العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 11-08-2009, 02:06 PM
sh_masry sh_masry غير متواجد حالياً

sh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond repute
افتراضي ال Color polish و الضحك على الدقون

من حوالى اسبوعين كده رحت كارفور الصحراوى و بالصدفه لاقيت ال color polish , و كنت بدور عليه بقالى اكتر من سنه و بالذات اللون الأسود ,,,, و طبعا وقفت قدامه و اتسمرت و قلت اشوف سعره طلع ب 75 جنيه مصرى جنيه ينطح جنيه , طبعا انا ما بستخسرش فى عربيتى اى حاجه (و لو كانت مراتى طلبتهم منى كان زمانى عامل بلاوى و بقولها المصاريف و الفلوس بتروح فين و هلم جر ) المهم .... خدته من على الريون و ببص فيه لاقيت معاه كمان قلم اسود للخدوش الجامده , قلت - هــــوا ده اللى انا عايزه من زمان - المهم اشتريته و طلعت جرى خدت العربيه و روحت و قلت المع العربيه بالبولش الأسود و اعمل الخدوش بالقلم الأسود و يا فرحتى و انا ماسك البوليش و بلمع العربيه , احط البوليش و المع و الخربوش زى ما هو و حتى الحته اللى فيها الصاج الرمادى بتاع العربيه الأساسى مابيتلونش , قلت طب حط البوليش و سيبه على العربيه بتاع ساعه كده يمكن الصاج يشرب اللون و بعد الساعه المع و يطلع اللون كله فى القطنه ....... الله ؟ هو مش البوليش ده باللون علشان ازاله و اخفاء الخدوش ؟؟ قلت مش مشكله البوليش يمكن القلم الأسود ده يعمل حاجه و رحت مطلع القلم و يافرحتى يا هنايا .... قلم لون اسود من اقلام الشمع اللى الواحد كان بيرسم بيه فى المدرسه , و على فكره انا ما بهذرش لأ و كاتبنلك ان القلم الشمع الأسود ده هديه على العبوه و فيلم كبير كده و طلع كله نصب فى نصب بس البوليش ده نفع فى حاجه واحده بس انه بوظ ايديا و شلفطها باللون الأسود و طلع عينى علشان اغسلها هههههه و على فكره البوليش على ما اعتقد صناعه امريكى و طبعا القلم الشمع برده امريكى و اهو مرمى فى شنطه العربيه و ما استخدمتوش تانى و ياريتنى كنت جبت بال 75 جنيه دول وجبه ديليفرى و هيصت هههههههههه

اى موضوع او اى تعليق ينم عن رأيي انا الشخصى و لكم جزيل الشكر ,,,
قديم 11-08-2009, 02:18 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ال Color polish و الضحك على الدقون

شكرا على المعلومه يا شريف باشا

بس انا قولتلك اى شغل بعد كده من غير مش هاينفع انا معرزم على العربيه بتاعتك دى لازم اكون موجود

تعرف البولش و الكومبوند اللى بخمسه جنيه دول متازيين و الله و بيعملوا شغل احسن من حاجات تانيه كتير و غاليه على الفاضى

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 11-08-2009, 03:02 PM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

شكرا علي نقل الخبرة يا برنس ، ياريت ماركة البوليش علشان تبقي المعلومة كاملة لانب بصراحة قلما اشتري حاجة للعربية من كارفور

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 11-08-2009, 03:22 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

تعيش و تجيب يا باشاااا ..
مش كنت جيبت سنكوتشين و لا شويه مكسرات ... او حتى فرابتشينو اجدع .. على الاقل مبيسودوش الايدين ....
عموما انا بطلت اجيب اي حاجه للعربيه ... بجيب شيكولاته و عصير للعيال ... و مش حقولك بيعملو كاااام ptmnlo123per1106

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 11-08-2009, 04:20 PM
salahabdelnabi salahabdelnabi غير متواجد حالياً

salahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these parts

معلش ياباشا فداك
اسكت مش كنت هاجيبهم انا كمان ptmnlo123per1106
لولا واحد ابن حلال الله يستره وشوشنى وقالى دا فستك مابيعملشى حاجة واتخميت فيهم قبلك وفلوسى طارت فى الهوا
الحمد لله ماتدبستش فيهم
وعلى رأى سامح باشا جبت تلت سنكوتشات مش اتنين

عجبي علي العجب العجيب العجاب
لما الحقيقة تطل بعد احتجاب
و تروح و تحلا وفجأة تصبح مفيش
كمثل طراطيش بحر ياما خد و جاب

عجبى !!( صلاح جاهين )