العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO

شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO دايو - شيفرولية الكورية daewoo يشمل سيارات دايو وشيفروليه المصنعة في كوريا ( لانوس - نوبيرا - أفيو - أوبترا......إلخ)

قديم 11-04-2013, 02:31 PM
lolyta lolyta غير متواجد حالياً

lolyta will become famous soon enoughlolyta will become famous soon enough
افتراضي رد: لكل ملاك افيو 2013

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل احمد السيد مشاهدة المشاركة

الكلام دة مظبوط 100 % ولكن اعتقد ان الافيو عالية عن الارض شوية عن الانوس
ودى مريحانى اوى فى المطبات الجميلة اللى على كل شكل ولون والله انا بركب العربية ومعايا المدام واربع اولاد منهم 3 ماشاء الله وبكون ماشى واعدى من المطبات عادى جدا ويكون اى عربية جنبى تاخد المطب بجنب العربية علشان المطب ما يحكش فى نص العربية
عموما شاورى نفسك كتير لحد ما تكونى متاكدة من اختيارك للعربية بنسبة 100%
لو 99% متجبيهاش علشان متكونيش قلقانة بعد كدة
عموما العربيات عبارة عن شوية حديد مترتبة ومتربطة بطريقة معينة والطرق العظيمة بتاعتنا ما بتخليش حاجة تعيش ابدا لازم ايد الواحد تكون فى العربية ويعتنى بيها من اول ما يشتريها
تحياتى
ميرسي جداااااااا على نصيحة حضرتك
قديم 11-04-2013, 02:49 PM
الصورة الرمزية وائل احمد السيد
وائل احمد السيد وائل احمد السيد غير متواجد حالياً
من انا؟: أب
التخصص العملى: موظف بنك القاهرة
هواياتي: السفر والرحلات

وائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lolyta مشاهدة المشاركة

ميرسي جداااااااا على نصيحة حضرتك
لاشكر على واجب
نسيت اقولك ان عربيتى افيو ومريحانى جدا وكمان توكيلها فى العبور مش بعيد عن بيتى وكمان لى اصدقاء معرفة فى التوكيل لما بيحصل اى شى فى العربية بكلمهم وهما بيتصرفو فى الحال
طبعا دة بفلوس اى حاجة بفلوس بس بكون مطمن
طبعا مع كل عربية فية جدول الصيانة الخاصة بالعربية مهم اوى انك تقرئية كويس لان علشان تعرفى امتى تروحى لتربيط العفشة او لتغيير الزيت او للحاجات التقيلة اللى هى بعد 30000 كيلو من تغيير سيور والزيوت
عموما انا طولت اوى ولكن نصيحتى ليكى وبكررها متشتريش حاجة انتى مش راضية عنها
لازم العربية تكونى راضية عنها بنسبة 100% العربيات كتير اوى وكل سنة العربيات بتكتر واعتقد ان قريبا مصر ستخفض او تمنع الضرائب عن السيارات الاوربية اجبارى فدة هيسهل دخول عربيات احسن قيمة من الموجود دلوقتى // على فكرة الصينى ابعدى عنة نهائى دة كارثة ودة رأيى الخاص فممكن تجدى حد يشكر فى الصينى
لو استقريتى على الافيو انا ممكن اعمل معاكى واجب حلو اوى طبعا بعد ما تسألى على العربية فى اى معرض والتفاصيل لما تستقرى على الافيو او اى شيفورلية
تحياتى

التعديل الأخير تم بواسطة وائل احمد السيد ; 11-04-2013 الساعة 03:02 PM
قديم 11-04-2013, 02:51 PM
dr_adelnegm dr_adelnegm غير متواجد حالياً

dr_adelnegm will become famous soon enough

انا لسه شاريها افيو 2013 زيرو من شهر ونصف والله العربية جميلة جدا
لو انت عاوزة اتوماتيك تبقيعلي قد قلوسك هاتي افيو اتوماتيك لكن لو مانيوال هاتي لانوس لانهم زي بعض
علي فكرة العربية مش زي ما الناس كانت مخوفاني منها
الموضوع كله مرتبط بيكي سواقتك انت هاديةولا مستعجلةوالطرق والمطبات
ومن الاخر كل العربيات ال في مصر بتتبهدل و هتتبهدل

انا كنت لسهفي اول اسبوع شاريها وطالع من البنزينة جه واحد سايق نص نقل حمار طاير في الشارع لقي رصيف ام راجع مارش عليا ومطبق الرفرف الخلفي والفانوس الخلفي وكنت عاوز اولع فيه دا بحافظ عليها بس الموضوع مش بيعتمد كله عليك لا دا 90 بالمائة من ال حواليك احذري النقل والميني باص وال متوسيكلات لعنة

انا اضايقت جدا من حال البلد وليه العشواقية دي تكاتك في كل حتة ناس ماشية مخالفة وبتكسر عليك ولا الناس البجحة ال في الشارع تكلكس ليهم ولا هما هنا

انا من راي لو انت من المحافظات الواسعة هاتي جديد وكل العربيات زي بعض
دا حديد مرمي في الشارع او جراج مش موبيل هتخديه معاك في شقتك

