العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 28-04-2010, 04:46 PM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل الرجالة اللي في المنتدي تدخل ضروري - سواقة ستات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 مشاهدة المشاركة

أولا مش كل بنت تنفع تسوق فيه بنات قلبهم رهيف اوى يتخاف عليهم فعلا من السواقه لكن لو في نصائح ممكن نوجهها للى هتسوق :
1- اولا شدى حزام الأمان اول حاجة تعمليها قبل ما تطلعى بالعربية
2- قبل ما تتحركى بالعربية شوفى مين اللى جاي من ورا
3- التزمى بجانب واحد من الطريق ولو هتروحى شمال او يمين ادى اشارة من قبلها بمسافه يعنى متديش اشارة وتروحى حاودة على طول وبرده تشوفى اللى جاى من ورا
4- متخافيش من اللى عاوز يعديكى من ورا وعمال يديكى كلاكسات طالما انتى ملتزمة بالحارة بتعاعتك سيبك منه يعنى يا تهدى يا تعدى
5- متمشيش ورا اللى ماشى قدامك يعنى لو دخل شمال وهو بيعدى عربية مثلا تروحى ماشية وراه من غير ما تعرفى الطريق شكله ايه قدامك لأنه هو شايف عنك الأول اكشفى الطريق و بعدين امشى
يعنى ده اللى انا فاكره دلوقتى واول حاجه واهم حاجه دعاء السفر *
ميرسي علي النصايح الجميلة ديه يادكتور

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
قديم 28-04-2010, 05:05 PM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة meemee مشاهدة المشاركة

شكرا علي النصايح الحلوة ptmnlo123per154

بس انا كنت حاسة ان شوية كده وتقول تركب سرينة تقول
إي أه إي أه هناك إمراءة سايقة
إنتظر من فضلك هناك إمراءة سايقة
إي أه إي أه
هههههههههههههههه
ماشى يا ميمى دة أنا بتكلم فى حقكم كويس اهه
بس تصدقى إنها فكرة وممكن أعملها بجد.....
أشترى سرينة وطول ما انا ماشى هقول كل الرجالة تركن يمين بسرعة .............
هناك إمراة تقود سيارة إحترس السائق وتذكر أن أهلك فى أنتظارك.........
يا تبعد عنها يا تستحمل اللى هيجرالك ................

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة
قديم 28-04-2010, 05:17 PM
corsair
Guest

انتا تريح دماغك يا ابو حميد وتركب ار بي جي في العربية عندك ولو واحده ماشيه قدامك اضرب واحد في الهوا هتلاقيها قلبت نفسها بالعربية
قديم 28-04-2010, 05:34 PM
الصورة الرمزية محمد التهامى
محمد التهامى محمد التهامى غير متواجد حالياً
من انا؟: دائما اثق فى كل الناس
التخصص العملى: تاجر ادوات منزلية

محمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant futureمحمد التهامى has a brilliant future

هههههههههههههههههههههههه لا حلوة
قديم 28-04-2010, 05:58 PM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

انتا تريح دماغك يا ابو حميد وتركب ار بي جي في العربية عندك ولو واحده ماشيه قدامك اضرب واحد في الهوا هتلاقيها قلبت نفسها بالعربية
هههههههههههههه
عندك حق والله يا كروزر أنا اخويا أكبر منى بس مش بيحب السواقة من اللى بيشوفو وهو راكب معايا على طول يقولى ياتركبونى دبابة يا إما شيروكى يا إما مش سايق وعلى طول يقولى إنت عندك طولة بال أوى أنا لو مكانك اللى يرخم أخبطلو عربيتو واللى مش عاجبه يوسع (عشان كدة كل أما يشوف عربية جيب شيروكى يقول لصاحبها تبدل بأوبل فيكترا عشان طبعا موضوع الدبابة دة مستحيل يحصل) مش مقتنع إن الاوبل الفيكترا ممكن تزعل بردة
بس بينى وبينك رغم إن العربية بتاعتنا إحنا الاتنين بس بغير عليها أوى ومش بحب حد يسوقها غيرى

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة