العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 01-07-2009, 06:15 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي فوائد التكييف فى السياره !

طبعآ كله ح يقول التكييف ده نعمه و مهم فى الصيف علشان الحراره الشديده ! والزحمه بتخللى الواحد

مخه يسيح و مع قفل الزجاج ما بتسمعش أوى الدوشه اللى بره و بتوطى صوت الراديو لآنه بقى موش

لازم يبقى عالى ! و كمان مافيش أتربه بتدخل لك فى السياره تعميك و تحميك تراب فوق العرق !

كل ده جميل ! لكن أنا شايف ان أكبر فايده لتكييف السياره انه قلل عدد الشحاتين و باعة المناديل

الورقيه عند الاشارات و كمان خطف الشنط و ما خف حمله أثناء وقوف السياره لآى سبب !

أذكر مره كنت واقف فى اشارة عماد الدين متوجهآ الى ميدان رمسيس ( قبل التكييف ) و فوجئت

برجل عجوز كريه المنظر و ضخم الجثه و رث الملابس دخل برأسه من جانب شباك السائق و قال

لى بصوت أجش ( لله يابيه ) و طبعآ الموقف لا يحتمل تقول ( يحنن ولا غيره ) ! فأعطيته جنيه واحد و أنا بأقول

فى نفسى يغور هوه و الجنيه ! و لكنى وجدته قذف الجنيه فى وجهى و هو يصرخ ( أنا عاوز 5 جنيه ) !ptmnlo123per1106

و رغم انى شجاع جدآ ( وانتوا عارفينى ) الا ان فرائصى ارتعدت من المفاجأه و لم أدرى ماذا أفعل سوى ان الاشاره

فتحت ! فأطلقت للسياره العنان و قلت له بأعلى صوت .............. ptmnlo123per154

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127

التعديل الأخير تم بواسطة Dr. Bolbolan ; 01-07-2009 الساعة 06:25 PM
قديم 01-07-2009, 06:38 PM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فوائد التكييف فى السياره !

و الله الموضوع ده عملي مشاكل كتير في المنتديات !!!

ليه بقه كان دايما لما بيطرح موضوع التوكتوك أو الماكنة الصيني أو الميكروباصات

اقول للناس اصل انتم قاعدين خلف زجاج عربياتكم المكيفة و مش حاسيين بالناس التانية

البركة في كوريا و الصين اللي خلت الشعب ينعم برفاهيات كنا مبنشوفهاش غير في المرسيدس و البي ام

و الصورة النمطية للراجل ابو سيجار و الازاز الكهربا بيطلع

دلوقتي واحد غلبان زيي بقي زي الباشا بيقفل الازاز بالكهربا و يلعب بالمرايات بزرار من جوه

بس الحمد لله مفقدتشي احساسي بالغلابة التانين اللي منقعوين في الحر و و ملطوعين ساعة في الشارع مستنيين وسيلة مواصلات غالبا غير ادمية

انا مش بهاجم وجهة نظرك يا دكتور بس بقول وجهة نظر اخري

لكن التكييف اكيد نعمة

بيقولي علي العربيات الحديثة ........................ انها اربع عجلات و تكييف

قديم 01-07-2009, 06:39 PM
الصورة الرمزية دمياطي ماتريكس
دمياطي ماتريكس دمياطي ماتريكس غير متواجد حالياً
من انا؟: Wish To Be A Big Tuner
التخصص العملى: Student
هواياتي: Hack , Sketching Cars , And Tuning

دمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond repute

أذكر مره كنت واقف فى اشارة عماد الدين متوجهآ الى ميدان رمسيس ( قبل التكييف ) و فوجئت

برجل عجوز كريه المنظر و ضخم الجثه و رث الملابس دخل برأسه من جانب شباك السائق و قال

لى بصوت أجش ( لله يابيه ) و طبعآ الموقف لا يحتمل تقول ( يحنن ولا غيره ) ! فأعطيته جنيه واحد و أنا بأقول

فى نفسى يغور هوه و الجنيه ! و لكنى وجدته قذف الجنيه فى وجهى و هو يصرخ ( أنا عاوز 5 جنيه ) !
ههههههههههههههههههههههـ.

يحمد ربة على الجنيه...

ولا بيبجح كمان أنا عايز 5 جنيه...ههههههههههههههههه.

تسلم يا دوكتور بولبولان

Click Here
قديم 01-07-2009, 07:42 PM
ألأسدالملك ألأسدالملك غير متواجد حالياً

ألأسدالملك is a jewel in the roughألأسدالملك is a jewel in the roughألأسدالملك is a jewel in the roughألأسدالملك is a jewel in the rough

وإن تعدوا نعمت الله لا تحصوها
قديم 01-07-2009, 07:46 PM
ألأسدالملك ألأسدالملك غير متواجد حالياً

ألأسدالملك is a jewel in the roughألأسدالملك is a jewel in the roughألأسدالملك is a jewel in the roughألأسدالملك is a jewel in the rough

الحمدلله حمدا يوافي نعمه ويكافئ مزيده

يارب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك ولعظيم سلطانك