العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 11-05-2011, 05:38 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اعرف سعر الكوبلن

العفو وانا تحت امرك فى اى حاجه
عندى وجه نظر ان الاستيراد افضل لان القطعة مفكوكة من عربية ومن مكان زى اللى عندك بالمم ده غير مش معنى انه استيراد مستعمل يعنى متهالك لأ الناس بره عندها وعى بإستخدام الاشياء غير ان الطرق عندهم بتساعد على الحفاظ على اجزاء السيارة فأنا رأيى الاستيراد افضل من ناحية الجودة وانا مجرب الجديد زالاستيراد حسيت بالفرق لصالح الاستيراد طبعا ده رأى مش اكتر وزى ماقولت لحضرتك على سعر الكوبلن اللى غيرته قبل من عند الحاج فرج مره 225 ومره210 ومش عارف الفرق ده ليه لكن فى الحالتين انا مافاصلتش معاه ولما سأت فى الوكالة قالولى الجوز بـ300 لكن ماشوفتهمش بعينى ع العموم انت عندك اختيارات كتير
وقول الحمد لله ان الجديد والاستيراد متوفر
وتليفون الحاج فرج 0105639260 ومحمود ابنه 0112397478
اسأل واعرف برضه وزى ماقولت لحضرتك قبل كده لو عندك كوبلن سليم ماتغيروش خليه وغير اللى عايز يتغير بس وماتجيبش حاجه مش محتاجها وبفلوسها اعمل حاجه اهم
ولاحظ ان فى كوبلن اطول من التانى مش فاكر ايهم بالظبط
وبالتوفيق
قديم 16-05-2011, 03:37 PM
waelelgazawey waelelgazawey غير متواجد حالياً

waelelgazawey is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymangalal مشاهدة المشاركة

عندى وجه نظر ان الاستيراد افضل لان القطعة مفكوكة من عربية ومن مكان زى اللى عندك بالمم ده غير مش معنى انه استيراد مستعمل يعنى متهالك لأ الناس بره عندها وعى بإستخدام الاشياء غير ان الطرق عندهم بتساعد على الحفاظ على اجزاء السيارة فأنا رأيى الاستيراد افضل من ناحية الجودة وانا مجرب الجديد زالاستيراد حسيت بالفرق لصالح الاستيراد طبعا ده رأى مش اكتر وزى ماقولت لحضرتك على سعر الكوبلن اللى غيرته قبل من عند الحاج فرج مره 225 ومره210 ومش عارف الفرق ده ليه لكن فى الحالتين انا مافاصلتش معاه ولما سأت فى الوكالة قالولى الجوز بـ300 لكن ماشوفتهمش بعينى ع العموم انت عندك اختيارات كتير
اسأل واعرف برضه وزى ماقولت لحضرتك قبل كده لو عندك كوبلن سليم ماتغيروش خليه وغير اللى عايز يتغير بس وماتجيبش حاجه مش محتاجها وبفلوسها اعمل حاجه اهم
وبالتوفيق
اشكرك جدا يا استاذ ايمن وانا فعلا روحت لبتاع كبالن معرفة واحد صحبي بس دة كان قبل ما اقرا تعليق حضرتك وقالي ان القولة سليمة وان الاكس هو اللي يتغير واخد 140 جنيه تاني يوم الكوبلن كان بيطقطق روحت له تاني قالي انه هيجيب كوبلن جديد استيراد برضه يعني وهيركبه ونشوف الطقطقة دي منين لانه بيستعبط وبيقولي دة من اليمين بالرغم انها بتطقطق من الشمال عموما انا ميعادي معاة يوم السبت باذن الله وربنا يسهل وهشوف هوصل معاه لايه وربنا يقدم اللي فيه الخير لان لو كدة ممكن اخليه ريجعلي الكوبلن بتاعي واحاسبه على الفك والتركيب واشوف الحج فرج
بس انا كان عندي سؤال عايز استفيده من خبرة حضرتك انا عربيتي ايه اكس 1100 سي سي هل العربية دي فيها ميزان لان كذا عفشجي سالني على الميزان وانا مفكتش منها حاجة ولا صاحبها الاصلي اللي انا اشتريت منه فك منها حاجة على الاطلاق لانه مكانش بيركبها اصلا لانه كان على طول مسافر ومش موجود في مصر على الاطلاق
وبالنسبة لموضوع الكوبلن تاني الناحية اليمين هي الاطول من الناحية الشمال انا عرفت المعلومة دي من بتاع الكبالن
واكرر شكري لحضرتك تاني
قديم 16-05-2011, 04:11 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymangalal مشاهدة المشاركة

