العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 19-11-2011, 12:58 AM
Mr.NoLoVe Mr.NoLoVe غير متواجد حالياً

Mr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the rough
افتراضي رد: ثبات الالنترا 2012 !!!

عربيه زى دى ازاى تبقى تورشن بيم المفروض تبقى مالتى لينك وكمان esc ده كفايه سعرها الخرافى اللى جى من الفضاء
قديم 19-11-2011, 01:35 AM
الصورة الرمزية pointer
pointer pointer غير متواجد حالياً

مشرف فولكس و رينو
هواياتي: كتير اوي

pointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond repute

عاوز اعرف ليه بتقولوا كماليات كماليات
ايه الزياده فيها عن العربيات اللي بنفس الثمن حد يفهمني

اكتب ان شاء ولا تكتب انشاء , بارك فيكم

teto2005 سابقاً
اعتزار عن التاخير في الرد و المتابعه
ادعوا لوالدتي بالرحمه و لوالدي بالشفاء
قديم 21-11-2011, 03:24 PM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa mamdouh مشاهدة المشاركة

واللة عندك حد كلة بيتكلم وخلاص ومفيش حد فاهم حاجة....... وانت ××× ×××× ××× ×××× عارف يعنى اية UNSTABLE يعنى كارثة بكل المقاييس يعنى تنسى الشكل والمظهر والاوبشن وتقعد جنب العربية
والعجيبة فى مشاركة اخرى ليك http://www.masrmotors.com/vb/showpos...05&postcount=4
بتقول الالنترا عربية جميلة وتجمع بين الفخامة والشبابية وصلونها شيك فيها اوبشن حلو

فعلا انا موش فاهم حاجة والمصيبة ان المشاركة التانية بعد الاولى

تقديرى وتحياتى
قديم 27-11-2011, 02:29 AM
الصورة الرمزية mostafa mamdouh
mostafa mamdouh mostafa mamdouh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Specializing in cars
هواياتي: wrestling

mostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaabas مشاهدة المشاركة

والعجيبة فى مشاركة اخرى ليك http://www.masrmotors.com/vb/showpos...05&postcount=4
بتقول الالنترا عربية جميلة وتجمع بين الفخامة والشبابية وصلونها شيك فيها اوبشن حلو

فعلا انا موش فاهم حاجة والمصيبة ان المشاركة التانية بعد الاولى

تقديرى وتحياتى
اقولك انا اية سبب التناقض دة المشاركة الاولى كانت قبل ما اجرب العربية..... لكن بعد ما واحد صاحبى جبها وجربتها منه غيرت رايى خاااالص ..الصراحة العربية لما تركبها تحس انك راكب طيارة مش عربية وبجد العربية جميلة ..... لكن برضو موضوع الثبات مازال عيب قاتل وانا حذرت صاحب الموضوع منه
وانا لما جربت العربية بتاعه صحبى يدوب كنت داخل على 150 والدركسيون عوج سنة لقيت العربية بتعوم بطريقة غبية اوى وكنت هخبط عربيتى الى كان صحبى سيقها جنبى.
اعتقد كدة الصورة وضحت وفهمت سبب التناقض؟؟!
تقديرى وتحياتى بغض النظر عن الى فى المشاركة بتعتك

قديم 27-11-2011, 03:09 AM
الصورة الرمزية mainz
mainz mainz غير متواجد حالياً
من انا؟: عاطف عبده
هواياتي: chess

mainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanytrade مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

معى الان سيارة 2012 النترا GL HIGHLINE , فتحة وايرباج واحد و ABS

كنت الاول راكب جولف 4 (عشرة عمر )

السيارة ماشاء الله تسارعها ممتاز واقتصادية فى البنزين والتعامل معاها سهل اكسسورتها كتير قطع الغيار متوفرة
ياعنى فعلا عربية اقتصادية واسرة ممتازة

نيجي بقا للنقطة اللي عايز اسئل فيها الا وهو ثبات السيارة

لاحظت انها بتعوم فى الحالات الاتية

فى الملفات الصعبة لو سرعتك فوق ال120
لو الطريق مدردر شوية وفى عالي وواطى
لودوست فرامل فى ملف وكنت على سرعة
لو فى هواء مضاد لك قوي

فا هل دة لانى كنت متعود على الجولف 4 وما ادراكم ما الجولف 4 فى الثبات ولا دة معناة ان فى مشكلة ما عندي رغم انى ضبط زوايا فى التوكيل امس !!!

منتظر مشاركاتكم الراي
حضرتك انت شكلك مش متعود على السواقه الهادئه .
حضرتك كلامك متناقض حبتين معلش ياباشا هوا ده الى واضح فى الموضوع بتاع سيادك . حضرتك مش ملاحظ ان العربيه بتعوم منك فى الحالات ديه .
فى الملفات الصعبة لو سرعتك فوق ال120
لو الطريق مدردر شوية وفى عالي وواطى
لودوست فرامل فى ملف وكنت على سرعة
لو فى هواء مضاد لك قوي
حضرتك انا كان عندى مرسيدس اى كلاسه موديل التسعينات عربيه عزيزه عليا قوى كنت باجى اخش على ملف صعب بسرعه يا دوب ما بين 60و 70 كنت بحس انى العربيه هتحدف بيا بره الملف وحضرتك جاى تقولنا بسرعه فوق 120 وعلى ملف صعب هههههههه
وبتعوم ؟ ههههههههههه
وحضرتك بتقول بتعوم لو فى الطريق عالى وواطى
هيا حضرتك العربيه مش هتعوم هيا هتطنطط زى الكوره الكفر بس وممكن تلاقيها طارت فى العرضه
وحضرتك بتقول العربيه بتعوم لو دوست على الفرامل فى ملف صعب
حضرتك كل سواقين العربيات وانا منهم وكلنا اتعلمنا كده فى مدارس تعليم القياده ان لازم ندوس فرامل قبل الملف الصعب بمسافه معينه حسب سرعه العربيه مش فى الملف خلى بالك من الفرق ياباشا علشان العربيه متنقلبش بينا فى الملف لقدر الله
اما بالنسبه للهوا المضاد ده معلش ياباشا جرب كده فى يوم يكون فيه عاصفه او رياح شديده وقف العربيه فى وسط الشارع وشد فرامل اليد وقعد داخلها وشوف ايه الى هيحصل فى العربيه جراء الرياح الشديده بس خلى بالك ياباشا لاحسن العربيه تطير هههههههههههه
باشا هوا حضرتك كنت فاكر ان الانترا الجديده او اى عربيه مهما كانت عربيات زى عربيات الفورملاوان . ده حتى عربيات الفورميلاوان بتتقلب فى الملفان الصعبه اوبتخرج بره الملف لو ماشيه على سرعه عاليه ومعرفش يهدى فى الملف
معلش ياباشا العيب مش فى العربيه .

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم