العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 20-11-2010, 10:58 PM
yahyaabdelmoez yahyaabdelmoez غير متواجد حالياً

yahyaabdelmoez is on a distinguished road
عاجل سيارتي اتخبطت اعمل ايه ؟

fficeffice" />

فانوس السيارة ارتد للخلف والاكصدام اتجرح جامد .. ومش عارف مين اللي عمل كدة .. لأني نزلت الصبحبابص على السيارة فوجئت ان الرفرف الامامي الشمال متجرح وواضح ان حد دخل فيه ولمادققت فوجئت ان الفانوس راجع للخلف قليلا وفيه شرخ في زجاجه كمان لكن انواره شغالة بس طبعا مش مظبوطة في الاتجاه الامامي وكأنها مكفية امام السيارة مباشرة
المهم انا مش عارفاعمل ايه لان السيارة لسة ماعملتش 500 كيلو وانا جايبها من حوالي 3 اسابيع فقط ... هي صني اي اكس اتوماتيك 2011 ولسة ماعملتش صيانة الاف كيلو ومش عارف انتظر لما اروح اعمل الصيانة واسألهم أعمل إيه ولا فيه حد ممكن ينصحني أعمل إيه.. وياتري كم تكلفة تصليحها في التوكيل تقريبا ؟
وهل لو اتعملت بره ممكن أخرج من الضمان لأن ده يعتبر لعب في دائرة الكهرباء .. أرجوكم قولوا لي أعمل إيه ؟؟
قديم 20-11-2010, 11:03 PM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of
افتراضي رد: سيارتي اتخبطت اعمل ايه ؟

لا حول ولا قوة الا بالله....أنا برده عربيتى أفانزا كان حصل فيها شبه كدة ...بص هى الجروح اللى فى الرفرف ممكن تتعمل بكومبوند وهتروح ان شاء الله وأنا برده كان حصل معايا ولقيت ان الفانوس مش فى مكانه روح لآى كهربائى يظبطهولك فى مكانه عشان ممكن اللمب تكون اتحركت عشان كدة مش مظبوطة فى الاتجاه الأمامى...وربنا يكفيك شرها
قديم 20-11-2010, 11:06 PM
SHERIF MARLBORO SHERIF MARLBORO غير متواجد حالياً
من انا؟: /طالب!/سائق
التخصص العملى: علوم الحاسب الالى و نظم المعلومات
هواياتي: الكمبيوتر التأمل حب الجمال

SHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond repute

لو مكانك انتظرت صيانة الالف و اعملها هناكانت مأمن عليها؟ لو مأمن و عملت محضر يبقى التأمين يتحمل

الحلم
قديم 20-11-2010, 11:09 PM
yahyaabdelmoez yahyaabdelmoez غير متواجد حالياً

yahyaabdelmoez is on a distinguished road

لأ انا مش مأمن .. ومش عارف لو رحت لكهربائي سيارات عادي يقدر يرد الفانوس مكانه ولا تبقي مشكلة وتخرجني من الضمان ؟
وياتري تتكلف كام الحكاية دي ؟؟
وألف شكر لكم
قديم 20-11-2010, 11:10 PM
walidelwahsh
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharm45 مشاهدة المشاركة

لا حول ولا قوة الا بالله....أنا برده عربيتى أفانزا كان حصل فيها شبه كدة ...بص هى الجروح اللى فى الرفرف ممكن تتعمل بكومبوند وهتروح ان شاء الله وأنا برده كان حصل معايا ولقيت ان الفانوس مش فى مكانه روح لآى كهربائى يظبطهولك فى مكانه عشان ممكن اللمب تكون اتحركت عشان كدة مش مظبوطة فى الاتجاه الأمامى...وربنا يكفيك شرها
لا معلش...احييك بس رايك للاسف غلط
التوكيل ماحيصدق انك عملت حاجة برة بيتلككو...معلش لازم تعملها عندهم احسن اي نعم حايبقى اغلى بس الضمان مايروحش اسمع كلامي مافيش صنايعي بيفهم دلوقتي يبقى مش هتعملها كما ينبغى وكمان التوكيل يتلككلك...لا خليك معاهم احسن