وبالتوفيق
اشكرك جدا يا استاذ ايمن وانا فعلا روحت لبتاع كبالن معرفة واحد صحبي بس دة كان قبل ما اقرا تعليق حضرتك وقالي ان القولة سليمة وان الاكس هو اللي يتغير واخد 140 جنيه تاني يوم الكوبلن كان بيطقطق روحت له تاني قالي انه هيجيب كوبلن جديد استيراد برضه يعني وهيركبه ونشوف الطقطقة دي منين لانه بيستعبط وبيقولي دة من اليمين بالرغم انها بتطقطق من الشمال عموما انا ميعادي معاة يوم السبت باذن الله وربنا يسهل وهشوف هوصل معاه لايه وربنا يقدم اللي فيه الخير لان لو كدة ممكن اخليه ريجعلي الكوبلن بتاعي واحاسبه على الفك والتركيب واشوف الحج فرج
بس انا كان عندي سؤال عايز استفيده من خبرة حضرتك انا عربيتي ايه اكس 1100 سي سي هل العربية دي فيها ميزان لان كذا عفشجي سالني على الميزان وانا مفكتش منها حاجة ولا صاحبها الاصلي اللي انا اشتريت منه فك منها حاجة على الاطلاق لانه مكانش بيركبها اصلا لانه كان على طول مسافر ومش موجود في مصر على الاطلاق
وبالنسبة لموضوع الكوبلن تاني الناحية اليمين هي الاطول من الناحية الشمال انا عرفت المعلومة دي من بتاع الكبالن
واكرر شكري لحضرتك تاني
قديم 17-05-2011, 12:21 PM
الصورة الرمزية aymangalal6
aymangalal6 aymangalal6 غير متواجد حالياً

aymangalal6 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelelgazawey مشاهدة المشاركة

واكرر شكري لحضرتك تاني
معلش يا عم وائل ماشوفتش مشاركتك غير دلوقتى اعذرتى على التأخير فى الرد
ياسيدى انا لا خبره ولا حاجه بس كل حاجه بتعرضلها بحب دايما اعرضها عليكم عشان كلنا نستفد من تجارب بعض بالنسبة لنقطة الميزانين دى الحقيقة ماعنديش علم بيها ومش عارف ان كانت بميزان ولاحد ولا ميزانين (اعتقد ومجرد تفكير ميزان واحد ) لانى دايما بسمع كلمة كاوتشة ميزان - الميزان- مش عارف ايه.... ميزان
فا لو ميزانين كنا هنسمع بقى ميزان يمين وشمال وكده ..... واسأل اتأكد برضه
وكويس انك اكدت على معلومة الكوبلن اليمين انه اطول من الشمال لان الامور دخلت فى بعضها عندى
وبالتوفيق وقولنا ع الجديد
قديم 29-05-2011, 04:34 PM

استاذ ايمن يا ريت نتواصل مع بعض عن طريق الايميل واهو نستفيد من بعض شوية ونعمل موضوعات تفيد الناس برضه
دة ايميلي waelelgazawey@hotmail.com

الكلمات الدليلية
اسعار قطع غيار, ستروين, كوبلن