العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 02-03-2012, 06:00 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اورال.... هل له توكيل فى مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدقابل مشاهدة المشاركة

الاورال الموجود فى مصر كله طالع خردة من الجيش وموجود منه قطع غيار جديدة اصلى ومستعملة استيراد ومن الجيش وفيه ناس بتوفق له قطع غيار من السيارات يعنى البساتم بيستعملوا بتاع البيجو 504 والدينامو بتاع 128 وطبعا الكارونة بتاعتة لاتستهلك ابدا الا اذا كان يستخدم كسيارة نصف نقل مثال موتوسيكلات نقل اللحوم اللى ظهر مع محمد سعد فى فيلم بوحة . ولكم تحياتى
يا اخى الف شكر لك بصراحة الموتسيكل دة انا بعتبرة اسطورة وبلد زى مصر كنت متوقع انه يكون له شعبية كبيره دة موتسيكل جبار للمرح والشغل والجيش وكل حاجة انا نفسى القى واحد يكون بحاله جيدة وممكن بعد كدة اظبط فية بس بالذات الحلو فى الاورال هو المكينة بتاعتة واللى موجود بعربة جانبية ام لا
معلش اتقل عليك متعرفش ممكن القية فين وحاجاتة لانى عاشق للموتسيكل دة ياريت لو تعرف تدلنى انا عايزة مزاج
قديم 02-03-2012, 06:31 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

كان نفسي اخدم...
ده رابط لموديلات ماركه الاورال
http://www.totalmotorcycle.com/motor.../2012-ural.htm
وده رابط لمعرض موتسيكلات وممكن تساله او توصيه لان عنده موتسيكل بثلاث عجلات فممكن يجيب الاورال ..........وربنا يوفقك ...
http://www.elkhalilbike.com/

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 03-03-2012, 08:49 PM
الصورة الرمزية محمدقابل
محمدقابل محمدقابل غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب مصرى متزوج اعمل مربى دواجن
التخصص العملى: صاحب مزرعة دواجن
هواياتي: القرأة والرياضة وركوب الدراجات النارية وصيد الاسماك

محمدقابل is a splendid one to beholdمحمدقابل is a splendid one to beholdمحمدقابل is a splendid one to beholdمحمدقابل is a splendid one to beholdمحمدقابل is a splendid one to beholdمحمدقابل is a splendid one to behold
Smile رد: اورال.... هل له توكيل فى مصر

اولا هو فيه منه موديلان اولا مقاس 18 بوصة للكاوتش ومقاس 19 بوصة وده اللى بيركب عليه عربة خارجية وكمان فيه منه نوعين بنفس الشكل اولهما روسى والثانى اوكرانى وطبعا الروسى افضل ومعمر جدا جدا جدا يس مش معمر القذافى . وفيه بجوارك فى ميت عقبة اشهر ميكانيكى موتوسيكلات اورال فى مصر واسمه الاسطى بلية . بالمناسبة انا كان معايا واحد من 13 سنة وبعته بس هو غالى مش رخيص يعنى مش زى الصينى وبرضه لو حبيت موتوسيكل كلاسيكى مالوش حل كمان هو الموتوسيكل BSA بتاع الكونستابل بتاع زمان وهو انجليزى
قديم 05-03-2012, 03:12 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدقابل مشاهدة المشاركة

اولا هو فيه منه موديلان اولا مقاس 18 بوصة للكاوتش ومقاس 19 بوصة وده اللى بيركب عليه عربة خارجية وكمان فيه منه نوعين بنفس الشكل اولهما روسى والثانى اوكرانى وطبعا الروسى افضل ومعمر جدا جدا جدا يس مش معمر القذافى . وفيه بجوارك فى ميت عقبة اشهر ميكانيكى موتوسيكلات اورال فى مصر واسمه الاسطى بلية . بالمناسبة انا كان معايا واحد من 13 سنة وبعته بس هو غالى مش رخيص يعنى مش زى الصينى وبرضه لو حبيت موتوسيكل كلاسيكى مالوش حل كمان هو الموتوسيكل BSA بتاع الكونستابل بتاع زمان وهو انجليزى
شكرا جزيلا للمعلومات لكن لو تقدر توصف ليا مكان الميكانيكى بتاعة وياريت لو تعرف مكان اللى بيتكهن فية اورال الجيش سؤال هو الاورال اللى عندك كان على جنزير ولاه عمود كردان انا شفت صوره غريبة اورال مش بعربة جانبية لكن كأنى لمحت عمود كردان طالع من المكنة للعجل الخلفى!
حضرتك بتقولى غالى يعنى فى حدود كم نطاق سعره تقريبا انا شفت اعلان من ثلاث سنين لقيت سعر جنونى اورال من 1972 مطلوب فية 10000 جينة على احد المواقع وكان من غير عربة جانبية علشان كدة معلش لو تقدر تفدنى ابقى شاكر جدا ودمت بود
قديم 10-03-2012, 08:47 PM
الصورة الرمزية Jack Box
Jack Box Jack Box غير متواجد حالياً

Jack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant future

الاورال دي عربيه كفاءه تهد عماره انا كنت راكبها في الجيش