العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 02-12-2011, 03:02 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: باركولى .. والحقونى...

الف الف مبروك ربنا يهبك خيرها ويكفيك شرها ويحفظك من العين يارب

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 03-12-2011, 04:57 PM
الصورة الرمزية ezzat2002mo
ezzat2002mo ezzat2002mo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب فى هيئه قناة السويس

ezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amriar مشاهدة المشاركة

ا

3 - معدل الاستهلاك في العربيه حوالي 16 لتر لكل 100 كيلو واعتقد دا مش تمام .. انا عامل 60 كيلو بس لحد دلوقتي وطبعا انا متعلم سواقه قريب فيادوب بمشي علي الاول والتانى ولما اجيب 60 كم في الساعه بحي انى طاير هل دا ها يكون هو سبب الاستهلاك العالي دا ..
انا للمعلوميه كلمت رقم خدمة العملاء و قالي دا عادي في الاول وبعدين ها يقل هل دا سليم وحصل مع حد تانى ؟؟؟

السلام عليكم والف الف مبروك على العربيه وربنا يبارك لك فيها ويكفيك شرها
بالنسبه لاستهلاك البنزين هايتظبط باذن الله بعد لما تلين العربيه يعنى بعد الالف باذن الله بس انا عاوز اسال انت بتمشى على الاول والتانى بس لان ده غلط على الاقل تجيب بيها الثالث علشان العربيه ما تسخنش منك وما تتخنقش وساعتها هتاكل منك بنزين كتير يعنى انت ممكن تمشى على ال 60 وانت جايب الثالث برضه
قديم 04-12-2011, 02:52 AM
الصورة الرمزية amriar
amriar amriar غير متواجد حالياً

amriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ezzat2002mo مشاهدة المشاركة

السلام عليكم والف الف مبروك على العربيه وربنا يبارك لك فيها ويكفيك شرها
بالنسبه لاستهلاك البنزين هايتظبط باذن الله بعد لما تلين العربيه يعنى بعد الالف باذن الله بس انا عاوز اسال انت بتمشى على الاول والتانى بس لان ده غلط على الاقل تجيب بيها الثالث علشان العربيه ما تسخنش منك وما تتخنقش وساعتها هتاكل منك بنزين كتير يعنى انت ممكن تمشى على ال 60 وانت جايب الثالث برضه

الله يبارك فيك.. انا فعلا بقيت بمشى علي سرعات اكبر ولسه طبعا ما بين ال 2 و 3 ار بى ام .. وعموما الطرق جوا البلد بطيئه و دا اكيد بيهلك البنزين .. شكرا لمرورك

اللهم اجمعنا مع رسولك الكريم في الفردوس الاعلى.. قولوا امين
قديم 04-12-2011, 09:08 AM
abo-gamal abo-gamal غير متواجد حالياً
هواياتي: من هواة السيارات

abo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to all

الف الف مبروك ....

لكن ياريت تقولنا استهلاك البنزين عامل ايه دلوقتى معاك علشان حكاية 16لتر عالي جدا حتى لوكانت السيارة فى التليين .
قديم 04-12-2011, 12:32 PM
الصورة الرمزية azzat 55
azzat 55 azzat 55 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عزت
التخصص العملى: مدير شركة مقاولات متخصصة فى العزل الحرارى والمائى

azzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond repute

مبروك وربنا يباركلك فيها

الكلمات الدليلية
إستهلاك, كاوتش, رينو لوجان