العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 03-08-2012, 10:13 PM
heba_hasan heba_hasan غير متواجد حالياً

heba_hasan will become famous soon enoughheba_hasan will become famous soon enough
للاهمية شركة رويال

ايه رأيكوا في شركة رويال
انا هشتري نيسان وفي التوكيل قالولي احنا بنتعما مع شركة رويال واحسنلك لأن لو في اي حاجه اتعملت في التوكيل هوما بيحاسبوا الشركه علطول وانا أريح دماغي
ايه رأيكوا؟
قديم 03-08-2012, 11:12 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: شركة رويال

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heba_hasan مشاهدة المشاركة

ايه رأيكوا في شركة رويال
انا هشتري نيسان وفي التوكيل قالولي احنا بنتعما مع شركة رويال واحسنلك لأن لو في اي حاجه اتعملت في التوكيل هوما بيحاسبوا الشركه علطول وانا أريح دماغي
ايه رأيكوا؟
السلام عليكم اختارى احسن من مصر للتامين او قناه السويس للتامين او بيت التامين المصرى السعودى دول افضل شركات الان فى السوق المصرى و لكى حق الاختيار

عمرو احمد
01003388954
قديم 03-08-2012, 11:38 PM
heba_hasan heba_hasan غير متواجد حالياً

heba_hasan will become famous soon enoughheba_hasan will become famous soon enough
للاهمية رد: شركة رويال

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامين سيارات مشاهدة المشاركة

السلام عليكم اختارى احسن من مصر للتامين او قناه السويس للتامين او بيت التامين المصرى السعودى دول افضل شركات الان فى السوق المصرى و لكى حق الاختيار
شكرا لرد حضرتك
المشكله ان توكيل نيسان بيتعامل مع شركة رويال وهيريحني من هاتي ورقه ووادي ورقه عشان يدوني الفلوس ولا ايه رأي حضرتك ؟

ووممكن حضرتك تقولي ايه عيوب شركة رويال ؟؟
قديم 04-08-2012, 12:15 AM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: شركة رويال

شوفى التوكيل مهم بس مش فى كل شىء + انك هاتتكلفى جداا فىالتوكيل ما بين 10 % من الفاتوره + استهلاك يعنى مش هاتستفيدى اوووى من التوكيل

عيوب شركه رويال انها شركه صغيره فى مجال التامين وانتى طلبتى النصيحه و يمكنك تستشيرى الزملا فىالمنتدى عن رويال هيه شركه تؤمن على سيارت منصور الشوفورليه مالهاش اسم فىالحقيقه

لو عاوزه تامين رويال ممكن اخدمك لى زملاء هناك انتى لكى الحريه فى الاختيار لكن انا مستشار تامين و خبره فى مال التامين قلت لكى على افضل الحلول بالاسعار المعقوله و الخدمه التى ترضى عنها

و قناه السويس فيها مركز على مساحه 8000 م مش هاتجيبى ورقه ولا تصورى ورقه تسلمى عربيه و تستلمى عربيه دون اجرااءت ومحاضر شرطه و قطع غيار اصلى و مش هاتدفعى فلوس

فى ناس كتير بتصلح فىالتوكيل اساليهمهل هم راضين على الخدمه

عمرو احمد
01003388954
قديم 04-08-2012, 03:43 AM
mishoalex mishoalex غير متواجد حالياً

mishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the rough
للاهمية رد: شركة رويال

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heba_hasan مشاهدة المشاركة

ايه رأيكوا في شركة رويال
ايه رأيكوا؟
استاذه هبه الف مبروك علي العربيه
و ثانيا شركه رويال انا جربتها في تعويضات سيارات كتير جدا و الحمد لله تعويضاتها كانت كويسه و محترمه و هي فعلا عامله تعاقد مع توكيل نيسان بس الديل ده خاص مابين توكيل نيسان و بين الشركه يعني ديل اداره
لكن لو تبع منتج تامين الديل ده مش حاينتبق عليكي
و ياريت تتاكدي من اكثرمن حاجه و هما :
1- التحمل 10% و لا 250جنيها فقط و لا 10 % + 250 جنيها
2- مين الذي حايقوم بمحاسبه التوكيل هل شركه التامين حاتقوم بحساب التوكيل مباشره و سعاتك حاتدفعي التحملات فقط و لا سعاتك حاتقومي بمحاسبه التوكيل و تستني الشيك من شركه التامين
وياريت تتاكدي من اقرب فرع لشركه رويال ومن الوكيل
و ده طبعا لو السياره كاش و لكن لو السياره تقسيط الكلام حايختلف لان ساعتها حايتحط شرط في الوثيقه انها تصرف التعويضات الكليه و الجزئئه لصالح البنك المستفيد - و بيختلف حسب البنك -
في هذه الحاله ساعتك حاتقومي بمحاسبه التوكيل او مركز الخدمه و حاتستني الشيك من شركه التامين و الشيك بيكون موجود في خلال 15 يوم عمل
ياريت حضرتك بس الاول تعرفينا سيارتك كاش و لا تقسيط ؟؟

Ayman Elnaggar

Insurance Consultant

Mob : 0111 013 9399

ayman.elnaggar@hotmail.co m