العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 13-04-2014, 12:02 AM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي فى حاجه مش طبيعية بتحصلى اليومين دول !!!

السلام عليكم
معلش الموضوع ممكن يكون غريب شويه بس أنا بأعتبركم أسرتى الكبيرة و لاااااااازم أفضفض شويه
- ماشى عالأوتوستراد و داخل على مطب و كل العربيات بتهدى و الطريق زحمة و كله ماشى عالأول أو بداية الثانى بالكتير, و الآقى عربية نقل بدون نمر و لا ليها لون حتى (كلها صدأ) و هوب كسر عليا و شغال يخبط فى جنب الشنطة 3 خبطات فعصت الجنب كله, و أنا أزمر و أشاور و ده و لا هنا, يا دوب الطريق فتح شويه لاقيت الباشا مبرشم و ماشى يرقص بالعربية و فى الآخر أخد يوتيرن و هو باصص الناحية الثانية !!!

معلش قدر الله و ما شاء فعل

يومين بالضبط و برضة عالأوتوستراد و عديت مطب و العربية لسه عالمور, و الأقى العربية إللى قدامى وقفت فجأه, آجى أدوس فرامل, مفيش فرامل و هوب, لبست فيه و الراجل بعد خناق و هيصه أخد 100 جنية بالعافيه, و أنا طلع الكبوت بره و شداد و زرجينه و هيصه, ده غير موال الفرامل !!!!

طيب النهارده بقى
قولت بلاش أوتوستراد خلينا كورنيش أحسن حتى لو المسافه أطول, و قبل يوتيرن شمال بأعدى منه على طول و الاقينى مدّى إشارة يمين (مش عارف إزاى) و كنت هألبس فى عربية جايه من ورايا.

و أخيراً بأركن فى مكان وااااااااسع جداً جنب حيطه, و متابع المرايات و راجع براحه أوى, و الآقى الشنطة دخلت فى الحيطه !!!!!! لأ بجد كده فى حاجه غلط

طبعاً راجع البيت نفسيتى زفت و عاوز أركن العربية و لا أبيعها حتى. ما أنا فجأه بقيت مبعرفش أسوق و لا الشارع معاكسنى و لا إيه إللى بيحصل؟

قديم 13-04-2014, 12:53 AM
الصورة الرمزية حسن شرف
حسن شرف حسن شرف غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجارة وتسعير السيارات
هواياتي: تجارة وتسعير السيارات

حسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to all
افتراضي رد: فى حاجه مش طبيعية بتحصلى اليومين دول !!!

معلش حصلت معايا مرتين
والنتيجة كان مزاجى مش مظبوط وكان فية حاجة مضيقانى
وكان جسمى وعقلى مرهقين جدا وكنت عاوز ارتاح وابعد عن السواقة بتاع يومين
لو تقدر اعملها وطمنى
قديم 13-04-2014, 12:55 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

عادى جدا و لا اى اندهاشة
جرب اقرى الموضوع دا و اعمله ........... انا مجربه 12 سنة فى عربيتين و النتيجة مرضية جدا و الحمد لله
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=23240

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 13-04-2014, 11:55 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

قدر الله وماشاء فعل
قديم 13-04-2014, 11:56 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

الله يكون فى عونك
فى الغالب ... و الله اعلم ... حضرتك بتكون تعبان او مش مركز
موضوع الباشمهندس احمد على للأذكار رائع
ربنا يعينك