العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سلامتك على الطريق

سلامتك على الطريق خاص بالسلامة المرورية ووسائل الامان ونظم حماية البيئة

قديم 06-05-2009, 10:03 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: النوم أثناء القياده ( قصه حقيقيه ) !

شكرا يا دكتور على الموضوع و التنبيه
و انا الموقف ده حصل ليا قبل كدة و كنت بقول برده انا مش ممكن انام و نا سايق
كنت مسافر من مصر للكويت برى (2500 كيلو سواقة)
و بعد ما وصلت الكويت بعد 40 ساعة سواقة كان فاضل حولى 120 كيلو على ما اوصل البيت من حدود الكويت المهم كنت تعبان لدرجة انى مش قادر ادوس على البنزين و انا كنت لوحدى فى العربية و كان معايا واحد صاحبى بعربيته برده و كان ماشى 140 و انا وراه و انا كل شوية ابقى 130 و بعدين 120 و بعدين 100 و بعدين 80 والله بجد علشان مش قادر ادوس على البنزين
و فجأة حسيت بدربكة جامدة فى العربية و صحيت ... ايوا صحيت (كنت نمت فعلا والله ) و لقيت نفسى برده نص العربية على الاسفلت و النص التانى بردة الطريق .. الحمد لله ربنا ستر و لميت نفسى و بعدين ركنت و نزلت و كان معايا زجاجة مية فرغتها كلها على دماغى وصدرى (بهدلت نفسى يعنى ) فقت تمام الحمد لله لدرجة انى لما وصلت البيت ماعرفتش انام الا بعد 8 ساعات
ربنا يسترها معانا جميعا يا رب

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 06-05-2009, 10:51 AM
nms001 nms001 غير متواجد حالياً

nms001 is on a distinguished road

الحمد لله ربنا ستر يا دكتور انا بقا مبعرفش انام في اي عربيه ولا اي مواصلات الا في حاله واحده و هيا اكون انا اللي سايق بس صدقني لو بتسافر كل يوم الصبح زي حالاتي هتنمي عندك مهاره النوم و انتا سايق بشكل مدهش و هيبقا الساعه بتاعت الطريق دي كل يوم ليك نص ساعه نوم فيها و ربنا يستر علينا و على الجميع يا باشا
قديم 06-05-2009, 11:41 AM
الصورة الرمزية بيرو
بيرو بيرو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

بيرو has a brilliant futureبيرو has a brilliant futureبيرو has a brilliant futureبيرو has a brilliant futureبيرو has a brilliant futureبيرو has a brilliant futureبيرو has a brilliant futureبيرو has a brilliant futureبيرو has a brilliant futureبيرو has a brilliant futureبيرو has a brilliant future

لا انا بقى احسن واحد ينام فى المواصلات والاتوبيسات

بل ما الاتوبيس يتحرك تلاقينى نايم

بس بالنسبة للسواقة

دايما فى الصيف واحنا راجعين من البحر مسافة 30 كيلو لازم انام وانا سايق لمدة لحظات

وبعدين اصحى ... اول ما اصحى ركبى بتسيب من كتر الرعب والخوف ..... وارجع انام تانى .... وافوق .... واخاف ....
وارجع انام تانى ......................... .... حد يقولى طيب لية ما تركنش ..... لان المسافة مش كبيرة فالعكس هو اللى بيحصل بزود السرعة عشان اوصل بسرعة .... لكن بنام تانى

وربنا هو اللى بيستر

اللى بنى مصر .... لا رسم .... ولا سطر
ولا عمل حسابة فى يوم ... ان الدنيا هتمطر
قديم 06-05-2009, 04:53 PM
الصورة الرمزية Romeeoo
Romeeoo Romeeoo غير متواجد حالياً
من انا؟: اهلاوى متعصب
التخصص العملى: محاسب تكاليف
هواياتي: البرمجة

Romeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bolbolan مشاهدة المشاركة

الى الآح روميو - أهو الكلام اللى بتقوله ده هوه بالضبط اللى طول عمرى كنت بأقوله ! فعلا كنت لا أنام فى أى

وسيلة مواصلات ولا أنام لمدة يومين وراء بعض مع العمل المجهد المتواصل من غير أى منشطات !

لكن غلطة الشاطر بألف كما يقولون ! بعدين Romeo may Die !! ptmnlo123per144 ويتحول الى ptmnlo123per122 روميو سابقآ .................ptmnlo12 3per1106

Dr. Bolbolan
انته كبرت انما انا لسه شباب ptmnlo123per1109
ههههههههه ptmnlo123per179
قديم 06-05-2009, 05:20 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

يا عم روميو والله القصه دى حصلت لى و أنا شباب برده ! ptmnlo123per144

عموما تلاعبنى ريست !! ptmnlo123per111

Dr. Bolbolan