العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 14-09-2009, 05:55 AM
الصورة الرمزية دمياطي ماتريكس
دمياطي ماتريكس دمياطي ماتريكس غير متواجد حالياً
من انا؟: Wish To Be A Big Tuner
التخصص العملى: Student
هواياتي: Hack , Sketching Cars , And Tuning

دمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز تسأل عن التعديل.؟؟في حاجة محيراك في التعديل.؟؟ حط سؤالك هنا وهتوصلك الاجابة.

شكرا علي زوقك انك رضيت علي الناس كلها ومرضتش عليا شكرا
طيب على الاقل حدد موديل العربية وانا من عيوني هنزل لك مواضيع زي الرز

Click Here
قديم 15-09-2009, 01:59 PM
الصورة الرمزية samer-proton
samer-proton samer-proton غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب
هواياتي: التخميس و الاميركاني ;)

samer-proton is a jewel in the roughsamer-proton is a jewel in the roughsamer-proton is a jewel in the rough
افتراضي رد: عايز تسأل عن التعديل.؟؟في حاجة محيراك في التعديل.؟؟ حط سؤالك هنا وهتوصلك الاجابة.

ألف شكر ياباشا على هذا الموضوع الجامد جدا انا عربيتي بروتون واجا موديل 2004 اوتوماتيك 1600 سي سي قوة المحرك 102 حصان بخاري وعايز اعرف القطع الرياضية اللي ممكن تركب للمحرك مع التكلفة التقريبية و نسبة تحسن الأداء وقوة المحرك بعد التعديل وعايز رأيك في التعديلات الخارجية و الداخلية ( بودي كيت - جنوط - ساوند سيستم ..... ) والف شكر ياباشا وأنا اسف عشان هتعبك معايا تحياتى ياباشا

بروتون = صفقة رابحة
قديم 18-09-2009, 03:19 AM

دمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond reputeدمياطي ماتريكس has a reputation beyond repute

ألف شكر ياباشا على هذا الموضوع الجامد جدا انا عربيتي بروتون واجا موديل 2004 اوتوماتيك 1600 سي سي قوة المحرك 102 حصان بخاري وعايز اعرف القطع الرياضية اللي ممكن تركب للمحرك مع التكلفة التقريبية و نسبة تحسن الأداء وقوة المحرك بعد التعديل وعايز رأيك في التعديلات الخارجية و الداخلية ( بودي كيت - جنوط - ساوند سيستم ..... ) والف شكر ياباشا وأنا اسف عشان هتعبك معايا تحياتى ياباشا
ماشاء الله عربيتك تمام

والقطع اللي بتدي قوة:

1-هيدرز وسعرة معرفووش وبيدي قوة حصانية كبيرة...وسعرة:؟؟؟

2-فلاتر هواء من شركة K&N سعرها يبدأ من 50 جنيه.

3-بوجيهات سبيليت فاير ودي يا معلم سعرها يبدأ من 150 جنيه.

ورأيي في البودي كيت:

هو بيدي للسيارة شكل رياضي بس اذا كان اللي عاملة عاملة بأتقان ودقة وضمير

رأيي في الجنوط:

هيا جميلة جداً وأكتر حاجة ممكنتدي جمال للعربية بس ليها مشكلات

زي الجنط الكروم ممكن لو انت مشيت بيه بسرعة واخدت بيه حفرة صغيرة في الارض ممكن يتكسر....!

رأيي في الساوند سيستم:

هو جميل نوعاً ما لكن دة للي بيحبو الازعاااج

Click Here
قديم 18-09-2009, 12:41 PM
الصورة الرمزية samer-proton
samer-proton samer-proton غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب
هواياتي: التخميس و الاميركاني ;)

samer-proton is a jewel in the roughsamer-proton is a jewel in the roughsamer-proton is a jewel in the rough

الف شكر ياباشا على ذوقك بس عايز رأيك الشخصي اذا سمحت ايه رأيك بالتعديلات الكبيرة زي تركيب التيربو والهيدر والشكمان الكامل من الهيدر للعلبة 2.5 بوصة وال nos‏ وطبعا مع التعديلات البسيطة زي تركيب فلتر الهواء وبوجيهات اسبلت فير والسلوك اسبلت فير وبصراحة انا سمعت ان التعديلات الكبيرة بيتعدم المحرك خاصة التيربو وال nos والمشكلة ان عندنا بسوريا ماحدا عندو ضمير وانا خايف المحرك يتدمر وسؤال تاني التعديلات دي مخالفة بالنسبة للمرور ؟
تحياتى ياباشا

بروتون = صفقة رابحة
قديم 19-09-2009, 05:45 AM

الف شكر ياباشا على ذوقك بس عايز رأيك الشخصي اذا سمحت ايه رأيك بالتعديلات الكبيرة زي تركيب التيربو والهيدر والشكمان الكامل من الهيدر للعلبة 2.5 بوصة وال nos‏ وطبعا مع التعديلات البسيطة زي تركيب فلتر الهواء وبوجيهات اسبلت فير والسلوك اسبلت فير
اللي بيعمل التعديلات دي لازم بيكون واحد متهور زي حالاتي وبتاع سباقات....والنيتروس ممكن ميعديش من الجمارك

الا بواسطة لأنو ممنوع....والبوجيهات السبيليت فاير والسلوك والشكمان وعلبتة حاجة رياضية جداً وروووعة.

وبصراحة انا سمعت ان التعديلات الكبيرة بيتعدم المحرك خاصة التيربو وال nos والمشكلة ان عندنا بسوريا ماحدا عندو ضمير وانا خايف المحرك يتدمر وسؤال تاني التعديلات دي مخالفة بالنسبة للمرور ؟
هيا على حسب استخدامها يعني لو انت بتحب السرعة والشد على الطريق والحرق الكتير دة ممكن يعدمها اما لو

انت بتاع شد خفيف يعني 160-180 بالكتير قوي فدة مناسب

وللعلم ان النيتروس لو العلبة خلصت لازم تبعتها لبرا علشان تتعبا.

تحياتى ياباشا

Click Here

الكلمات الدليلية
تعديل سيارات