العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 23-09-2011, 09:21 PM
الصورة الرمزية ahmedamro
ahmedamro ahmedamro غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد
هواياتي: الكومبيوتر

ahmedamro is a jewel in the roughahmedamro is a jewel in the roughahmedamro is a jewel in the rough
افتراضي رد: ادخلو للنقاش فى هذا الموضوع

يا جماعه محدش هيرد عليا ولا ايه حد يقول اى حاجه
قديم 23-09-2011, 09:23 PM
syd syd غير متواجد حالياً

syd is just really nicesyd is just really nicesyd is just really nicesyd is just really nice
افتراضي رد: ادخلو للنقاش فى هذا الموضوع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

المشكلة حاليا يا اخي الحبيب ان الاودي A4 نازلة مصر بمحرك ال 1800 سي سي فسعرها 340 الف جنيه!!!! يعني زي سعر المرسيدس سي كلاس و اغلى بكتير من البي ام الفئة الثالثة!!!
انا من رايي ان A3 مثلا سيارة متميزة ب 225 الف و هو نفس سعر الجولف!!!! يبقى الاودي افضل بمراحل لانها النسخة الفاخرة من الجولف فلما غباء توكيل فولكس ينزل عربية جولف بنفس سعر الاودي 3 يبقى اودي تكسب طبعا و نفس الموتور ال 1400 تربو

طبعا توكيل اودي منزل A1 بس ب 240 الف جنيه مش عارف ليه لانها صغيرة الحجم و 2 باب فقط لكن شكلها شيك جدا و موتور 1400 تربو عليها مخليها زي الطلقة تنافس الميني كوبر و الفيات 500 تربوجيت بس برضه سعرها غبي شوية لانها برة مصر ارخص اصلا من ال A3 !!!

عموما لو عايز اودي بسعر مناسب يبقى ال A3 زي ما قلت غير كده لو عايز سيدان يبقى انصحك بالباسات الجديدة الشكل الجديدة اوسع و اكبر و محرك قوي و شكل فخم جدا
كلام سليم .. تسلم يا باشا