العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 04-07-2011, 03:31 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الثورة المصرية علي خطي الثورة الفرنسية

بالمناسبة سوسن يتسلم عليك وبتفكرك ... ان اللى جرى ملايين الامن المركزى بسوادهم وخوزهم ودروعهم وشومهم ورصاصهم ومدرعاتهم ومطاطهم بشوية طوب قادر يجرى اللى اكبر منهم علشان صاحب الحق مبيخافش

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 04-07-2011, 03:45 PM
mf mf غير متواجد حالياً
---------

mf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond repute

قلتلي سوسن ههههههههه

الصورة دي بتوضح مين المعتدي ومين اللي استخدم ضبط النفس ولم يقم بمهاجمة بلطجية التحرير

ياريت حضرتك كنت معانا في الباطنيه علشان كنت تعرف تتعامل معاهم هناك ...

حضرتك بتتعامل مع المهندس والمهندسه والدكتور والدكتورة وحبيبي وصاحبي وميمي وتوتو وسوسو

احنا بنتعامل مع ناس اسهل حاجه عندهم القتل

يعني كنت بجيبه وانيمه علي الارض واحط البياده علي راسه لانه مينفعش معاه الا كدا

ياباشا احنا متخرجين من حاجه اسمها" مصنع الرجال" يعني لادووول ولا اللي اتخن منهم واحنا بنعرف نتعامل معاهم كويس

ياباشا انا بيقف قدامي رجاله بشنبات زي الالف محدش يقدر يهرش الا لما اقوله ...

مش هنعرف نتعامل مع شوية عيال ...

انا اسف بس انته شكلك مادخلتش جيش وماتعرفش يعني ايه رجاله الجيش

قديم 04-07-2011, 03:45 PM
الصورة الرمزية otefa
otefa otefa غير متواجد حالياً
هواياتي: cars&motorcycles

otefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

بالمناسبة سوسن يتسلم عليك وبتفكرك ... ان اللى جرى ملايين الامن المركزى بسوادهم وخوزهم ودروعهم وشومهم ورصاصهم ومدرعاتهم ومطاطهم بشوية طوب قادر يجرى اللى اكبر منهم علشان صاحب الحق مبيخافش

على فكرة في كلامك دليل جزئي لبراءة الداخلية وأن قتل المتظاهرين كان حالات فردية وليست عن سبق أصرار وترصد من الداخلية(الموضوع ماكنش قتل ممنهج من الداخلية) الموضوع فيه تفاصيل كثيرة لسه منتظرين تأكيدها مسألة وقت في الأغلب
تحياتي

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

م/محمد
قديم 04-07-2011, 04:14 PM
The MERCURY The MERCURY غير متواجد حالياً

The MERCURY is a jewel in the roughThe MERCURY is a jewel in the roughThe MERCURY is a jewel in the roughThe MERCURY is a jewel in the rough

الاخوة الاعزاء : ابو نورا ، و حضرة الضابط اللى مش عارفين اسمه ايه

رجاء ممكن نخفف حدة الحوار ، يعنى سوسن و قطط و ينونو اعتقد هذا الكلام لا يفيد و لا يقدم و لا يؤخر ، و ارجو ان نرتقى قليلا بالحوارو اسمحولى اروى لكم قصة قصيرة :

كان هناك ثلاثة من العميان المولودين بهذا الابتلاء ن و لم يروا قط فى حياتهم
و فى احدى التجارب ادخلوهم الى حظيرة بها فيل و بعد ذلك طلبوا من كلا منهم وصف الفيل:
- الاول : الفيل يشبه العامود الضخم
- الثانى: الفيل يشبه الانبوب المرن (الخرطوم)
- الثالث : الفيل يشبه المكنسة
أيا منهم مخطئ و ايهم صواب
فى الواقع كلهم صواب و لكنهم حكموا على الفيل من واقع تجربتهم الشخصية فقط دون محاولة تمعن و استعانة بخبرات الاخرين و لذلك اصطدم الاول برجل الفيل فظن انع مثل العامود
و الثانى بزلومة الفيل فظن انها مثل الخرطوم ، و الثالث بذيل الفيل فظن انه مثل المكنسة.

ارجو ان تكون الحكمة من هذه القصة قد وضحت للجميع ، اى ان لا تبنى ارآئك بناء على تجاربك الشخصية فقط فقد تكون تجاربك وضعتك فى زاوية محدودة من الصورة الاجمالية.
و اعتقد ان هذا حدث معكم
نكمل لاحقا حيث انى مشغول الان
قديم 04-07-2011, 04:54 PM
الصورة الرمزية m.genedy
m.genedy m.genedy غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري
التخصص العملى: مدرب كرة قدم - محاسب ضريبى
هواياتي: كرة القدم-الكمبيوتر-السيارات

m.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

الشعب المصرى بدأ ينضج وبدأ يفهم الناس إللى عايزه تصطاد فى الميه العكره وفاهم الثوار من العملا والبلطجيه وفاهم مين إللى عايز ينقلب على الشرعيه ........عقارب الساعه لن تعود الى الوراء .......وإن شاء الله هذا الشعب مع جيشه وشرطته سوف يلقنون باقى العملاء دروس فى الديمقراطيه وعدم الإنقلاب على الثوره .
بارك الله فيكى يامصر وفى أبناءك المخلصين .
كل الاحترام لك اخى الدكتور كمال
ولكنى لا اتفق معك وارى ان اغلبية الشعب المصري
مش عارف ولا فاهم اية اللى بيحصل..
امبارح ثورة مضادة والنهاردة سلفيون وبكرة بلطجية وبعدة الله اعلم
واخرتها بقى امن مصر بين سوسن والفت..
استاذ وائل واستاذ محمدmf86
ارجوا ان تعملا على ضبط النفس فى ردودكما...