العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 19-09-2010, 12:26 PM
الصورة الرمزية الدملاوي
الدملاوي الدملاوي غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: إدارة فندقية
هواياتي: القراءة والتحليل

الدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ** السيراتو أصبحت ظاهرة إجتماعية يتم الكتابة عنها **

لا حول ولا قوة ألا بالله

حاجة تحير فعلاً والله

قديم 19-09-2010, 03:35 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

لا طبعا في فقرا و غلابه و اغلب من الغلب كمان
ودول مش حنشوفهم في الكمبوندز أو مارينا او شارم ... شرم الشيخ سابقا !!
الحسبه بمنتهى البساطه اننا 80 مليون
5% منهم البشوات اللي بنسمع و نقرا عنهم في الجرايد ويقدروا يركبوا طيارات مش عربيات
و5 % طبقه غنيه او ميسوره
دول كده 10 % .. يعني 8 مليون ... مش حنشوفهم الا في مارينا و شارم و كمبوند الصفوه

و30 % طبقه حنقول مجازا متوسطه .. لانها طبقه مطاطه زي الاستك ما بين اللي معاه حته مرسيدس موديل قديم او سي كلاس مثلا .. ولحد اللي معاهم السيراتو و ما فوقها وما تحتها ..
ومن سكان الرحاب و الشروق ومدينه نصر و لحد سكان غمره والمنيب و فيصل
يعني كاتب المقال صاحب الافيو الحقيره لا يمت لطبقه الفقراء بصله ويعتبر من الطبقه المتوسطه
بمعنى اصح دول غالبيه الناس اللي شايفينها راكبه عربياتها في الشارع و بيشتروا اللحمه اللي كانت ب 60 جنيه و بقت ب 100 علشان رمضان وبيدخلو ولادهم مدارس لغات او انترناشيونال
دول كده 40% ... يعني 32 مليون

يتبقى كام ... 60% ... ودول ما تحت الطبقه المتوسطه وانت نازل
60% من 80 مليون يعني 48 مليون ... يا بلااااش !!!
دول بقى ممكن يبتدوا من عند الدش القسط و التوك توك واللي بيركب الميكروباص و في ايده العلبه المارلبور و الحته النوكيا قسط ... او مستعمل ... او مسروق ... أو .... و انت نازل !!!

وعلى فكره الجزم النايكي و الساعات السواتش معموله للطبقه المتوسطه .. و لا مستكترينهم علينا كمان !!!

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 19-09-2010, 05:06 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

لا مش مصدق نفسي
اقرأ اشوف اسم محمد بيه جنيد في موضوع لسه حفتحه
و بعدين يدوب تحته الاقي سامح باشا رمزي
بجد مش مصدق نفسي
واحشني و الله يا باشمهندس و واحشني مشاركاتك العمليه جدا
تحياتي

حـازم خـضـر