العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 24-06-2009, 05:33 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Bolbolan يطلب المساعده فى التفكير لشراء....

شكرآ ياعم سمسم ! أنا مافكرتش فى اليابانى لآنه غالى شويه فى مصر ! صحيح أنا بأعمل

فى السعوديه ولكن نفقاتى فى مصر أجارك الله ! ماحدش بيرضى يلبس جزمه الا ماركه نايك

( لا مؤاخذه ) و الساعه فوسيل والتيشرت موش عارف ايه وكل حاجه من الآصلى وجوتشى و موتشى

و مافيش داعى أفنط باقى البنود علشان ما ينضحكش على شخصى المتواضع ! لذلك تجد شوال الفلوس

اللى الواجد بيجيبه من السعوديه مخروم 3 أخرام بحيث ممكن فى الآخر تضع الشوال ده فى جيبك و لا

يظهر منه شىء ! و لكن الحمدلله على كل حال طبعآ نعمه من الله واحنا أحسن من غيرنا برده !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 25-06-2009, 08:06 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

ايه ياخوانا ! عضوين فقط ردوا على طلب المساعده فى التفكير ! ptmnlo123per144

أمال لو كان طلب مسـاعده بالمـال كان زمان الموضوع اتحرق ولا الكومبيوتر انفجر !؟؟ ptmnlo123per1106

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 25-06-2009, 09:30 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

النيو اكسنت اللي بسمعه عنها انها ثباتها حلو و سريعة و كويسه بس عفشتها ناشفه و حاجتها مولعععععععععععععععععععععع ععععععععععة فعلا حاجتها غالية جدا جدا جدا ولا اكنك راكب الماني مثلا !

النيو سيراتو تحفه جميلة جدا في نظري رغم اني مبحبش الكوري و عندي الابيزا بتاعتي احسن منهاptmnlo123per122 ده عندي انا مش عند الناس ptmnlo123per1147

بس بصراحة النيو سيراتو احسن بكتير انما فرق ال 45 الف انت اولي بيه طبعا خصوصا ان الاكسنت موتورها جراي برضه 1600 cvvt و 113 حصان مش ضعيف يعني بس اضيق من السيراتو و شكلها مش حلو زيها انما هي كلها مبررات يمكن التغاضي عنها في سبيل 45 الف جنيه مصري فقط لا غير ptmnlo123per122

IBIZA
قديم 25-06-2009, 11:40 AM
salahabdelnabi salahabdelnabi غير متواجد حالياً

salahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these parts

صباح الخير يادكتور اسمحلى اقولك رأيى المتواضع.......... طبعا النيو سيراتو الجديدة تحفة بجد......... وافضل من الاكسنت بكتيير فى كل حاجة .... كماليات وفخامة وقوة ومتانة وعفشة وثبات ........ قول للصبح ..... بس بصراحة 45000 جندى مش شوية دى فرقة مشاة كاملة تقدر تدخل بيهم حرب فى الظروف اللى زاى الزفت اللى احنا عايشينها دلوقتى وحضرتك اولى بيهم طبعا لكن لو بيتدور على حاجة تشبه السيراتو فى كل اللى انا قولته يبقى عليك وعلى الواجا بروتون تكنولوجيا انجليزى وتقفيل ماليزى بس ممتاز وبجد تحفة وافضل من الاكسنت والسعر تقريبا زاى الاكسنت بس الوكيل بتاعها رخم شوية فى التعامل وقطع الغيار مش هاتلاقيها غير فى التوكيل واغلى شوية من الاكسنت بس الغالى تمنه فيه
وده رأى ورزقى على الله وربنا يوفقك ان شاء الله
قديم 25-06-2009, 01:13 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

هقولك على موقف حصل امبارح ابويا قالى تعالى نبيع الفيرنا و نجيب سيراتو و بالفعل روحت المعرض اللى قدام البيت عندى و اتكلمت معاهم شويه ليت نفسى هادفع 60 الف جندى زياده على حبيبتى الفيرنا

و طبعا روحت للابويا قولتله قالى على ايه ده كل الفيرنا ماله مش ماشيه و فيها تكييف و كل الاسطه طبعا ياسطه يبقى بلاها سيراتو و تحيا الفيرنا

الكلام على لسان ابويا ( انا يعم اروح اتجوز با60 الف دول ) هههههههههه

من الاخر كده النيو اكسنت انا شايفها ممتازه جدا جدا صحيح خامتها الداخليه فقيره نسبيا بالنسبه للسيراتو لكن العربيه ممتازه

و عن تجربه ثبات رائع حتى 175 و بعد كده بيقل جامد
الموتور هو هو موتور الفيرنا بس زاده عليه خاصيه ال cvvt
و ايضا كل بوجيه بموبنه منفصله و دى ميزه عن النظام القديم ( الاول لو الموبينه فصلت يبقى العربيه هاتقف لكن لو كل بوجيه يموبنه يبقى لو فصلت واحده العربيه هاتمشى برضو لكن هاتكون مثلثه )

بس انا عاوز اقول حاجه الاولاد زمان غير دلوقتى لازم نبص لعامل الامان شويه

انت لما كنت بتديهم الكرولا كانوا لسه فى الاول و بيخافوا و كده من السواقه دلوقتى لو معاهم عربيه جديده بموتور احدث من الكرولا اكيد اكيد هايجروا على الاقل من اجل تجرييب العربيه و هنا بقى لازم نبص لعوامل الامان اللى مش موجوده فى الاكسنت و موجوده فى السيراتو

ولا انت ليك رائى تانى

و بخصوص السيراتو بتتمتع بالموتور الجاما 2 و هو الموتور المعدل لموتور الالينترا جاما 1 و دى بصراحه كل معلوماتى عنها

لو انت عاوز السيراتو بدون حجز ممكن اجيبهالك بس هاتكون خليجى غالبا و هاظبطك فى السعر ماتقلقش

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات