العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 29-10-2014, 08:56 PM
mohamed zaky mohamed mohamed zaky mohamed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

mohamed zaky mohamed will become famous soon enoughmohamed zaky mohamed will become famous soon enough
استفسار مش عاوز ارش بره ... اعمل ايه ؟؟

اشتريت عربيه نيسان 2007 و السقف البويه بتاعته بهتت جدا لدرجة ان تقريبا معادش فيه دهان . و انا مش عاوز ارش العربيه علشان متبقاش معيوبه . لأن كلمة راشه نظافه اصبحت زيها زي راشه وساخه . حد من اهل الخبره عنده حل ؟؟؟؟
مع خالص شكري و تقديري

Zakazeeko
قديم 30-10-2014, 12:56 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مش عاوز ارش بره ... اعمل ايه ؟؟

مبديئا المشكلة مبتبقاش فى الرش نفسه المشكلة فى اثار الرش هى اللى بتهين العربيه ولما العربيه تتهان من فوق بتبقى واضحة جداً علشان كدة رش السقف مشكلة لكن لو فى مركز نظيف ممكن تتعالج وتترش ورنيش بس وبرضو بفينش ممتاز هتبقى زى الزيرو ان شاء الله

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 30-10-2014, 04:11 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
رشها في التوكيل
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 30-10-2014, 05:59 PM
no love no love غير متواجد حالياً

no love is just really niceno love is just really niceno love is just really niceno love is just really nice

هو الجديد دلوقتي انها لما ترش بره تبقي معيوبه
امال جوه تبقي ايه
وعربيتك 2007 بقالها 7 سنين هتخليها لامتي فابريكا

بس عامه عندك حلين
ياترش العربيه كلها ماعدا السقف حتي لو مكلح اووي سيبه
اما تروح تجلد العربيه كلها كربون وتريح دماغك واسمك عملت تغيير ولما تيجي تبيع تبقي تشيل اللزق وتقولهم براحتك انها فابريكه بره ومش معيوبه
اما تبيعها علي كده وشايف بروفيلك انك من الغردقه وللعلم لو انت قاعد في الغردقه باستمرار وعربيتك مكشوفه علاطول يبقي توقع كده من اي عربيه خامات بويتها مش حلوه حتي لو فابريكه لان الشمس في الغردقه فظيعه وانا كنت شاري عربيه من هناك كده السقف والشنطه والكابوت علي الصاج
قديم 30-10-2014, 11:46 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

رأيى من رأى أبو نورا
ترشها رشة نضيفه, رش من غير معجون طبعاً
موضوع الكربون بيخلى شكل العربية خطير بس فيه عيبين:
- هيلم تراب بسرعه و بغباااااااء
- لو حته إتقشرت منه هيخلى شكل العربية ... من غيره أحسن
أعانك الله