العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 17-04-2012, 12:51 PM
tofy tofy غير متواجد حالياً

tofy is on a distinguished road
عاجل عاوز اخد رايكم فى عقد عمل للسعودية

انا محاسب خريج عام 2010 اعمل الان فى شركة استيراد وتجارة براتب 1200 جنية بعد الزيادة لان كان الراتب 900

جالى عقد عمل فى مجموعة مستوصفات بالسعودية وخاصة فى مدينة أبها براتب 1800 ريال والانتقالات والسكن وتذاكر الطيران على الشركة تنصحونى اعمل اية
بصراحة انا مقتنع كتير وخاصة انى لسة خريج جديد ومش عندى خلفية فى محاسبة المستشفيات فقلت منها خبرة ومنها تجربة جديدة وكمان اللى مشجعنى ان التأشيرة محاسب ....... مستنى الرد يا أخوانى
قديم 17-04-2012, 01:31 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز اخد رايكم فى عقد عمل للسعودية

ربنا يوفقك لما فيه الخير لك
قديم 17-04-2012, 02:03 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

شوف أولا الي إنتا عامله دا شيئ (وأنا آسف فعلا) غير ذكي إطلاقا.
ياعني إنتا بتستشير ناس ماشوفتهاش ولا شافتك في شيء لا يمت ليهم إطلاقا بأي صلة وكمان يا سيدي الفاضل دا باب رزق قد يكون بالنسبالك محتاج تفكير لاكن بالنسبة لناس تانية هوا طوق النجاة والي بيحسد بيبقى مش قصده يحسد دا بس بيتمنى لنفسه مالا يملك بدون التسبيق بالمششيئة أو البسملة والعياذ بالله من الشيطان الرجيم.
ياريت تلغي الموضوع وفكر مع نفسك في هوادة.
عموما أبها منطقة جميلة وجوها مناسب قوي غير بقيت الجو الصحراوي وأنا كنت في السعدية زمان وأنا صغير وكنا بنروح أبها دي كدة للسياحة من كتر النار الي كنا عايشين فيها.
بالتوفيق إنشاء الله.

قديم 17-04-2012, 02:18 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

بص انا هديك راى لو كنت مكانك وبامانة بس معلش هطول عليك شوية عشان كان عندى نفس الموضوع
بص دا يتحدد على اساسيات كتير واسئلة معينة
1-انت اكبر اخواتك
2- والدك والدتك عايشين
3-اية اعتماد العيلة عليك انت بتمثل اية فى الاعتماد بمعنى انت اللى معتمدين عليك كابن اكبر مثلا
4- واخيرا عندك اخوات شباب مش صغيرين غيرك
بص يا صاحبى اولا 1200 الوقتى محدش لاقيها فى البلد دى انا عارف فرق الفلوس هناك وهنا بس لو والدك متوفى الله يبعد عنك اى سوء ووالدك عايشة يبقى انسى السفر طب لو ليك اخ اكبر يبقى سافر طب لو اخوك الاكبر غير معتمد علية وانت اللى معتمدين عليك يبقى انسى السفر طب لو اخواتك بنات بس يبقى متسافرش طب لو انت وحيد يبقى بلاش تسافر طب لو ابوك وامك عايشين وانت شايف انى هما لايفرق معهم انك تكون مش موجود بمعنى معتمدين على نفسهم فى كافة شئ يبقى سافر لانى هما مش محتاجينك الوقتى حاليا حاجات كتير جاوبنى الاول على الاربع اسالة دول وانا هديك راى وفى النهاية انت الادرى بظروفك اشرحلى نبذة عنها الاول
قديم 17-04-2012, 02:32 PM
epnmasr epnmasr غير متواجد حالياً

epnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond reputeepnmasr has a reputation beyond repute

بصرف النظر عن أي إعتبارات هي تعتبر بدايه جيده مدام الانتقالات والسكن وتذاكر الطيران عليهم موفق إن شاء الله ولكن لازم صلاة الإستخاره ولن تندم على أي قرار بعد صلاة الإستخاره