العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 07-04-2016, 05:07 PM
titoo_net titoo_net غير متواجد حالياً

titoo_net is on a distinguished road
افتراضي رد: حساس عداد حرارة جيلي ck2 ارجو المساعدة للاهمية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة atwany2 مشاهدة المشاركة

الحمد لله تم الاصلاح بالنسبه للمراوح الفيشه كانت مش ملمسه كويس غيرتها والمراوح اشتغلت وفصلت اتوماتك مع تبريد السيارةومشكلة مروح التبريد كان قطع في مسار الخط 86 بتاع الكتاوت علي بوردة الفيوز الفبر وعملت لها كوبري واشتغلت
اما بالنسبه لعداد الحرارة المشكله كانت في اني مش عارف فين مكان صباع الحرارة الخاص به ووجدته تحت الموتور ولا يظهر الا من تحت السيارة وكان سلكه مش راكب وتم توصيله واشتغل تمام والحمد لله ومشكورين جدا علي المشاركه اخواني الاعزاء
دانت دكتور طيب ممكن رقم حضرتك انا عاوز اشترى العربية دى بس خايف او التواصل على الفيس دا ايميلى 01226500391 ياريت التواصل
قديم 07-04-2016, 05:09 PM
titoo_net titoo_net غير متواجد حالياً

titoo_net is on a distinguished road

دانت دكتور طيب ممكن رقم حضرتك انا عاوز اشترى العربية دى بس خايف او التواصل على الفيس دا ايميلى 01226500391 ياريت التواصل عشان بجد السيارة سعرها حلو وامكانيتها رهيبة
قديم 08-04-2016, 02:06 AM
النزار حر النزار حر غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو نزار
التخصص العملى: كهرباء سيارات
هواياتي: قيادة السيارات

النزار حر will become famous soon enough

كلام سليم اخي الكريم الحساس بتاع العداد طرف واحدوهو قريب من حساس المراوح واجو التوفيق
قديم 28-05-2016, 02:22 AM
الصورة الرمزية ali zahran
ali zahran ali zahran غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو ريتاج
هواياتي: السفر . السيارات .

ali zahran has much to be proud ofali zahran has much to be proud ofali zahran has much to be proud ofali zahran has much to be proud ofali zahran has much to be proud ofali zahran has much to be proud ofali zahran has much to be proud ofali zahran has much to be proud ofali zahran has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة atwany2 مشاهدة المشاركة

الحمد لله تم الاصلاح بالنسبه للمراوح الفيشه كانت مش ملمسه كويس غيرتها والمراوح اشتغلت وفصلت اتوماتك مع تبريد السيارةومشكلة مروح التبريد كان قطع في مسار الخط 86 بتاع الكتاوت علي بوردة الفيوز الفبر وعملت لها كوبري واشتغلت
اما بالنسبه لعداد الحرارة المشكله كانت في اني مش عارف فين مكان صباع الحرارة الخاص به ووجدته تحت الموتور ولا يظهر الا من تحت السيارة وكان سلكه مش راكب وتم توصيله واشتغل تمام والحمد لله ومشكورين جدا علي المشاركه اخواني الاعزاء