اما لو انتي في المحروسة نصيحة هاتي مستعمل لان كدة كدة الزيرو هتبقي مستعملة وهتتخبط علشان مش تزعلي عليها اوي لكن المستعمل مش هتزعلي عليه زي الزيرو
وكمان الشوارع المحترمة والناس المؤدبة ال ماشية وسواقيين التكاتك والميكروباص والميني باص والمتوسيكلات مشهيسيبوا الزيرو في حاله هيخلوهالك في اقل من سنة كانها مستعملة من سنوات وبكرة تشوفي وتقولي
انا كنت بقول اجيب زيرو واريح دماغي من المستعمل والله وجعت دماغي اكترجراج
واروح الاقيها متجرحة اصل واحد حمار فتح باب عربيته عليها اوي
قرف الشارع وعدم الصبر عن الناس كله بيعفرت الفرامل مع البنزين

انت ليكي حرية الاختيار
من الاخر ة
ساكنة في حتة هادية وواسعة ومكان شغل في حتة محترمة وواسعة وشوارع كويثة يبقي زيرو وريح دماغك حتة زحمة وشوارعمش كويثة ريح دماغك وهات مستعمل
وشكرا
قديم 11-04-2013, 03:02 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل احمد السيد مشاهدة المشاركة

لاشكر على واجب
نسيت اقولك ان عربيتى افيو ومريحانى جدا وكمان توكيلها فى العبور مش بعيد عن بيتى وكمان لى اصدقاء معرفة فى التوكيل لما بيحصل اى شى فى العربية بكلمهم وهما بيتصرفو فى الحال
طبعا دة بفلوس اى حاجة بفلوس بس بكون مطمن
طبعا مع كل عربية فية جدول الصيانة الخاصة بالعربية مهم اوى انك تقرئية كويس لان علشان تعرفى امتى تروحى لتربيط العفشة او لتغيير الزيت او للحاجات التقيلة اللى هى بعد 30000 كيلو من تغيير سيور والزيوت
عموما انا طولت اوى ولكن نصيحتى ليكى وبكررها متشتريش حاجة انتى مش راضية عنها
لازم العربية تكونى راضية عنها بنسبة 100% العربيات كتير اوى وكل سنة العربيات بتكتر واعتقد ان قريبا مصر ستخفض او تمنع الضرائب عن السيارات الاوربية اجبارى فدة هيسهل دخول عربيات احسن قيمة من الموجود دلوقتى // على فكرة الصينى ابعدى عنة نهائى دة كارثة ودة رأيى الخاص فممكن تجدى حد يشكر فى الصينى
تحياتى
شكرا بجد على راي حضرتك
قديم 11-04-2013, 03:12 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_adelnegm مشاهدة المشاركة

انا لسه شاريها افيو 2013 زيرو من شهر ونصف والله العربية جميلة جدا
لو انت عاوزة اتوماتيك تبقيعلي قد قلوسك هاتي افيو اتوماتيك لكن لو مانيوال هاتي لانوس لانهم زي بعض
علي فكرة العربية مش زي ما الناس كانت مخوفاني منها
الموضوع كله مرتبط بيكي سواقتك انت هاديةولا مستعجلةوالطرق والمطبات
ومن الاخر كل العربيات ال في مصر بتتبهدل و هتتبهدل

انا كنت لسهفي اول اسبوع شاريها وطالع من البنزينة جه واحد سايق نص نقل حمار طاير في الشارع لقي رصيف ام راجع مارش عليا ومطبق الرفرف الخلفي والفانوس الخلفي وكنت عاوز اولع فيه دا بحافظ عليها بس الموضوع مش بيعتمد كله عليك لا دا 90 بالمائة من ال حواليك احذري النقل والميني باص وال متوسيكلات لعنة

انا اضايقت جدا من حال البلد وليه العشواقية دي تكاتك في كل حتة ناس ماشية مخالفة وبتكسر عليك ولا الناس البجحة ال في الشارع تكلكس ليهم ولا هما هنا

انا من راي لو انت من المحافظات الواسعة هاتي جديد وكل العربيات زي بعض
دا حديد مرمي في الشارع او جراج مش موبيل هتخديه معاك في شقتك

اما لو انتي في المحروسة نصيحة هاتي مستعمل لان كدة كدة الزيرو هتبقي مستعملة وهتتخبط علشان مش تزعلي عليها اوي لكن المستعمل مش هتزعلي عليه زي الزيرو
وكمان الشوارع المحترمة والناس المؤدبة ال ماشية وسواقيين التكاتك والميكروباص والميني باص والمتوسيكلات مشهيسيبوا الزيرو في حاله هيخلوهالك في اقل من سنة كانها مستعملة من سنوات وبكرة تشوفي وتقولي
انا كنت بقول اجيب زيرو واريح دماغي من المستعمل والله وجعت دماغي اكترجراج
واروح الاقيها متجرحة اصل واحد حمار فتح باب عربيته عليها اوي
قرف الشارع وعدم الصبر عن الناس كله بيعفرت الفرامل مع البنزين

انت ليكي حرية الاختيار
من الاخر ة
ساكنة في حتة هادية وواسعة ومكان شغل في حتة محترمة وواسعة وشوارع كويثة يبقي زيرو وريح دماغك حتة زحمة وشوارعمش كويثة ريح دماغك وهات مستعمل
وشكرا
ميرسي جدا بس مشكلة المستعمل انو مش مضمون وانا مش حمل تصليحات واعطال