العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > ملاكى اسكندرية

ملاكى اسكندرية قسم خاص برابطه اعضاء مصر موتورز بالاسكندرية

قديم 31-10-2012, 01:32 PM
الصورة الرمزية mOuStaFa_ERTU
mOuStaFa_ERTU mOuStaFa_ERTU غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية
هواياتي: قيادة السيارات والبلياردو

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لماذا انتخبو شفيق ؟؟؟؟

يا جماعة ملوش لازم الكلام ده دلوقتى
محمد مرسى هو رئيس مصر ل 4 سنوات وبعيدن ربنا يسهل فى الانتخابات اللى جايى وانا واحد من الناس كنت هكتب رد على الموضوع بس حسبتها كده وقولت بلاش احسن

بس الناس اللى فرحانين اوى بالمطار احب اقولهم والحمد لله المطار بتاعنا سيئ للغاية ومفيهوش اى حوار غير صالة 3 اللى هيا لل VIP مش لبقيت الشعب
ثم لو على موضوع انه بنى المطار
فالاولى ننتخب عثمان احمد عثمان واظن ان الراجل ده بانى مصر كلها
وشكرا

:joy 23:
قديم 08-11-2012, 10:56 PM
الصورة الرمزية Mohamedkhalilibrahim
Mohamedkhalilibrahim Mohamedkhalilibrahim غير متواجد حالياً

Mohamedkhalilibrahim will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mOuStaFa_ERTU مشاهدة المشاركة

يا جماعة ملوش لازم الكلام ده دلوقتى
محمد مرسى هو رئيس مصر ل 4 سنوات وبعيدن ربنا يسهل فى الانتخابات اللى جايى وانا واحد من الناس كنت هكتب رد على الموضوع بس حسبتها كده وقولت بلاش احسن

بس الناس اللى فرحانين اوى بالمطار احب اقولهم والحمد لله المطار بتاعنا سيئ للغاية ومفيهوش اى حوار غير صالة 3 اللى هيا لل VIP مش لبقيت الشعب
ثم لو على موضوع انه بنى المطار
فالاولى ننتخب عثمان احمد عثمان واظن ان الراجل ده بانى مصر كلها
وشكرا
اولا الاخ بتاع شفيق بقوله ابعت هاته من الامارات عشان تشوف الاول هو يستحق تنتخبه ولا لا .. يا راجل ده طفش .. اسف هرب فى الفجر هو واسرته بعد اقل من اسبوع من ظهور النتائج .. مش عارف لسه فيه ناس بتروج للفاسدين الله يهديكم .. انا استطيع ان التفهم ان البعض انتخبه عن قناعة للاسباب الى انت ذكرتها لكن بعد ظهور الفساد الذى قام به يجب ان نندم على اختياره .. مش عارف اقول ايه ... مفيش فايده
قديم 09-11-2012, 01:49 AM
journalistamr journalistamr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: journalist
هواياتي: reading & writing

journalistamr will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamedkhalilibrahim مشاهدة المشاركة

اولا الاخ بتاع شفيق بقوله ابعت هاته من الامارات عشان تشوف الاول هو يستحق تنتخبه ولا لا .. يا راجل ده طفش .. اسف هرب فى الفجر هو واسرته بعد اقل من اسبوع من ظهور النتائج .. مش عارف لسه فيه ناس بتروج للفاسدين الله يهديكم .. انا استطيع ان التفهم ان البعض انتخبه عن قناعة للاسباب الى انت ذكرتها لكن بعد ظهور الفساد الذى قام به يجب ان نندم على اختياره .. مش عارف اقول ايه ... مفيش فايده
بعد ظهور الفساد يجب ان نندم على اختياره ! على اساس انه نجح مثلا ؟؟
طيب و بعد ظهور الفساد من الاخوان و مرسى اللى نجح ، ليه مش بنندم على اختيارنا ؟ ولا احنا بنندم على اللى كان فى الماضى و بنسيب اللى فى الحاضر ؟
قديم 09-11-2012, 02:00 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed maarouf مشاهدة المشاركة

دي مشاركه قديمه انا حعيدها بس عشان افتتح الموضوع
الرد الصريح نيابه عن مؤيدي الفريق احمد شفيق

احبائي انا الضحية الوحيده اللي ممكن يتكلم او يدافع عن نفسه ...
اتركوني الاول اشرحلكم شخصية مؤيدي شفيق (وهنا انا بتكلم عن المؤيد مش اللي انتخبه وخلاص)
اولا اغلب مؤيدي شفيق ناس بتفكر اكثر ما بتتكلم مع الاخرين
يعني لما الموجه تبقى رايحه كلها لاتجاه وتلاقي شخص مضاد للتيار السائد ومقتنع براي مخالف لازم تعرف انه فكر وقرر وليه وجهة نظر على خلاف الموضات الجديده زي موضة حازمون لمتدينين او موضة حمدين للشباب وموضه ابو الفتوح للوسطيين والمنشقين عن الاخوان (مع احترامي للجميع)
ثانيا وده الاهم ... اصناف الناس دي وبتفكر في ايه ؟؟

