العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 31-08-2012, 01:10 AM
ahmedshouk ahmedshouk غير متواجد حالياً

ahmedshouk has a spectacular aura aboutahmedshouk has a spectacular aura about
Smile سؤال للمتخصصين فى السيراتو؟ هل من مجيب

انا اشتريت سيراتو مانيوال خليجى مستعمله
فيها ايرباج واحده للسواق ومفهاش abs وفى اخ كريم شككنى فى نفسى وبيقول ان الخليجى بينزل كله بى abs
فهل ممكن يكون كان فى السياره واتشال منها؟؟؟؟ والا همه بيخيروك بين الايرباج للسواق و ال abs
او ممكن يكون مش شغال؟؟؟؟ العربيه معايا بقالها سنه انا مشفتش اى اخطأ فى الفرامل بس لحد الان مشيكتش على الفرامل نهائى اعرف ازاى اذا كان العربيه دى كان فيها abs او مفهاش ازاى هل يوجد طريقه لمعرفة ذالك خصوصا انه بيتباع ب 2000 فى الحرفيين فممكن يكون اتشال منها والا ايه؟ النظام؟؟؟ ارجوا الافاده من الخبراء
قديم 31-08-2012, 10:24 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال للمتخصصين فى السيراتو؟ هل من مجيب

هيا فعلا حاجة غريبة !!
انا اللي اعرفه ان الخليجي بينزل بالاي بي اس !!
وعموما فرامل السيراتو اصلا قوية جدا حتى من غير اي بي اس
وممكن تعرف اذا كانت فراملها اي بي اس ولا لا عن طريق انك تكون على سرعة 70 مثلا وتفرمل جامد لو سمعت صوت صرخة الكاوتش تبق الفارمل مش اي بي اس
انما لو مسمعتش صوت الكاوتش تبق الفرامل اي بي اس

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 31-08-2012, 02:10 PM
hisham853 hisham853 غير متواجد حالياً

hisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud of

اول فئة في السيراتو الخليجي lx بتنزل باير باج واحده للسائق و بدون ايه بي اس عادي يعني مش حد شاله ولا حاجة متقلقش يا باشا العربيه دي معايا و من غير ايه بي اس
و متهيا لي و العربيه و حضرتك بتفتح الكونتاك لو فيها ايه بي اس هتلاقي لمبه ABS بتنور في التابلوه لو مفيش لمبه في التابلوه يبقي العربيه مش فيها

My Dream
قديم 31-08-2012, 03:20 PM
ahmedshouk ahmedshouk غير متواجد حالياً

ahmedshouk has a spectacular aura aboutahmedshouk has a spectacular aura about

[QUOTE=hisham853;749754]اول فئة في السيراتو الخليجي lx بتنزل باير باج واحده للسائق و بدون ايه بي اس عادي يعني مش حد شاله ولا حاجة متقلقش يا باشا العربيه دي معايا و من غير ايه بي اس
و متهيا لي و العربيه و حضرتك بتفتح الكونتاك لو فيها ايه بي اس هتلاقي لمبه ABS بتنور في التابلوه لو مفيش لمبه في التابلوه يبقي العربيه مش فيها[/QUOT

متشكر جدا انا بردوا قرأى عن اللمبه الى فى التبلوه فى الكتالوج بس حبيت اتأكد الراجل شككنى فى نفسى مشكور على المرور وربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها بالمناسبه انا المفروض اغير سير مجموعه ومجموعة بلى متعرفش مجموعة البلى بكام ؟ وبتتغير كل قد ايه ؟