلط نفس الغلطات اللي انا غلطها

بص فلوسك في جيبك والعربيات المعروضة بالهبل فمتسسرعش عشان متتدخلش في حورات وحرقة دم وفلوس
قديم 13-08-2012, 04:27 AM
Daewoo_Lanos Daewoo_Lanos غير متواجد حالياً

Daewoo_Lanos has a spectacular aura aboutDaewoo_Lanos has a spectacular aura about

يعنى هو لو عايز يبيع و عربيتة سليمة هيريح الزبون عشان يخلص و يطلعلة عمولتة لكن واضح فعلا ان العربية مش مضبوطة و مليون المية الكيلومتر ملعوب فية.
قديم 13-08-2012, 08:07 AM
ahmed™ ahmed™ غير متواجد حالياً

ahmed™ is a jewel in the roughahmed™ is a jewel in the roughahmed™ is a jewel in the roughahmed™ is a jewel in the rough

فعلا يابو الشوق كلامك مظبوط في كل مشاركاتك في الموضوع دا
المشكله ان صاحب الموضوع حاسس انه مصر علي العربيه دي علي الرغم من رفض صاحب المعرض انه يروح التوكيل
عموما نصيحة..الفلوس معاك مفروض هوا اللي يجري وراك مش انت اللي كل شوية تتصل عشان تروح التوكيل(مش من قلة العربيات يعني )
عقلك في راسك ياباشا بدل متدفع الفلوس ليه ويطلع فيها حاجه في الاخر انت اللي هاتجري وراه
ربنا معاك ان شاء الله وتجيب احسن حاجه

قديم 13-08-2012, 08:56 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

مثل رأى كل الاعضاء الكرام المشاركين فى الموضوع
عد مرة اخرى لصاحب المعرض :لن اشترى بدون الذهاب للتوكيل
إذا تمت الموافقة عليك بالذهاب الى التوكيل الرئيسى وليس مركز فرعى بسبب صديق تم النصب عليه بعد اصرارة على التوكيل وتم اقناعة بمركز صيانه فرعى مكتوب عليه سكودا المانية
إذا رفض اصبح الموضوع منتهى وعليك البحث عن سيارة اخرى
إن شاء الله توفق فى سيارة مناسبة