العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 25-06-2009, 01:24 PM
salahabdelnabi salahabdelnabi غير متواجد حالياً

salahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these parts
افتراضي رد: Bolbolan يطلب المساعده فى التفكير لشراء....

مافيش بعد كلام احمد باشا كلام
قديم 25-06-2009, 02:05 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

انا راي يا دكتور انك تبص للموضوع من جهة تانية
اية اللي السيراتو هتديهولك و مش موجود في الاكسنت.و هل فعلا محتاج الفرق ده و لا لا. اذا كنت محتاجه او شايفة ضروري يبقي خليك علي السيراتو او اي بديل ليها بنفس الامكانيات اللي انت محتاجها و اذا لا فتوكل علي الله في الاكسنت و مفيش مانع تبص علي منافسيها من حيث الفئة السعرية او الامكانيات.

تاني حاجة انا شايف ان اكبر فرق بين العربيتين هو الحجم و اعتقد ان اي مشوار هتطروا تروحوا فيه كلكم اكيد هتخلي حد من ولادك يسوق و غالبا هيكون بعربيتهم الكرولا فاعتقد مشكلة الحجم محلولة

و بالتوفيق في اختيارك

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven

التعديل الأخير تم بواسطة horas3000 ; 25-06-2009 الساعة 02:10 PM
قديم 25-06-2009, 02:27 PM
dr.darsh dr.darsh غير متواجد حالياً

dr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond reputedr.darsh has a reputation beyond repute

في الحالات اللي زي دي يا دكتور لازم نقول كلمة حلوة قوي المصريين بيحبوها الا وهي.....
(ما تيجي نقسم البلد نصين)

حضرتك بتقول انك عايز تجيب نيو أكسنت أوتوماتيك ودي تمنها أعتقد 83 ألف وتحتفظ بالكورولا اللي تمنها 45 ألف
طب ما أنا عندي اقتراح أشد بكتير
_احنا نبيع الكورولا أم 45 ألف وناخد منهم 10 ألاف نزودهم على ال 83 بتوع الأكسنت ونجيب نيسان صني أوتوماتيك (بالأيرباج وال أيه بي اس) ...... واسمك راكب ياباني....والصني عربية جميلة وحتعجبك جدا
وزيفضل معانا 35 ألف ممكن نجيب للأولاد اللي هما عايزينه في الحدود دي
ممكن شاهين...فيليشيا....ابيزا. ...كورسا....اللي حضرتك تلاقيه مثلا حالته حلوة

ايه رأيك بقى في الفكرة دي؟!
قديم 25-06-2009, 02:41 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

الله الله عايزين آراء كمان ! أنا شايف لغاية دلوقت الغالبيه بتقول سيراتو ! يمكن علشان حبايبى نفسهم

حد من المنتدى يبقى عنده سيراتو أو فعلا شايفين انها الآحسن و الآفضل ( ماختلفناش ) بس أنا برده

لسه ما حدش قال لى ان عنده أكسنت أو عند حد من قرايبه علشان ناخد معلومات مباشره موش من كتيب !

عموما أنا لسه متصل تليفونيا بمعرض سيارات فى النزهه الجديده و هوه ما يعرفنيش و سألته عن النيوسسراتو

و قاللى عنده خليجى كاملة المواصفات و ب 119500 ج يعنى أرخص من التوكيل ب 6400 ج و طبعآ العهده على

الراوى و سأنزل مساء أعاينها لمجرد العلم بالشىء !

يا جماعه شراء سياره ده زى الجواز ممكن يبقى عن حب أو زواج عقل أو الاثنين ! ويبدوا انى ح أدوخكم

و أدوخ دوخة الدكتور درش ! ( الا م الحق يعنى مافيش ولا كلمه عن الاسبرانزا يا درش ؟؟ )

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 25-06-2009, 02:45 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

الله الله عايزين آراء كمان ! أنا شايف لغاية دلوقت الغالبيه بتقول سيراتو ! يمكن علشان حبايبى نفسهم

حد من المنتدى يبقى عنده سيراتو أو فعلا شايفين انها الآحسن و الآفضل ( ماختلفناش ) بس أنا برده

لسه ما حدش قال لى ان عنده أكسنت أو عند حد من قرايبه علشان ناخد معلومات مباشره موش من كتيب !

عموما أنا لسه متصل تليفونيا بمعرض سيارات فى النزهه الجديده و هوه ما يعرفنيش و سألته عن النيوسسراتو

و قاللى عنده خليجى كاملة المواصفات و ب 119500 ج يعنى أرخص من التوكيل ب 6400 ج و طبعآ العهده على

الراوى و سأنزل مساء أعاينها لمجرد العلم بالشىء !

يا جماعه شراء سياره ده زى الجواز ممكن يبقى عن حب أو زواج عقل أو الاثنين ! ويبدوا انى ح أدوخكم

و أدوخ دوخة الدكتور درش ! ( الا م الحق يعنى مافيش ولا كلمه عن الاسبرانزا يا درش ؟؟ )

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
ممكن يا دكتور اجى معاك انا مش بهزر والله رقم تليفونى اهو 0121425929 علشان السعر ده انا مش متخيله بصراحه

بالنسبه للاكسنت هيه مع صديق ليا و جربتها معاه كتير بالنسبه للتقفيل و الخامات السيراتو بس برضو الاكسنت ممتازه و الله الوسع طبعا السيراتو الموتور السيراتور قطع غيار ارخص نسبيا الاكسنت او ممكن نقول ارخص بكتير عن السيراتو

ثبات الاكسنت متاز لحد 175 زى ما قولت السيراتو مجربتهاش

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات