العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سلامتك على الطريق

سلامتك على الطريق خاص بالسلامة المرورية ووسائل الامان ونظم حماية البيئة

قديم 27-08-2012, 02:21 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مطب جرين بلازا .......... العربيات بتطير

كنا بنجيب زيت عربيات محروق وندلقه على المطب علشان العربيات تطير من على المطب ومايحسوش بيه
قديم 27-08-2012, 04:44 PM
الصورة الرمزية borio1704
borio1704 borio1704 غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات، أحب اليابانية، الكورية، ولا أفضل الأوروبية
التخصص العملى: استشاري نظم جودة
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

borio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond repute

الحمدلله طلعنا جيران

أنا كنت من سكان مدينة آسيد قبل ما اتجوز وحاليا ساكن في شارع النصر اللي قدام جرين بلازا

قوللي إمتى ناوي تعمل الموضوع ده وإن شاء الله أساعدك، ولا حضرتك عايز تاخد الثواب لوحدك

...
قديم 27-08-2012, 05:04 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

من اللى قريته ياباشمهندس أحمد إن فى أعضاء كتير عاوزين يساعدوا فى الموضوع ده
فأنا بأقترح إننا نيجى معاك الفجر وقت ما هاتدهن ونساعد فى غلق الطريق وتحويل مسار السيارات الى حارة واحدة وندهن الأخرى ولما تجف نحول المسار للحارة التى جفت وندهن الأخرى ولما يكون عددنا 4 أو 5 ها نقدر ننجز بسرعه ، بس قلنا الميعاد إمتى

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية
قديم 27-08-2012, 06:09 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

والله يا احمد بيه انت كتر الف خيرك وباذن الله ربنا حيجزيك خير علي الخير اللي انت ناوي تعملة في الناس

انا شغال جنبك علي فكرة في شركة يونيليفر واول ما المطب دا اتعمل انا لبستة فعلا بس الحمد لله اللوجان اكمنها عاليه ما حسيتش بيه اوي

اما عن موضوع البوية انا متهيالي حيبقي صعب شوية اي كان نوع البوية اللي انت حتجيبها انها تثبت علي الاسفلت وخصوصا الضغط علي المنطقة دي كبير

ومتهيالي اليافطة حل افضل وتكلفتها حتبقي اقل ومش لازم تكون يافطة حديد انت ممكن تعمل العامود حديد واليافطة فيليكس وبلون فاتح عشان الناس تشوفها

ومرة تانيه كتر الف خيرك ولو عايز مني اي مساعده او حتي نشير التكلفة انا تحت امرك
جزاك الله خيرا يا استاذ عكرمة
فعلا انا فكرت فى اليافطة بس معرفش اعملها و ان الصراحة اولريدى جبت اللاكيه جالون و روله وسط و عندى ثينر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr elsisi 1 مشاهدة المشاركة

طيب حقولك علي حاجة تانية
هات 1ك لاكية سايبس لميع +1لتر بنزين 90 علشان خفييف+رولة زيت كبيرة
الكلام دة كلة حسبة 30ج
علي فكرة خلي البوية خفيفة جداااا علشان تجف بسرعة
وهات حاجة واسعة شوية علشان الرولة تدخل فيها وتخلص بسرعة بدل ما تبات في الشارع
وقولي اية رايك!!!!!!!!!!!!
طيب يا عمر باشا قولى رايك انا النهارده لسة جاى من برة كنت بصلح تكييف العربية (ادعيله) و اشتريت (طبعا قبل ما اقرأ كلامك الجديد) جالون لاكيه اصفر و روله وسط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

كنا بنجيب زيت عربيات محروق وندلقه على المطب علشان العربيات تطير من على المطب ومايحسوش بيه
واجب برضه ..............ههههههههههه ههههههههههه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة borio1704 مشاهدة المشاركة

الحمدلله طلعنا جيران

أنا كنت من سكان مدينة آسيد قبل ما اتجوز وحاليا ساكن في شارع النصر اللي قدام جرين بلازا

قوللي إمتى ناوي تعمل الموضوع ده وإن شاء الله أساعدك، ولا حضرتك عايز تاخد الثواب لوحدك

...
لا طبعا يا ريت تيجى و بالمرة اشوفك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل عبدالرحمن مشاهدة المشاركة

من اللى قريته ياباشمهندس أحمد إن فى أعضاء كتير عاوزين يساعدوا فى الموضوع ده
فأنا بأقترح إننا نيجى معاك الفجر وقت ما هاتدهن ونساعد فى غلق الطريق وتحويل مسار السيارات الى حارة واحدة وندهن الأخرى ولما تجف نحول المسار للحارة التى جفت وندهن الأخرى ولما يكون عددنا 4 أو 5 ها نقدر ننجز بسرعه ، بس قلنا الميعاد إمتى
الحمد لله يا استاذ نبيل و حضرتك برضه اللى شجعتنى
ان شاء الله انا نويت النهارده بالليل كنت ناوى مثلا من 2 قبل الفجر او قولولى اللى يناسبكم

لان و الله امبارح الفجر عربية اوبترا طارت و نزلت و كل بطنها هبد فى الارض و زحف و طلعت شرارة بحجم و طول العربية مرتين تلاتة firework
و عربية ميجان ديى بقى سمعت حاجات اتكسرت و فضل صوت التكسير مستمر

ان شاء الله النهارده و نمرتى 01001648489 و معايا : مقشة + جالون لاكيه اصفر + ثينر + روله + و للاسف معايا جردل واحد لونه احمر مش عارف استخدمه للبويه و لا علامة تحذيرية لتحويل العربيات
منتظر ردكم يا جماعة الخير

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 28-08-2012, 11:46 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

الحمد لله جالى الاستاذ borio1704 و ساعدنى جزاه الله خيرا و الحمد لله الحمد لله الموضوع فشل
انا ابتديت الساعة 2 و فعلا خففت الجالون بتاع اللاكيه الاصفر بتينر كتير و دهنت تقريبا نص المطب و الاستاذ borio1704 راح لجرين بلازا و جاب جركينيت استخدمناهم مع مثلثين عاكسين لتحويل العربيات عن النص المدهون + وقفتنا احنا الاتنين لغاية الفجر عشان نضمن ان البوية بقدر الامكان تنشف
طبعا الفجر لما اذن اتضطريت الم الحاجة و امشى و الحمد لله دلوقتى ببص من الشباك معدتش فى و لا نقطة صفراء باينة الحمد لله ههههههههه هههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههه ( لا و قال ايه كنت ناوى اكمل النص التانى النهارده هههههههههه)
بس اللى استفدناه من وقفتنا ان انقذنا عربيات كتير
الحل و الله اعلم فى يافطة فسفورى معرفش حتتكلف كام و تتعمل فين بس انا مستعد اساهم فى تكلفتها دا اللى اقدر اعمله
بس بجد يا جماعة خدوا بالكم لان المطب مدمر
امبارح و احنا واقفين جه اتنين بيسابقوا بعض واحد اكتافيا تقريبا كان على اليمين كل المطب و كان العربية اتفشفشت و النترا 2012 كان على الشمال ناحية الحتة اللى دهناها فشاف الجراكن و المثلثات و فرمل جامد و خبطهم طيرهم بس كان هدى خالص و مكنش شايف المطب فالحمد لله خده بشويش

اللى بياخد المطب غالبا عربيته بتبوظ جامد

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا