العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

قديم 31-08-2013, 07:47 AM
ADHAM$ ADHAM$ غير متواجد حالياً

ADHAM$ is on a distinguished road
افتراضي رد: محدش سمع عن افيو شكل جديد نازلة قريب ؟؟!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي توني مشاهدة المشاركة

انا فعلا كنت في معرض الابيض ساعة ماكنت بحجز الافيو الاسبوع الي فات
وسالته عن موديل 2014 وقالي ان الشكل الجديد الي هو بتاع السونيك وهتبقي اغلي بس محددش السعر كام
هو اللي سمعتة انها هتكون اغلي بحوالي اربع او خمس الاف بس مش دة المهم .. المهم فية ولا مفيش .. ان شاء الله حد يفيدنا في الموضوع دة

تحياتي ومشكور على مرورك الكريم
قديم 31-08-2013, 07:55 AM
ADHAM$ ADHAM$ غير متواجد حالياً

ADHAM$ is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed hossam elemam مشاهدة المشاركة

ابعد ن الافيو الشل اللي احنا نعرفه ده ديه عربيه من افشل العربيات في مصر وسيه للغايه وتويل زباله وعداد ram بيعلي جامد والناس بتشتكي من اوي بس انت حر انا انذرتك
والله ياباشا انا عارف انها مش كويسة بالشكل اللي هو بس لو بصينا للشريحة اللي هي اقل من 100 الف في السوق دلوقتي ودة اللي اقدر علية حاليا للاسف هنلاقي انها فعلا احسن الوحشين من ناحية الاسم وقطع الغيار واعادة البيع والشكل وخلافة خصوصا بعد خروج عربيات كتيرة من الشريحة السعرية دي بعد غلاء الاسعار الرهيب اللي حصل زي جين تو مثلا وكمان اللي شجعني اني ان شاء الله مش ناوي اخليها تطول معايا يعني سنة او اتنين بالكتير وان شاء الله نجيب حاجة افضل واعلى وعلى مشكلة الار بي ام دي كانت موجودة في المانيوال بس لكن انا ان شاء الله ناوي اجيب اوتوماتيك وفي الاوتوماتيك محدش جاب سيرة العيب دة خالص خالص وسألت كذا واحد قالولي كويسة هي بس عيوبها زي ماهو معروف ضعف التكييف وعدم الثبات على السرعات العالية وعلشان كدة بسأل عن الشكل الجديد لانة رما يكون حصل تعديل في التكييف او الجنوط او مستوى الثبات مش مجرد شكل وبس والله المستعان

مشكور على النصيحة ومشكور على مرورك الكريم

قديم 08-09-2013, 04:27 PM
مصطفي توني مصطفي توني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائي نظم معلومات
هواياتي: كورة القدم

مصطفي توني will become famous soon enoughمصطفي توني will become famous soon enough

مفيش شكل جديد خلاص يااستاذ أدهم انا استلمت موديل 2014 نفس الشكل بس حسيت انها ضخمة شوية
قديم 09-09-2013, 01:45 AM
ehab hoba ehab hoba غير متواجد حالياً

ehab hoba is on a distinguished road
عاجل رد: محدش سمع عن افيو شكل جديد نازلة قريب ؟؟!!

لا بقي اسمعوني لاني بدور من كذا شهر علي عربية وكمان عارف فين احسن فايدة
قديم 09-09-2013, 01:50 AM
ehab hoba ehab hoba غير متواجد حالياً

ehab hoba is on a distinguished road

بص يا محمد زي ما قولت دي افضل عربية ف الفئة السعرية تحت 100 الف..هي نازلة جديدة ب 97 الف وموديل 2014 ظهر عند موزعين كتير من نص اغسطس ومش هاتلقيها ف التوكيل لسه...عموما في فعلا شكل جديد واخدة نفس فوانيس السونك بس شكلها روعه روعه روعه حتي البودي جميل وانيقة اوي انهارده شوفت منها اللون الاسود ف الشارع وبدون حجز ان تروح المعرض هاتقول عايز افيو واستهبل هايقولك انا عندي 2014 كمان...اما بقي احسن معرض لحد ناو...انا سألت الابيض فايدة 9.5 لو دفعت النص وسألت معرض ف فيصل قصاد العشرين فايدة 7.5% لو هاتدفع النص لسه هسأل المصرية وفور برازرز وعلاء الدين والريان بعدها هاحدد ان شاء الله