العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 26-02-2012, 07:34 PM
amrmousa2007 amrmousa2007 غير متواجد حالياً

amrmousa2007 will become famous soon enough
افتراضي رد: بالصور باركولي على عربيتي الـA5 الجديدة وقولولي رأيكم فيها......

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek/ مشاهدة المشاركة

بسم الله ماشاء الله
انا معايا اختها ونفس اللون كمان ومتقلقش من موضوع الانذار ده هى مش هتدور غير بمفتاحها فقط العربيه دى محترمه بجد كلها مزايا بس عيبها الوحيد ولقيته موجود عندك مفتاح النور مقشر تقريبا شبه اللى عندى هو ده اللى عاملى ازمه نفسيه كل ما اشوفه
ونصيحه متغسلش الابواب من الداخل بمياه ولا تغسل الموتور
انت اشتريتها بكام
لانى جايبها من 3 شهور فبريكا بالكامل بدون حتى خدوش وصاحبها مركبلى بطاريه جديده جافه واربعه كاوتش جديد ورخصلى 3 سنوات واعطانى كاسيت جى بى اس وتى فى بتاعها وعامله 70000 كيلو واعطانى فاتوره صيانه ال60000 المهمه لتغيير زيت للفتيس
بس اشتريتها عاليه شويه 110000جنيه
ربنا يارب يباركلك فيها وبيعد عنك كل شر
انا بتاعتي دي خلصت على 93.500 بس هيا فيها حساس الشكمان عاوز يتغير والكشاف اليمين خلفي برضة مشروخ من بره فخصمت تمنهم من ال96000 اللي كان طالبهم
وعلى كلام حضرتك ان عربيتك الفئة الثانية ( جنط وكاست عريض ) فدي اكيد اغلى بس ايه موضوع الجي بي اس اللي مع عربيتك ده ؟؟؟؟
وبالنسبة لزرار النور فعلا مقشر في كل اللي شفتهم الا واحدة في القاهرة بس لقيته سليم وهو فعلا بينرفز جدا
بس حله بسيط في اسكندرية سألت عالبكرة لقيتها الاصلية كلها ب400 جنيه
فان شاء الله اما يتوفر فلوسهم هغيره
تحياتي
قديم 26-02-2012, 07:41 PM
fourseasons fourseasons غير متواجد حالياً

fourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmousa2007 مشاهدة المشاركة

الله يبارك فيك ياباشا
وبالمناسبة زي ما حضرتك قولت بالضبط العربية رائعة في كل حاجة ماعدا انها ناشفة فعلا عالارض واما بتمشي في حتت مكسرة تحس ان الابواب كلها بتزيأ
غير كده فالعربية ممتااااازة وربنا يبارك لك ويباركلي فيها
وسعر العربية كان مطلوب 96 بس هيا عايزة يتغير حساس الشكمان والكشاف اليمين الخلفي فخلينا التمن 93.5 وده كان النهائي اللي اتدفع
بس ليه لازم انزل الدركسيون تحت عالاخر؟؟؟؟ ممكن يبوظ حاجة لو رفعته لفوق شوية ؟؟؟؟؟
وتحياتي ليك على ردك الراااائع

الله يبارك فيك ويحفظك يارب

هههههههههه
لا بجد كده الحاج احسن الاختيار وهو اللي في صفي لغاية دلوقتي............
ومتقلقش من ناحية الغسيل انا اصلا مبحبش كتر الغسيل هيا تطويئة كده عالماشي وخلاص
بس انا اول مرة اعرف ان الكبوت غلط انك تحط عليه ميه او تغسله بالجاز
عشان كده ممكن تفهمني ليه غلط ؟؟؟؟؟؟؟
وال GPS TRACKER ده اجيبه منين وبكام ؟؟؟؟
ومعلش انا تاعبك معايا بس انت اكيد عارف اللي شاري حاجة جديدة بيخاف عليها اد ايه !!!!!!!
بص يا بوب ال gps traker حتلاقى كتير ناس عملين عليه عروض فى المنتدى هنا.
اما بالنسبه للموتور انا قصدى الموتور مش الكبوت...هاهاها .افضل شئ هو النفخ بالهواء و فيه اسبراى بيتباع فى كارفور و فى عزبة سعد بتاع نضافة الموتور كل الموضوع ان المواتير الحديثه كلها حساسات و كارتات المياه ممكن تعمل شورت على اى كارته لا قدر الله و الجاز برضوا مش حلو اوى عشان بينشف الكاوتش الخراطيم و كده بس ده بعد قتره يعنى.فا احسن حاجه انك تنفخ بالبلاور و بس
قديم 26-02-2012, 07:50 PM
a_e a_e غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محامى

a_e is a name known to alla_e is a name known to alla_e is a name known to alla_e is a name known to alla_e is a name known to alla_e is a name known to all

بسم الله ماشاء الله ربنا يبركلك فيها يارب ويكفيك شرها
قديم 26-02-2012, 08:02 PM
fourseasons fourseasons غير متواجد حالياً

fourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond repute

http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=71736

ال gps tracker
قديم 26-02-2012, 08:07 PM
الصورة الرمزية silverlite
silverlite silverlite غير متواجد حالياً
من انا؟: بحاول اعيشها صح !
التخصص العملى: اداره اعمال
هواياتي: القراءه -المتاجره- السينما الجيده وخاصه التاريخيه-الافلام التسجيليه - السيارات

silverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond repute

ر بنا رباركلك فيها