1- رجال اعمال واصحاب شركات ومحلات وحرفيين (يعني اصحاب اعمال حره).. ودول يعشقو الاستقرار لدوام مصالحهم ورؤيتهم ان العهد السابق افضل الفترات اقتصاديا لاتصافها بالاستقرار .. ملاحظه هامه لا يجوز ان نطلق على هؤلاء منتفعين لان اغلبيتهم شرفاء اختارو العمل الخاص بالتدرج بعيدا عن القطاع الحكومي الملئ بالفساد وطبعا دول بيعشقو العسكر لانهم رمز الامان

2- اشخاص قريبين من بعض التيارات الاسلاميه ولهم تجارب سيئه معهم .. ودول عندهم فوبيا الاسلاميين ازاااي؟؟؟
يعني راجل بسيط كان معتقد ان اي حد من الاخوان او السلفيين هو ملاك لا ينطق عن الهوى وفجأه صدم فيه في موقف معين ينافي الصوره الورديه فقرر ان الناس دي منافقه (تعميم مرفوض لكن الجميع يستخدمه).. ويضم اليهم المرعبوبين على الدوله المدنيه وده موضوع كبير يستحق الشرح بالتفصيل ..

3- عائلات واقارب العسكريين او اقارب موظفي الطيران المدني .. العسكريين دا ولاء عقدي بالنسبه ليهم ان العسكري رجل شريف ويحترم كلمته ولا يخون وطنه ..
اما موظفو المطار فعلى خلاف ما يشيعه عصام سلطان وشلته فعن معرفه شخصيه موظفو المطارات والطيارين فخورين بما فعله شفيق ويتباهون بين اقرانهم من الطيارين العرب بما وصلت اليه المطارات من تقدم عمراني وتكنلوجي ...

4- كارهي الزخم الثوري ... دا الجزء الاعظم من حزب الكنبه كرهو بقية المرشحين من تصريحاتهم الثوريه في المليونيات وهجومهم الشديد على الجيش متناسين عشق المصريين -خاصة كبار السن - للجيش وقادة الجيش ودول بيعتبرو ان اللي يشتم عسكري او قائد في الجيش هو خائن وعميل ..

5 -محبي الكاريزما دي اهيف فئه ولكن لها احترامها ايضا .. الناس اللي شايفه فيه كرايزما وكراكتر الرئيس وانه رجل راقي سليل عائله عريقه ومظهر انيق ..

6- طبعا لا نتناسى او نتاجهل جزء لا بئس به معترض على الثوره من الاساس وشايفها مخطط صهيوني وان الاخوان تعاونو مع حماس في اقتحام السجون وقتل الثوار و ...وكلام من ده ( نحترمهم برضه لاننا لا نعلم كل الحقائق حتى الان )

7- الاقباط والصوفيون يشتركو حسب التصنيفات السابقة اضافة الى خوفهم من الاسلاموفوبيا ..(محقين بعد التصيحات الاخيره)
الصفه المشتركه التى يراها كل اولئك في الفريق انه شخص محترم لم تثبت عليه جريمه واحده في حين ان اغلب زملاءه من الوزراء في السجون بتهم متعدده .. وانه رجل ناجح في عمله وصريح وغير متلون
والاهم من كل ذلك صدقة وتلقائيته (ودي اللي بتخلى منافسيه يستغلو تصريحات قاتله ليست في مصلحته لتشويه سمعته )
انا اقتنعت خلاص بالكلام دا و قررت ارشخ شفيق

اووووووووووف انا اسف
نسيت ان الانتخابات خلصت و ان شفشق هرب لانه طلع حرامي و بيستغل سلطات وظيفته لاغراض شخصية و وسايط و عمولات و نهب و سرقة و على عينك يا تاجر و من كل لون يا باتيسطة

سوري نسيت خالص انه لسة هربان في دبي بيخلص العمرة بتاعته بقالة 6 اشهر
و نسيت انه مطلوب في المطار و عليه ضبط و احضار و عنده بتاع 13 قضية في المحاكم و 30 بلاغ عند النائب العام
قديم 09-11-2012, 02:05 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

الاخ اللي بيقول ان شفيق دكر
قوله ما الحيوانات فيها دكره و نتي

العبرة في مين الراجل و مين المرة اللي يهرب و يسيب البلد و هو عليه قواضي و ليه محبينه و اداهم كلهم البمبة و خلع

الكلمات الدليلية
الفلول, الفريق