العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 12-09-2009, 01:59 PM
medo2_0 medo2_0 غير متواجد حالياً

medo2_0 will become famous soon enoughmedo2_0 will become famous soon enough
افتراضي رد: استفسار بخصوص سكودا فابيا 2002

شكرا لحضرتك على الافاده .
بص انا هقولك على حاجه حقيقيه 100*100 وهى انى عمرى ما اشتريت حاجه فى حياتى وبعتها غير لما خسرت فيها
فا انا مش هفكر فى الحسبه دى غير لما افكر ابيع وبيني وبينك انا مش ناوى ابيع دلوقتى خالص ويعالم بعد فتره من الزمن سعر العربيات يقل غصب واقتدار وهخسر برضوا فيها .
المهم انا بقول ان التكييف دلوقتى مش مهم لسبب واحد وهو ان احنا هندخل على الشتاء والميزانيه حالياً مش هتكفى عشان انا عاوز اظبط اكسسوارات للعربيه .فالتكييفان شاء الله على دخول الصيف الجاى لانى مش هحتاجه حالياً
اما بخصوص الباور فده لراحة بالى وانا من النوع اللى بحب الراحه ومش عاوز العب مارعه وانا سايق ptmnlo123per184
عشان كده مضطر اركب الباور مهما كلف

انا هتصل بالمركزين واشوف مين اللى كلامه منطقى فيهم وهاروحله ان شاء الله حتى لو اضطريت اروح مركز الاقصى المهم الجوده طبعا وزى ما حضرتك قولت ان اى خطأ فيه خطر .
شكراً لحضرتك واسف لازعاجك
وصراحتاً المنتدى ده كنت اتمنى انى اجده من زمان واهو الحمدلله لقيته .
قديم 12-09-2009, 02:16 PM
chingy chingy غير متواجد حالياً

chingy has a spectacular aura aboutchingy has a spectacular aura aboutchingy has a spectacular aura about
افتراضي رد: استفسار بخصوص سكودا فابيا 2002

بص يا ياباشا زي ماقال ابو نورا بالظبط تقريبا التكييف حيكلف 3000 وشوية فكة والبور حيدخل في 1700 تقريبا اوزيد حاجة بسيطة بتركييبه وانت في الاول وفي الاخر بتصرف لنفسك مش لحد تاني لدماغك انت فشوف انت ايه اولوياتك وابدأ بيها الاول وحاول متحسبهاش كتير في الاول وفي اليبع والكلام دا من دلوقتي لانك بتظبط مزاجك انت فالمزاج برده بفلوس وياما ناس بتصرف ب20 الف و30و40 الف تظبيطات في العربية ولما بتبيع مش لازم بتجيب تمنها فتوكل علي الله وشوف واحد معتمد في الاسكودا ويعملك البور وهي مش قضية يعني حتجيب حاجتها استعمال اسكترا بور وطرمبة والخراطيم وحاجتها كلها وحيركبهالك وممكن لو انت من اسكندرية تروح لهريسة بتاع الفولكس في محطة الرمل ودا مركز جامد جدا شغال في الفولكس وبشوف عربيات سكودا اوكتافيا كتير بتيجي عنده وربنا يقدم اللي فيه الخير

الكلمات الدليلية
سكودا, فابيا