العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 15-05-2012, 03:14 PM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صوت المحرك عالي

ربنا يبارك لكم فى العربية وهى بجد عربية محترمة جداً ويكفى سعر قطع الغيار وهذا هو الدافع الأساسى لخلق اعتمادية هذه السيارة

قديم 16-05-2012, 12:01 AM
waelsalah waelsalah غير متواجد حالياً

التخصص العملى: محاسب حر

waelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond repute

طيب تيل التويوتا الاصلي بكام من فضلكم ؟
من باب العلم بالشئ
وشكرا

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم ردنا الى دينك ردا جميلا
تباركت ربنا وتعاليت
قديم 16-05-2012, 12:12 AM
Mohamed Abodipakey Mohamed Abodipakey غير متواجد حالياً

Mohamed Abodipakey is on a distinguished road

ياريت تقول لنا العربية ايه عشان ممكن يكون العربية اخرها كده
قديم 16-05-2012, 02:51 AM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of

تيل التويوتا ب 260 جنيه (الاصلى اليابانى)
قديم 16-05-2012, 10:03 PM
karii83 karii83 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استوديو قنوات فضائية

karii83 has a spectacular aura aboutkarii83 has a spectacular aura about

اسف لتأخري في الرد......بصو ياجماعة مدام في ناس عندها التيل مفيهوش مشكلة معناه ان مش كل اللي نازل في العربيات دي معيوب بس اللي كان عندي طبعا معيوب ومع كل فرملة كبيرة صغيرة من اول 100 كيلو وهي بتصفر وبتعمل اصوات احتكاكية غريبة مع كل فرملة
اضطريت اني اشتري اغلى حاجة ممكن حد يشتريها والراجل كان مذهول وانا بشتري منه التيوتا الياباني الاصلي وسعره الياباني عامل 330 والتيواني تيوتا برضه عامل 270 وجبت الياباني
وركبته وربنا يسهل في صوت صفارة بسيطة بس مستني يمكن محتاج وقت شوية علشان تروح بس اكيد الاصوات الغريبة في التيل القديم اختفت طبعا العربية عاملة 11 الف كيلو
انا بجد اللي يحزني ان مش يكون كل العربيات فيها نفس العيوب يعني دا معناه ان العيب الرئيسي في البهوات الفنيين والمهندسيين اللي شغاليين في خطوط التشغيل والتجميع للعربية اكيد في تقصير من فئة معينة فبتطلع عربيات معينة معيوبة
وطبعا لاننا دولة نايمة مش نامية وبس كمان في مصيبة اكتر اننا مفيش حاجة اسمها كوالتي كنترول زي موزمبيق
العيوب اللي واجهتها زي ماقلتلكم قصة التيل الامامي - الصوت العالي جدا احيانا للموتور - وجود صوت صفير في الزجاج الامامي للسائق بعد سرعة 100 والتوكيل اما كنت بروح صيانة قلت عليها اكتر من 5 مرات في كل مرة كنت بشوف الاخ اللي بيحل المشكلة بيبص ويحط اسبراي تنضيف عالازاز في دقيقة ونص ويقول كله تمام مفيش حاجة واما مرة اصريت ان في حاجة وحاجة كبيرة اوي كمان لان دا مزعج ليا جدا طلع بالعربيه مع حد وجربها وقالي مفيش اي صوت اطمن وطبعا كان فعلا بيطمن البيبي بتاعه رغم اني مكنتش ماسك بزازة ولا اي حاجة ودي نيجي لمشكلة كبيرة ان اللي بيتكلم معاك بيفتكر كتير اوي انه اذكى منك لدرجة العبط رغم انه ميعرفش احياانا كتيرة انه ممكن يكون بيتكلم مع حد اعلى في التفكير من اللي شافهم كلهم في حياته متجمعين
علشان مش اكون سودت الحياة للي الناس اللي سألتني حقول عالحاجات اللي بحبها فيها اكيد
الارتفاع عن الارض وعدم الحك مع اي مطب زي عربيات تانية كتيرة بنشوفها
الثبات الجميل عالسرعات العالية والاتزان بتاعها
الراديو بحبه مش عارف ليه معجب بفكرة انه في الزجاج الخلفي
شكرا للجميع